تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1398 - 5:56
کد خبر : 65359

۶۰۰میلیارد ریال برای رفع مشکلات دستگاه قضایی هرمزگان اختصاص یافت

۶۰۰میلیارد ریال برای رفع مشکلات دستگاه قضایی هرمزگان اختصاص یافت

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بامداد جمعه پیش از ترک بندرعباس در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه ها و دستاوردهای سفر به هرمزگان افزود: مهمترین بخش این سفر برگزاری نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گمرک شهید رجایی بود. وی ادامه داد: در این نشست گزارشی از روند کار و پیشرفت

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بامداد جمعه پیش از ترک بندرعباس در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه ها و دستاوردهای سفر به هرمزگان افزود: مهمترین بخش این سفر برگزاری نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گمرک شهید رجایی بود.
وی ادامه داد: در این نشست گزارشی از روند کار و پیشرفت کار ارائه شد و اقداماتی که در رابطه با راه اندازی سامانه ها حمل و نقل، ارزیابی کالا و سامانه انبارداری‌ها انجام شده مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد: باید وضع موجود رصد و فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب سنجیده شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان شد: تاکید بر مبارزه با قاچاق سازمان یافته است و  موارد جزیی که در نقاط مرزی اتفاق می‌افتد، اصلا مساله ما نیست.  
وی یادآور شد: کوله بری یا جابه جایی شخصی کالا در نقاط مرزی مساله ما نیست و دغدغه اصلی قاچاق سازمان یافته و شبکه‌های قاچاق کالا است که مانع رونق تولید در کشور می‌شوند.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق کالا و برخورد با آنها تصمیم جدی گرفته شد و هماهنگی همه دستگاه‌ها و  حرکت پیگیرانه و مستمر مورد تاکید قرار گرفت.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به نشست خود با خانواده‌های شهدا و نخبگان و روحانیون و اساتید دانشگاه اظهار داشت :در این نشست نمایندگان گروه های مختلف نکات خوبی مطرح کردند که نقش جوانان برای برون رفت از مشکلات و اقتصاد دریامحور از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست و جلسه شورای اداری استان بود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: اقتصاد دریامحور می تواند موجب رونق تولید و اشتغال شود و گزارش استاندار هرمزگان نشان داد در این بخش کارهای قابل توجهی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در شورای اداری بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران تاکید شد و همه کارآفرینان و سرمایه گذاران بدانند  که کار آن‌ها مورد حمایت همه اجزاء در نظام جمهوری اسلامی است و دستگاه قضایی نیز خود را موظف می‌داند که از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت کند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: نظام بانکی هم باید تسهیلات را به کارآفرین و تولیدکننده بدهد نه به دلال تا چرخ‌های تولید بیشتر به حرکت در آید و شاهد رونق تولید باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نشست با همکاران قضایی و شنیدن سخنان و مشکلات آن‌ها را یکی دیگر از بخش های سفر اعلام کرد و گفت:  ۹ هیات به نقاط مختلف استان اعزام شد و وضعیت و شرایط تمام شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت. 

در جلسه شورای قوه قضاییه که بعد از نماز مغرب و عشا تشکیل شد، ۹ هیات گزارش دادند و ۵ هیات در مرکز استان، وضعیت دادگاه ها، سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و سازمان قضایی نیروهای مسلح را بررسی کردند و  تصمیماتی نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی، نیروی اداری و نیروی قضایی گرفته شد.
رئیس قوه قضاییه افزود: در بعضی از مناطق مثل بشاگرد دادگستری با مشکلات جدی مواجه است و قرار شد که به سرعت کاری بکنند که بتوانیم در آن مناطق دادگستری داشته باشیم که مردم به عدالت دسترسی داشته باشند و در نقاط محروم دیگر نیز چنین گزارشاتی داشتیم.  
وی بیان کرد: آنچه در این استان دیدم وحدت و انسجام بین همه گویش‌ها و شیعه و سنی، مسئولین و مردم در حوزه‌های مختلف، بخش‌های قضایی، بخش‌های اجرایی و نمایندگان مجلس بود که بسیار ارزشمند است.  
 اگر این انسجام، وحدت و یکپارچگی که در هرمزگان دیدم با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان  ادامه پیدا کند حتما در توسعه یافتگی استان نقش به سزایی خواهد داشت و شرط توسعه یافتگی استان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در گرو وحدت و انسجام در این منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد:در دادگستری هم در مدت کوتاهی که از دوره مدیریت رئیس کل جدید می‌گذرد، همه بازرسی‌ها گواه بر این بود که تغییر محسوسی در وضعیت دادگستری داده شده و ضمن ارج نهادن به همه زحمت‌هایی که تاکنون انجام شده، تلاش جدید، تلاش ماندگاری خواهد بود و بتوانیم اهداف مهمی که رهبر معظم انقلاب برای قوه قضاییه تعیین کردند مانند کاهش ورودی پرونده به دادگستری، کاهش جمعیت کیفری در زندان ها، اتقان آرا نسبت به احکام و آرای قضایی و رسیدگی سریع به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی محقق شود.
رئیس قوه قضاییه افزود: ۱۴ یا ۱۵ پرونده قاچاق کالا هم در گمرکات مطرح شد و قرار شد که هم در دادگستری استان و هم در مرکز دنبال شود و به سرانجام روشنی برسد.
وی ضمن قدردانی از میزبانی مسئولان و مردم هرمرمزگان، بامداد جمعه بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

۲۰۹۴/۶۰۴۸

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد