تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 8:40
کد خبر : 70663

مجلس، گزارش تحقیق و تفحص پرونده مبارزه با قاچاق کالا و ارز را قبل از انتخابات انتشار دهد

مجلس، گزارش تحقیق و تفحص پرونده مبارزه با قاچاق کالا و ارز را قبل از انتخابات انتشار دهد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۶ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، شهید چمران اهواز، اراک، آزاد دماوند، علوم پزشکی آبادان، علوم پزشکی شیراز در بیانیه‌ای در خصوص تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در پرونده مبارزه با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۶ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، شهید چمران اهواز، اراک، آزاد دماوند، علوم پزشکی آبادان، علوم پزشکی شیراز در بیانیه‌ای در خصوص تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در پرونده مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: جنبش دانشجویی انتظار دارد، مجلس پیش از شروع انتخابات و قبل از اینکه متن گزارش هیئت تحقیق و تفحص دچار تغییراتی شود نسبت به انتشار آن، اقدام سریع کند و خاطیان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به دستگاه قضایی معرفی کند.

در این بیانیه آمده است:
در زمانی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا کمر به نابودی اقتصادی کشور بسته و معیشت مردم را هدف قرار داده است پدیده شوم قاچاق با منافع عده‌ای مفسد اقتصادی گره خورده و سعی در نابودی تولید داخلی دارند. در این بین دستگاه‌های زیادی متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند، اما متاسفانه اخباری مبنی بر ورود کالا‌های قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات کشور به گوش می‎ رسد و جولان کالا‌های قاچاق در بازار همچنان ادامه دارد.
مجلس شورای اسلامی بر اساس وظیفه قانونی خود اقدام به تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرده و گوشه‌ای از ضعف یا کم کاری دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این تحقیق و تفحص مشخص شده است، اما بنا بر اظهار نمایندگان عضو هیئت تحقیق و تفحص، گزارش آماده شده توسط این هیئت با اعمال فشار و لابی بعضی از افراد تا کنون در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت نشده است.
با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با پدیده شوم قاچاق از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر متن اصلی و بدون دستکاری گزارش هیئت تحقیق و تفحص را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده و هیئت رئیسه مجلس نیز با قید فوریت این گزارش را برای آگاهی افکار عمومی منتشر کند.
همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند یکی دیگر از ارکان تقویت تولید داخلی، دستگاه مبارزه با قاچاق است و پدیده قاچاق منحصر به قاچاق‌های جزئی و کوله بر‌ها و مانند این‌ها نیست؛ باند‌های قاچاق که اقدام به قاچاق انبوه کالا و ارز می‌کنند باید شناسایی شده و با آن‌ها برخورد جدی شود.
جنبش دانشجویی انتظار دارد تا مجلس شورای اسلامی پیش از شروع انتخابات و قبل از اینکه متن گزارش هیئت تحقیق و تفحص دچار تغییراتی شود نسبت به انتشار این گزارش اقدام سریع و خاطیان در مبارزه با قاچاق را به دستگاه قضائی معرفی کند.
از دستگاه قضایی نیز انتظار می‌رود در صورت تعلل مجلس یا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اقدامی جدی و سریع برای شناسایی و انهدام باند‌های قاچاق و منتفعان از این پدیده شوم اقدام کند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد دماوند
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی آبادان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد