تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 9:06
کد خبر : 62867

تشکیل ۱۵ فقره پرونده بیت‌کوین در همدان/ جریمه ۲۵ میلیارد ریالی کارخانه قند

تشکیل ۱۵ فقره پرونده بیت‌کوین در همدان/ جریمه ۲۵ میلیارد ریالی کارخانه قند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا حسن‌‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای دو طرح بازرسی در این ماه خبر داد و اظهار کرد:‌ طرح ویژه محرم با هدف بازرسی از اقلامی که برای دادن نذری خریداری می‌شود و طرح

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا حسن‌‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای دو طرح بازرسی در این ماه خبر داد و اظهار کرد:‌ طرح ویژه محرم با هدف بازرسی از اقلامی که برای دادن نذری خریداری می‌شود و طرح ویژه مدارس به منظور بازرسی از صنف پوشاک، لوازم‌التحریر و کفش اجرا می‌شود.

وی با اشاره به جریمه ۹ فقره پرونده پوشاک مدارس با ۴۳۵ میلیون ریال تخلف گفت: این واحدها ۲۶۵ میلیون ریال جریمه شده‌اند و نوع تخلف نیز گران‌فروشی بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان به اقدامات تعزیرات حکومتی در پنج ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در حوزه کالا و خدمات ۴ هزار و ۸۱۹ فقره پرونده وارد مجموعه شده، ۴ هزار و ۹۹۳ پرونده مختومه شده و ۱۶۷ پرونده باقی مانده که درصد عملکرد ۱۰۳ است.

وی  مبلغ محکومیت کالا و خدمات  را ۱۷۰ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۱۰ هزار و ۹۱۸ ریال عنوان کرد و گفت:‌ در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز ۵۳۳ پرونده وارد و ۵۱۰ مورد مختومه شده است، ۸۴ فقره پرونده باقی مانده که ۹۵ درصد عملکرد را نشان می‌دهد.

حسن‌پور با بیان اینکه ۲۲۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۷۰۷ ریال محکومیت قاچاق کالا و ارز است خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان ۶۲۷ پرونده وارد شده، ۶۲۴ پرونده مختومه شده و یک‌میلیارد و ۶۷۴ میلیون و ۵۳۰ هزار ریال نیز محکومیت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در این پنج ماه ۵ هزار و ۹۷۹ فقره پرونده به تعزیرات وارد شده و ۶ هزار و ۱۲۷ مورد مختومه شده که تعدادی از پرونده‌ها متعلق به سال گذشته بود گفت: ۲۵۸ فقره پرونده باقی مانده که عملکرد ۱۰۲ درصد بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: ۳۹۸ میلیارد و ۸۶ میلیون و  ۳۹۳ هزار و ۶۲۵ ریال جمع محکومیت‌ها در این پنج ماهه بوده است.

وصول ۷۰ میلیارد ریال جریمه پرونده‌های وارده به اجرای احکام

وی با بیان اینکه ۴۷.۲ درصد پرونده وارده به اجرای احکام وصولی خالص داشته‌اند که با احتساب کسانی که به زندان می‌روند و آزاد می‌شوند قریب به ۶۰ درصد پرونده‌ها وصول شده است افزود: از ۱۵۰ میلیارد ریال جریمه پرونده وارده به اجرای احکام ۷۰ میلیارد ریال وصول شده است.

حسن‌پور با اشاره به فراوانی تخلفات گفت:‌ بیشترین تخلفات در حوزه کالا و خدمات عدم درج قیمت عنوان شده که در این زمینه یک‌هزار و ۵۴۶ فقره پرونده تشکیل شده و این میزان ۲۶ درصد آمار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گرانفروشی یک‌هزار و ۲۶۸ فقره پرونده تشکیل شده که ۲۱ درصد آمار را شامل می‌شود افزود: عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی رده سوم بیشترین تخلف است که در این زمینه ۷۷۳ فقره پرونده تشکیل شده و ۱۳ درصد آمار را در بر می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان خاطرنشان کرد: خواروبارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، پوشاک، قصابان و آرایشگران زنانه بیشترین تخلفات را داشتند که البته به این معنی است که به ترتیب بیشترین نظارت را در هر حوزه داریم.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۵۰ فقره پرونده شاکی داشتند و مردم مطالبه حق کرده‌اند گفت: از این تعداد پرونده ۲ میلیارد و ۵۶۷ میلیون ریال دریافت و به شکات پرداخت شده است.

حسن‌پور از تشکیل ۲۵۱ اکیپ گشت سیار در پنج ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت یک‌هزار و ۳۶۷ بازرسی انجام و یک‌هزار و ۱۸۱ پرونده تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه محکومیت گشت‌های سیار ۹۱ میلیارد ریال بوده است گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان نصف مدت زمانی بوده که سازمان تعزیرات حکومتی تعیین کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: در پنج ماهه امسال ۱۵ فقره پرونده بیت کوین با ۲۱۰ دستگاه ماینر در استان تشکیل شده است. 

وی با اشاره به مهمترین پرونده‌های رسیدگی در تعزیرات حکومتی گفت: یک پرونده مربوط به گوشت منجمد تنظیم بازار تشکیل شده که متخلف شخص حقیقی بوده و جریمه او نیز ۲۶ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال است.

جریمه ۲۵ میلیارد ریالی کارخانه قند همدان

حسن‌پور با بیان اینکه از سوی امور پشتیبانی دام، فردی دستگیر شد که ۳۰ تن سهمیه گوشت داشت تا توزیع کند اما آنها را خارج از شبکه توزیع کرده بود افزود: کارخانه قند همدان نیز به علت گران‌فروشی به ۲۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده که ۱۵ میلیارد ریال از آن وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده پوشاک تاناکورا ۲۲ میلیارد ریال در حوزه قاچاق محکوم شد گفت: ۶۳۰ تن ذرت دامی در نهاوند توقیف و بیش از ۱۶ میلیارد ریال جریمه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان به توقیف ۳۱ هزار لیتر گازوئیل با بیش از ۴ میلیارد ریال جریمه نقدی اشاره کرد و افزود: دو پرونده با ۹۸ تن و دیگری ۱۴۸ تن احتکار جو در تویسرکان تشکیل شده که جمعاً مبلغ محکومیت آنها ۲.۵ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به جریمه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرونده قاچاق لوازم‌التحریر گفت: پرونده به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال مواد اولیه پتروشیمی در تویسرکان تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

تعطیلی موقت چهار واحد نانوایی

حسن‌پور از تعطیلی موقت چهار واحد نانوایی طی امسال خبر داد و افزود: چهار واحد مرغ‌فروشی، سه واحد رستوران و فستفود، یک میوه‌فروشی و یک مغازه برنج تعطیل موقت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از اقدامات خوب در استان کنترل قیمت مرغ با همت ستاد تنظیم بازار بوده است گفت: چهار مرغداری اقدام به خروج غیرقانونی مرغ می‌کردند به طوری که محموله‌هایی شبانه از استان در حال خروج بود اما جلوی آنها را گرفتیم و مرغ‌ها را در بازار توزیع کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: نظارت بر نهاده‌های دامی نیز در جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و کاهش جوجه‌ریزی موثر بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قبلا مرغ‌فروشان برای پاک کردن مرغ هزینه‌ای دریافت نمی‌کردند اما امروز یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ تومان هزینه دریافت می‌کنند آیا نظارتی در این زمینه وجود دارد؟ گفت: این اقدامات خدمات مازاد و مستحق مزد است.

حسن‌پور از تشکیل ۳۱ پرونده قاچاق سوخت طی امسال در استان خبر داد و افزود: در این حوزه ۳۳ پرونده با ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به جریمه یک‌میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریالی در حوزه لاستیک خودرو افزود: عدم دریافت شهریه در مدارس کنترل شده که در این حوزه سه مدیر مدرسه به داستانی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد