تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 - 11:59
کد خبر : 64636

فعالیت ۱۴۲ بانوی فناور در پارک علم و فناوری اردبیل

فعالیت ۱۴۲ بانوی فناور در پارک علم و فناوری اردبیل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور بعدازظهر امروز در نشستی با مشاورین بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: هم اکنون ۱۴۲ بانوی فناور در پارک علم و فناوری اردبیل فعالیت می‌کنند که ۸ نفر از آنان مدیر عامل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور بعدازظهر امروز در نشستی با مشاورین بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: هم اکنون ۱۴۲ بانوی فناور در پارک علم و فناوری اردبیل فعالیت می‌کنند که ۸ نفر از آنان مدیر عامل شرکت‌های دانش بنیان هستند‌.

وی افزود: ۲۵۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری اردبیل مستقر هستند که ۱۵۰ مورد از آنان در حال ساخت نمونه آزمایشگاهی بوده و ۹۰ مورد نیز ایده خود را به مرحله تولید رسانده‌اند.

 رئیس پارک علم و فناوری اردبیل با اشاره به فعالیت ۴۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور بیان کرد: از این تعداد تنها ۲۷ شرکت دانش بنیان در اردبیل فعالیت می‌کند که متأسفانه سهم اردبیل در این زمینه پایین است و در تلاش هستیم روز به روز فعالیت‌های پارک علم و فناوری افزایش یابد.

ابراهیم‌پور ضمن تشریح برخی از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان اردبیل همچون پودرهای رنگی نانو، تولید گندم با آب و هوای متناسب هر منطقه، سنسور اتومبیل و کودهای پلی‌آمینه، افزود: ایده‌های اولیه شکل گرفته در ذهن جوانان آغازگر فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان است.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰۰ فناور جذب پارک علم و فناوری اردبیل شده‌اند که این جذب از طریق حضور در مجامع مختلف و برگزاری ۴ رویداد شتاب صورت گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: پارک علم و فناوری در کشور ثابت کرد که جوانان ایرانی می‌توانند کالاهای جایگزین واردات را با دستان توانمند خود تولید کرده و حتی دست به صادرات محصولات خود بزنند.

ابراهیم‌پور با اشاره به اینکه ایده‌ها در خانه‌ها هستند گفت: هم اکنون ۱۴ دانش‌آموز با ایده‌های خلاق خود در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند که امیدواریم مادران جامعه با شناسایی ایده‌های فرزندانشان در خانه در جهت اشتغال جوانان جامعه مؤثر واقع شوند.

وی بیان کرد: با ورود هر یک نفر به پارک علم و فناوری علاوه بر اشتغال‌زایی برای سه نفر گامی در  جهت کاهش معضلات اقتصادی جامعه نیز برداشته می‌شود.

فریبا محمدلو، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز اظهار کرد: امروزه مادران سفیران حمایت از کالای ایرانی در خانه و جامعه هستند.

وی افزود: خانم‌ها به‌عنوان مدیر خانواده باید در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی گام بردارند چرا که رونق کالای داخلی سبب اشتغال جوانان جامعه می‌شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: متأسفانه آمار دختران تحصیل کرده بیکار در جامعه ما زیاد است که قطعا پارک علم فناوری می‌تواند با تزریق امید بین جوانان با ایده‌های نو و فناور در راستای شکوفایی جوانان و جامعه مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان تنها به دنبال شغل‌های دولتی نباشند، تصریح کرد: امروزه هر جوان صاحب ایده به کمک پارک علم و فناوری می‌تواند صاحب شغل و درآمد در جامعه شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد