تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1399 - 7:06
کد خبر : 82838

مرمت ۴ مسجد جامع تاریخی آذربایجان‌غربی در مراحل پایانی

مرمت ۴ مسجد جامع تاریخی آذربایجان‌غربی در مراحل پایانی

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه،با بیان اینکه احیای مسجد تاریخی ارومیه با جدیت ادامه دارد اظهار داشت:طی امسال مرمت ۳ مسجد حاج عبدالمحمد، علی شهید و سردار ارومیه و مطلب خان خوی طبق برنامه ریزی انجام و به اتمام رسیده است . وی افزود:مجموع اعتبار برای مرمت مساجد جامع آذربایجان‌غربی تا به

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه،با بیان اینکه احیای مسجد تاریخی ارومیه با جدیت ادامه دارد اظهار داشت:طی امسال مرمت ۳ مسجد حاج عبدالمحمد، علی شهید و سردار ارومیه و مطلب خان خوی طبق برنامه ریزی انجام و به اتمام رسیده است .

وی افزود:مجموع اعتبار برای مرمت مساجد جامع آذربایجان‌غربی تا به امروز یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه  مسجد جامع ارومیه از ارزشمندترین و قدیمی‌ترین مساجد ارومیه بوده و تاریخچه آن به دوره‌های سلجوقیان بر‌می‌گردد بیان کرد: مرمت مسجد جامع ارومیه به سبب حجم بالای عملیات و لزوم دقت بالا در احیاء حجرات سمت شرق مسجد در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: مسجد جامع ارومیه یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر است و  بنای تاریخی مسجد جامع ارومیه یکی از آثار شاخص تاریخی آذربایجان‌غربی بوده که در ضلع جنوب شرقی بازار ارومیه و در جوار خیابان اقبال واقع شده و از مهمترین و قدیمی‌ترین بناهای بافت تاریخی در محدوده بازار ارومیه به شمار می‌رود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد