تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 آذر 1398 - 7:59
کد خبر : 69219

جزای نقدی پنج میلیاردی برای قاچاقچی عراقی در تعزیرات مریوان

جزای نقدی پنج میلیاردی برای قاچاقچی عراقی در تعزیرات مریوان

سید نجیم حسینی امروز در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: یک فرد عراقی که نسبت به فروش و تعویض کالای ترانزیتی اقدام کرده بود در تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان به ‏پرداخت بیش از پنج میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.‏ وی افزود: گمرک باشماق پس از اعلام جرم

سید نجیم حسینی امروز در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: یک فرد عراقی که نسبت به فروش و تعویض کالای ترانزیتی اقدام کرده بود در تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان به ‏پرداخت بیش از پنج میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.‏

وی افزود: گمرک باشماق پس از اعلام جرم با این موضوعیت که یک شرکت بین‌المللی حمل و نقل اقدام به ترانزیت مقدار ۱۱۲هزار و ۵۱۰ کیلوگرم مازوت در داخل ۴ دستگاه کشنده تانکردار عراقی از مبدا گمرک باشماق به مقصد کشور امارات متحده عربی از طریق مرز خروجی بندر امام خمینی (ره) کرده، تقاضای پیگیری را از مراجع صالح بر رسیدگی کرده است.

وی بیان کرد: دلیل درخواست پیگیری از مراجع رسیدگی به این موضوع این بود که احدی از کامیون‌ها به مقصد واصل نمی‌شد و هیچگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی دال بر وصول محموله موردنظر به گمرک باشماق ارائه نشده است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان یادآور شد: در این راستا شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان با تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی پس از دستگیری فرد عراقی که راننده خودروی حامل کالای وصول نشده، بوده است به این نتیجه رسیدند که راننده تبعه عراقی پس از بارگیری و اظهار کالاها در مرز، نسبت به فک پلمپ تانکر کامیون اقدام و بار دیگری (آب) را جایگزین کالای اظهار شده کرده و بار مازوت را فروخته است.

حسینی بیان داشت: با توجه به اینکه راننده در حال فروش تانکر و ماشین توسط کارکنان نیروی انتظامی دستگیر و فروش مال بدون دخالت شرکت انجام شده است در خصوص شرکت حکم برائت صادر شد.

وی اعلام کرد: در خصوص راننده عراقی نیز با توجه به محرز بودن فعل قاچاق و کیفیات عمل انجام شده از جمله تعویض کالای اظهار شده و فروش آن  همراه با اقرار به ارتکاب تخلف، متهم از لحاظ فعل قاچاق به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۷۵۱ هزار ریال برابر با ارزش کالای محکوم و از لحاظ مال از دست رفته نیز به پرداخت مبلغ  یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۷۵۱ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه کامیون عراقی بوده و برای آن اظهارنامه تنظیم شد و تقاضای خروج از کشور را برای آن کرده‌اند مبلغ ۳ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال برابر با ارزش ریالی خودرو به جزای نقدی فرد متهم اضافه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان اضافه کرد: در این راستا متهم پرونده در مجموع به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۵۱۶ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد و گمرک باشماق موظف شد نسبت به خروج کامیون مذکور از کشور اقدام نماید.

حسینی بیان کرد: با توجه به اعتراض متهم به رأی شعبه بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان، حکم بدوی صادره در شعبه‌ی چهارم تجدیدنظر ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی عیناً تائید و ابرام شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد