تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 12:06
کد خبر : 66234

دو ماه حقوق و مزایا برای معرفی مفاسد اداری شهرداری مشهد

دو ماه حقوق و مزایا برای معرفی مفاسد اداری شهرداری مشهد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، آیین‌نامه حمایت و تشویق اعلام‌کنندگان مفاسد اداری در شهرداری مشهد به تصویب رسید. متن این مصوبه به شرح زیر است: «ماده واحده: آیین‌نامه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، آیین‌نامه حمایت و تشویق اعلام‌کنندگان مفاسد اداری در شهرداری مشهد به تصویب رسید.

متن این مصوبه به شرح زیر است:

«ماده واحده: آیین‌نامه حمایت و تشویق اعلام‌کنندگان مفاسد اداری در شهرداری مشهد به شرح پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) تصویب شد.

تبصره۱- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی این مصوبه را در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی و منعکس نماید.

تبصره۲- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، در راستای آگاهی عموم شهروندان و ایجاد شفافیت در اقدامات انجام‌شده پیرامون مقابله با مفاسد اداری، نسبت اطلاع‌رسانی عمومی و مستمر نتایج این مصوبه، از طریق سامانه فاش، اقدام نماید.

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد در خصوص این لایحه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مصوبات شورای پنجم، این مصوبه بوده که در راستای مبارزه با فساد و گسترش شفافیت است. این آیین‌نامه می‌خواهد حمایت و تشویق اعلام‌کنندگان مفاسد اداری در شهرداری را مشخص کند.

وی افزود: ما مصوبه‌ای در ۱۸ دی ۹۷ داشتیم که بر اساس آن به شهرداری تاکید کردیم تا ظرف ۳ ماه این آیین‌نامه را تدوین کند. برای پیشگیری و مبارزه با فساد اداری تنها اراده سیاسی مدیران کفایت نمی‌کند. باید ابزارها و راهکارهایی نیز برای آن در نظر گرفته شود. این آیین‌نامه یکی از راهکارهای مورد تاکید شورا است.

گندمی بیان کرد: ضمن ایجاد هم‌افزایی در درون سازمان، ارتقای سلامت اداری و رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت. در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده که ورودی یا مکانی که شهروندان تخلف و فساد را اعلام می‌کنند، در مجموعه شورا است. بعد از اینکه تخلف یا گزارش فساد را اعلام کردند، مراجع مربوطه در شهرداری پیگیری کرده و گزارش در کمیسیونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد گفت: مشوق‌ها و حمایت‌ها شامل حفظ محرمانگی و عدم افشای هرگونه اطلاعات به هویت و مشخصات فرد اعلام‌کننده فساد است. بررسی و پیگیری ویژه به منطور رفع موانع و تسریع در حل مشکل اعلام‌کننده نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بخش مادی تا ۲۰ درصد پاداش از منابع مکتسبه ناشی از کشف فساد نقدا ظرف یک ماه به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گر فساد پرداخت می‌شود، سقف آن تا ۶ برابر معاملات جز است که امسال سقف معاملات ۳۲ میلیون تومان بوده، بنابراین ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود. کارکنان و همکارانی که گزارش را ارایه کنند، دو ماه حقوق و مزایای آن‌ها را به طور کامل نقدا به حسابشان واریز می‌کنند، موجبات ارتقای شغلی و تسهیلات در بانک‌ها و وام‌ها نیز فراهم می‌شود».

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد