تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 11:12
کد خبر : 71787

جلوگیری از قاچاق کالا با طرح پایش هوشمند کسب و کار‌/ بررسی ۳۵۰۰ کسب و کار در فضای مجازی

جلوگیری از قاچاق کالا با طرح پایش هوشمند کسب و کار‌/ بررسی ۳۵۰۰ کسب و کار در فضای مجازی

سارا جامی مدیر پایشگر هوشمند مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح پایش هوشمند کسب و کارها در فضای مجازی و قابلیت جلوگیری از قاچاق کالا، گفت: طرح پایش هوشمند کسب و کار‌ها، در فضای مجازی اجرا شد که بر فعالیت

///سارا جامی مدیر پایشگر هوشمند مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح پایش هوشمند کسب و کارها در فضای مجازی و قابلیت جلوگیری از قاچاق کالا، گفت: طرح پایش هوشمند کسب و کار‌ها، در فضای مجازی اجرا شد که بر فعالیت های کسب  و کارهای اینترنتی نظارت دارد. این پایشگر هوشمند موجودیتی دارد که سیستمی می تواند از ورود قاچاق کالا جلوگیری کند. 

او بیان کرد: در گذشته نظارت بر کارهای اینترنتی به صورت انسان‌ محور انجام می‌شد، اما اکنون به کمک  طرح پایش هوشمند کسب و کار‌ها در فضای مجازی، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کسب و کار در فضای مجازی که پیش از این نماد اعتماد اخذ کرده بودند مورد بازرسی و پایش قرار گرفتند.

مدیر پایشگر هوشمند افزود: طرح پایش هوشمند کسب و کار‌ها در فضای مجازی برخی از کالاهای قاچاق که نباید وارد کشور شود را مشخص می کند و نتیجه را به ما ارجاع می دهد که نباید این کالا وارد کشور شود و در واقع کالا جزو کالاهای ممنوعه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ قابلیت ویژه سامانه گمرک در مبارزه با قاچاق کالا

 جامی با بیان اینکه برخی از  وبسایت ها بدون نماد اعتماد الکترونیکی در حال فعالیت هستند و تا حدی که امکان دارد از فعالیت آنها جلوگیری می کنیم،  افزود: در حال حاضر حدود ۵۴ هزار کسب و کار اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و حدود ۳۸۰ هزار کسب و کار هم بدون اخذ این نماد در حال فعالیت هستند.

به گفته  مدیر پایشگر هوشمند طرح پایش هوشمند کسب و کار‌ها در فضای مجازی سایت ها را پایش و کالای قاچاق را شناسایی می کند.

مدیر پایشگر هوشمند با اشاره به اینکه با پایشگر هوشمند کسب و کار‌های اینترنتی را در حوزه پایش فروش کالا‌های ممنوعه می توان شناسایی کرد، گفت: پایش هوشمند کسب و کار‌ها در فضای مجازی استفاده از درگاه‌های پرداخت را مورد نظارت و بازرسی قرار می دهد که در برآوردهای اخیر حدود ۶۰ وب‌ سایت اقدام به عرضه کالا‌های ممنوعه از قبیل اسلحه، سکه طلا و مشروبات الکلی می‌کردند که خوشبختانه به حالت تعلیق در آمده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد