تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1398 - 13:10
کد خبر : 68255

۷۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی کردستان انجام شد

۷۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی کردستان انجام شد

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارسدر سنندج اظهار داشت: در هشت ماهه امسال ۷۹ هزار و ۷۲۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان صورت گرفته است. وی افزود: از این میزان بازرسی ۴ هزار و ۱۲۴ مورد تخلف کشف و ۳ هزار و ۱۴۰ پرونده با ارزش ریالی ۲۷۰

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارسدر سنندج اظهار داشت: در هشت ماهه امسال ۷۹ هزار و ۷۲۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان صورت گرفته است.

وی افزود: از این میزان بازرسی ۴ هزار و ۱۲۴ مورد تخلف کشف و ۳ هزار و ۱۴۰ پرونده با ارزش ریالی ۲۷۰ میلیارد و ۱۹۲ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۰۳ ریال تشکیل شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد بازرسی‌ها ۵ درصد، تعداد پرونده ۸ درصد و تعداد تخلف‌ها ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: عموما پرونده‌های ما در این بخش بیشتر مربوط به کالاهای شامل برنج، قند، شکر، روغن نباتی، لبنیات، مرغ و ماهی، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، میوه، نانوایی، چایی، لاستیک ماشین، روغن ماشین، لوازم‌التحریر و پوشاک است.

سردارزاده گفت: در کنار این بازرسی‌ها بصورت مشترک با دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری، معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و … گشت‌های مشترکی انجام دادیم.

وی اضافه کرد: در این گشت‌های مشترک هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی انجام دادیم که منجر به ۳۶۶ فقره پرونده به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۳۲ ریال شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: همزمان با این بازرسی‌ها، بازرسان ما در سطح شهر در زمینه مبارزه و مقابله با قاچاق کالا ۴ هزار و ۶۵۴ مورد بازرسی داشتند که منجر به تشکیل ۱۳۶ پرونده به ارزش ۳ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۴۸۰ ریال شده است.

وی عنوان کرد: این تعداد بازرسی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بازرسی ۱۰ درصد و در ارزش ریالی ۶۲ درصد رشد داشته است، اما در حوزه تشکیل پرونده حدود ۵۰ درصد کاهش داشتیم که البته دلیل این کاهش هم افزایش قیمت دلار، کاهش ورود کالای قاچاق به استان و عدم توان مردم در خرید کالای قاچاق است.

سردارزاده به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ات مردمی اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه امسال بصورت تلفنی، کتبی، حضوری، ناظران افتخاری و یا از طریق پورتال سازمان ۳ هزار و ۲۱۳ مورد گزارش مردمی به ما اعلام شده است که ۲ هزار و ۲۲۶ مورد آن در مورد قیمت کالا و ۹۸۷ گزارش مربوط به تخلفات خدماتی بوده است.

وی ادامه داد: در رسیدگی به این گزارشات ۹۹۰ فقره پرونده تشکیل و مابقی موارد یا مصالحه انجام شده و یا تخلفی محرز نشده است.

سردارزاده تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و…. مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت، موارد تخلف را گزارش نمایند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: در کنار تمام این بازرسی‌ها، چندین طرح نظارتی ویژه از جمله طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸، طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس، طرح نظارتی ویژه محرم و صفر و همچنین طرح نظارتی ویژه بحران‌های اقتصادی مقطعی را انجام داده‌ایم البته طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح نظارتی ویژه شب چله را هم در دستور کار داریم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد