تاریخ انتشار : دوشنبه 25 شهریور 1398 - 12:45
کد خبر : 64037

کشف ۶۱ تن برنج احتکار شده در مشهد

کشف ۶۱ تن برنج احتکار شده در مشهد

در بسته خبری امروز پلیس مشهد، اخباری از بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با فرماندهان مرزبانی، کشف ۶۱ تن برنج احتکار شده، بازداشت کلاه‌برداری با یک میلیارد ریال و دستگیری عاملان جعل سیم‌کارت در مشهد می‌خوانید. امنیت را مدیون مرزداران هستیم به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان

در بسته خبری امروز پلیس مشهد، اخباری از بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با فرماندهان مرزبانی، کشف ۶۱ تن برنج احتکار شده، بازداشت کلاه‌برداری با یک میلیارد ریال و دستگیری عاملان جعل سیم‌کارت در مشهد می‌خوانید.

امنیت را مدیون مرزداران هستیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز ضمن حضور در ستاد مرزبانی استان با فرماندهان این مرکز دیدار و اظهار داشت: همین‌که مردم به‌راحتی و با امنیت در آرامش زندگی می‌کنند، یک عقبه سنگین و دلگرم پشت این موضوع است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمانفر افزود: رشادت‌ها، جان‌نثاری‌ها و تحمل مشکلاتی هست که در اینجا امنیت خودنمایی می‌کند، همین امنیت رو مدیون مرزداران هستیم.

وی ادامه داد: ما باید تک‌تک مشکلات در مرز را پیگیری کنیم و بعضی از آن‌ها به تصمیم کلان و ملی نیاز دارد مثال تقویت موانع فیزیکی و … که به لطف حضور مقام معظم رهبری در آینده نه‌چندان دور حل خواهد شد.

کشف ۶۱ تن برنج احتکار شده در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه افراد سودجو در مشهد در امر احتکار برنج و گران‌فروشی آن فعالیت دارند، شناسایی و پی گیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس قرار گرفت.

سردار محمدکاظم تقوی تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی استان محل دپوی محموله موردنظر را شناسایی و در عملیاتی هماهنگ با کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت پس از هماهنگی با مقام قضایی وارد عمل شدند.

وی تأکید کرد: مأموران انتظامی در این عملیات ۶۱ تن و ۲۸۰ کیلوگرم انواع برنج ایرانی و خارجی احتکار شده را کشف کردند که کارشناسان ارزش این محموله را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، همچنین در این زمینه دو متهم را دستگیر کردند.

کلاه‌بردار یک‌میلیاردی بازداشت شد

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: شکایتی مبنی بر اینکه یکی از شهروندان در اواسط مردادماه امسال، آگهی فروش گوشی تلفن همراه خود را در یکی از سایت‌های فروش مجازی منتشر و فردی به‌عنوان خریدار با او تماس می‌گیرد و فرد خریدار با دریافت گوشی تلفن همراه و ارسال یک پیامک جعلی واریز وجه به‌حساب بانکی فرد فروشنده متواری می‌شود در سامانه پلیس ثبت شد.

ابراهیم قربان زاده ادامه داد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان در عملیاتی مشترک با تیم‌های تجسس کلانتری ۱۳ شهید هاشمی نژاد مشهد پس از رد زنی‌های گسترده علمی و اطلاعاتی در حالی تحقیقات خود را ادامه دادند که چهار شاکی دیگر پرونده نیز با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام شکایت داشتند.

وی خاطر نشان کرد: کارآگاهان با توجه به سرنخ‌هایی که در دست داشتند و ترسیم چهره فرضی متهم او را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی بیان داشت: متهم ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در برابر شواهد و ادله غیرقابل‌انکار تاکنون به ۲۰ فقره کلاه‌برداری با ترفند خرید گوشی تلفن همراه و تبلت در سایت‌های فضای مجازی و فروش اعتراف کرده است.

دستگیری عاملان جعل سیم‌کارت در مشهد

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در سطح شهرستان مشهد مقدس در پوشش موبایل فروشی اقدام به تبلیغ و توزیع سیم‌کارت‌های رایگان به شهروندان کرده و با اخذ مدارک هویتی آنان اعمال مجرمانه‌ای شامل جعل و رجیستری غیرمجاز گوشی تلفن همراه انجام می‌دهند، پی گیری موضوع در دستور کار مأموران مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت استان قرار گرفت.

امید نودهی ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی و تکمیل پرونده، یکی از متهمان جعل سیم‌کارت دستگیر و با عنوان اینکه حدود ۳۰۰ کارت ملی را از مشتریان گرفته و از آن طریق تعداد ۶۰ سیم‌کارت صادر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تیم مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت عمومی در ادامه پی گیری علمی این پرونده، سرکرده باند صدور سیم‌کارت‌های جعلی و شبکه دریافت مدارک هویتی شهروندان و دو همدستش را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را دستگیر کرد.

نودهی افزود: بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد افراد دستگیرشده در بازه زمانی یک‌ماهه، تعداد قابل‌توجهی از مدارک هویتی شهروندان را گرفته و با شگردی خاص، سیم‌کارت‌هایی که قبلاً مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفته را به مشتریان خود بدون پلمپ و هولوگرام شرکت تحویل داده‌اند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تأکید کرد: چهار متهم این پرونده به مراجع قضایی معرفی و از آنان ۶۰ سیم‌کارت مجعول یکی از اپراتورهای تلفن همراه و ۷۵۰ فقره تصویر کارت ملی کشف و ضبط شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد