تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 6:29
کد خبر : 62844

آغاز طرح نظارت بر بازار لوازم‌التحریر و اقلام هیئت‌های مذهبی

آغاز طرح نظارت بر بازار لوازم‌التحریر و اقلام هیئت‌های مذهبی

سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برنامه‌های سازمان تعزیرات در خصوص نظارت بر بازار نوشت‌افزار و جلوگیری از گران‌فروشی محصولات در این حوزه گفت: سازمان تعزیرات همزمان با شروع فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و به تبع آن خرید اقلام مورد نیاز تحصیلی که با عنوان نوشت‌افزار شناخته

سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برنامه‌های سازمان تعزیرات در خصوص نظارت بر بازار نوشت‌افزار و جلوگیری از گران‌فروشی محصولات در این حوزه گفت: سازمان تعزیرات همزمان با شروع فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و به تبع آن خرید اقلام مورد نیاز تحصیلی که با عنوان نوشت‌افزار شناخته می‌شود، طرح نظارت بر بازار این عرصه را همزمان با شهریورماه آغاز کرده است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: این طرح با هدف نظارت بر قیمت و توزیع اقلام مورد نیاز خانواده‌ها برای سال تحصیلی جدید آغاز شده است و در اولویت قرار دارد تا به تخلفات موجود رسیدگی کنیم.
وی درخصوص مقابله با عرضه محصولات قاچاق و برنامه‌های این سازمان، گفت: معضل قاچاق مخصوصا در بازار لوازم التحریر یکی از چالش‌هایی است که تبعات جبران‌ناپذیری را به اقتصاد و فرهنگ جامعه تحمیل می‌کند؛ لذا ابتدا باید تلاش کرد فرهنگ استفاده از تولید داخلی که مؤثرترین راه مقابله با قاچاق است را نهادینه کنیم.
رایگانی با بیان اینکه تاکنون گشت‌های سازمان تعزیرات، گزارشی مبنی بر کمبود نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر داخلی نداشته‌اند، ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با عرضه‌کنندگان لوازم‌التحریر قاچاق هیچ‌گونه اغماضی نکرده و در صورت مشاهده این موارد، اقدام به جمع‌آوری و تشکیل پرونده برای متخلفان خواهد کرد. در موضوع لوازم‌التحریر ورود جدی داریم و خوشبختانه تا کنون کمبودی در این خصوص هم اعلام نشده است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص افزایش قیمت و گران‌فروشی در این عرصه نیز گفت: قطعا با افزایش قیمت نوشت‌افزار به صورت جدی مقابله می‌شود. سازمان تعزیرات هر‌جایی که احساس کند ضرورت دارد، مانند کمبود، گران‌فروشی، احتکار و اختفای کالا، قطعاً ورود خواهد کرد.
رایگانی تصریح کرد: بازرسان و ناظران به قیمت نوشت‌افزار، کالای قاچاق و کالای بی‌کیفیت نظارت دقیق دارند و با متخلفان برخورد می‌شود. نظارت بر لوازم‌التحریر آغاز شده است و تا نیمه اول مهر‌ماه ادامه دارد. مردم می‌توانند هرگونه تخلفی را به شماره ۱۳۵ اعلام کنند.
وی در مورد تخلف برخی مدارس غیر دولتی در مورد افزایش هزینه ثبت‌نام و نحوه رسیدگی به این امور نیز چنین گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با آموزش و پرورش در این خصوص داشته‌ایم و این اقدام در کنار رسیدگی خود وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود. براساس این طرح مقرر شد تا متخلفین به سازمان تعزیرات معرفی شوند تا ما هم بتوانیم به وظیفه خودمان در این حوزه عمل کنیم و قطعا رسیدگی هم خواهیم کرد.

رایگانی در ادامه به آغاز طرح نظارتی محرم سازمان تعزیرات حکومتی هم اشاره و اظهار کرد: این طرح از امروز ۱۰ شهریورماه، تا ۲۲ شهریورماه، در قالب گشت مشترک با نمایندگان دستگاه‌های کاشف برگزار می‌شود. این طرح به مدیران کل استانی ابلاغ شده و هدف از انجام آن پیشگیری از تخلفات با‌توجه به افزایش تقاضا برای کالا‌های مورد نیاز در ماه محرم برای مصرف هیئت‌های مذهبی است.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد