تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 15:33
کد خبر : 70045

قاچاق هیدروکربن‌ها در استان سمنان جدی است

قاچاق هیدروکربن‌ها در استان سمنان جدی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر عصر امروز در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار کرد: امروز در شرایط اقتصادی نسبتاً سختی هستیم و دشمنان، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را بر کشور تحمیل کردند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر عصر امروز در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار کرد: امروز در شرایط اقتصادی نسبتاً سختی هستیم و دشمنان، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را بر کشور تحمیل کردند و در درجه اول به‌قصد به زانو درآوردن مردم و بعد از آن نیز هدف قرار دادن تولید ملی دست به کار شدند.

وی تصریح کرد: الآن نیز برخی کارخانجات ما به‌سختی و با پیگیری‌های جهادگونه تلاش می‌کنند تا کارخانه سرپا بوده و اشتغال و تولید حفظ شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: باید برابر زورگویی‌ها دشمن استقامت داشته و مقاومت کنیم؛ اما در عین حال بر داشته‌های خود نیز تأکید داشته و بازار داخلی را به رقبا و کشورها دیگر واگذار نکرده و در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم.

آشناگر گفت: در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم و فشارهای دشمن، حتی در بخش‌هایی که ما در تولیدات داخلی نقص داریم، به‌صرفه است تا با افتخار از محصولات داخلی خود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد و کمک‌حال صنعتگران ما باشد، مقابله با قاچاق کالا در کشور است.

استاندار سمنان اضافه کرد: دشمن برای ایجاد هجمه‌ها، دلهره بین مردم و جنگ روانی حتی به کیک و شیر خشک کودکان نیز رحم نکرده و تلاش می‌کند تا این تولید را مسأله‌دار کند؛ به دلیل اینکه می‌داند کارخانجات ما خاک‌ریزهای عزت و استقلال ایران هستند.

آشناگر بیان کرد: هر چقدر به کسانی که تمایل به وارد کردن جنس قاچاق به کشور دارند، سخت بگیرید، حتماً به تولید و مردم خدمت کرده‌اید.

وی تصریح کرد: خیلی از کشورها این پروسه را طی کرده و این سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و امروز به قله‌های سعادت برای ملت خود دست یافتند.

استاندار سمنان گفت: کار فرهنگی مهم‌ترین کار در این حوزه است، باید به درجه‌ای از رشد برسیم که باافتخار جنس ایرانی را تهیه کنیم؛ به درجه‌ای از رشد برسیم که در شرایط فعلی زمانی که مصرف جنس‌های خود را به ما تحمیل می‌کنند، از آنها استفاده نکنیم.

آشناگر اضافه کرد: اقدامات شما در این حوزه، کمک شما تنها به اقتصاد نیست و کمک به مردم ما نیز خواهد بود.

وی افزود: کارهای خوبی انجام‌شده و گزارشات در حوزه گمرک مطلوب بود؛ علی‌رغم همه این تحریم‌ها صادرات در استان با حدود ۱۷۰ میلیون دلار، ۶۲ درصد رشد داشته است.

استاندار سمنان اضافه کرد: واردات ما نیز عمدتاً اقلام مصرفی نیست و بیشتر مواد اولیه برای تولید است که از محل ارزهای صادراتی خودشان انجام می‌شود.

آشناگر گفت: این موضوعات نشان‌دهنده این مهم است که مسیر درست است که البته با سختی‌هایی همراه بوده و باید طی شود.

وی تصریح کرد: قاچاق ما بر اساس گزارشات، کمتر شده که کاهش چشمگیری داشته و علت آن این بوده که بر بخشی از قاچاق کالا که جاذبه بالایی داشت همچون سوخت، نظارت‌ها افزایش یافته است.

استاندار سمنان تصریح کرد: اقدامات مثبت دیگری نیز انجام‌شده که خدمات صنایع ما را تسهیل می‌کند و انجام تشریفات گمرکی در محل کارخانجات، یکی از این اقدامات بود که بسیار مطلوب است.

آشناگر گفت: همانند خود استان که در جلب رضایتمندی مردم، ادارات ما رتبه برتر را پیدا کرد، گمرک نیز جز دسته تشکیلاتی بود که خیلی خوب عمل کرد و از عملکرد این مجموعه راضی هستم.

وی اضافه کرد: تبلیغات در فضای مجازی برای فروش و استفاده از کالای قاچاق امری پسندیده و مطلوب نیست که نشان از شبکه قوی این قاچاقچیان دارد که حتماً پلیس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به‌صورت جدی به این موضوع ورود کند.

استاندار سمنان گفت: قاچاق سوخت در کشور ما به دلیل کمتر بودن قیمت برای قاچاقچیان جاذبه جدی دارد، مبارزه با قاچاق یکی از دلایل ساماندهی قیمت سوخت بود.

آشناگر اضافه کرد: امیدواریم مشکلات آن نیز برطرف شود و مردم ما با پرداختی که از محل درآمدهای این مهم داریم، سختی‌های افزایش قیمت سوخت را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: قاچاق هیدروکربن‌ها در استان سمنان بحثی جدی است که البته طی یک سال گذشته بسیار خوب عمل کردند؛ اما نیاز است نظارت جدی‌تری داشته باشید.

استاندار سمنان افزود: ضمن اینکه با قاچاق کالا و ارز مبارزه می‌کنید، برای برخی از امور که مشکلی ندارد، تسهیل ایجاد شود.

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هم در این نشست اظهار کرد: از تلاش‌های نیروی انتظامی به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای نظارت جدی و اقدامات مطلوب در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید قدردانی کرد.

وی تصریح کرد:‌در بحث پلاک‌کوبی دام‌ها، پایان شهریور آخرین مهلت انجام این مهم بوده که سه ماه مهلت مجدد داده شد؛ نیاز است تا در این مرحله دام‌های سنگینی که در مسیر تردد هستند، از ۱۰ دی‌ماه سال جاری پلاک‌کوبی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود:‌جهاد کشاورزی و امور عشایر استان سمنان ملزم شوند تا نفع و سود این مهم را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد