تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 7:30
کد خبر : 61978

مسؤولیت اصلی دولت در اقتصاد نظارت و کنترل است

مسؤولیت اصلی دولت در اقتصاد نظارت و کنترل است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام طالب‌پور صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهید عراقی و روز بسیج اصناف در جمع قشر اصناف ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد گفت: یکی از مواردی که در بیانیه گام دوم انقلاب توجه زیادی به آن شده،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام طالب‌پور صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهید عراقی و روز بسیج اصناف در جمع قشر اصناف ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد گفت: یکی از مواردی که در بیانیه گام دوم انقلاب توجه زیادی به آن شده، بحث اقتصاد است و یکی از مشکلات اصلی امروز ما اقتصاد است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آسیب‌شناسی اقتصاد پرداخته شده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۸ نجف اشرف افزود: امروز با چالش‌هایی مواجه هستیم که یکی از این چالش‌ها اشکالات ساختاری اقتصاد کشور است؛ وابستگی بودجه به نفت بسیار مضر است ما باید این وابستگی را کاهش بدهیم و باید قوانین واقعاً اسلامی را در اقتصاد داشته باشیم.

وی هشدار داد: اقتصاد ما به شدت دولتی است، مسؤولیت اصلی دولت در اقتصاد باید نظارت و کنترل باشد.

طالب‌پور گفت: یکی دیگر از چالش‌های ما در اقتصاد نگاه به خارج و کم توجهی به ظرفیت داخلی است؛ واردات بی رویه یکی از آفات جدی اقتصاد کشور است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۸ نجف اشرف ادامه داد: استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی، بودجه‌بندی نامناسب و عدم ثبات اقتصادی از چالش‌های دیگر اقتصاد کشور است.

وی افزود: نباید با تغییر مسؤول، سیاست‌های اقتصادی عوض شوند و هر مسؤولی به میل خود عمل نکند؛ عدم رعایت الویت‌ها در اقتصاد هزینه‌های زائد و مسرفانه زندگی کردن و نگاه غلط به کالای ایرانی و خریدن کالای خارجی از چالش‌های دیگر اقتصاد است.

طالب‌پور تأکید کرد: با خرید کالای ایرانی در اشتغال و رونق تولید و پویایی اقتصاد کمک کنید؛ گران‌فروشی و تخفیف دادن به مردم منت گذاشتن بر مردم و اجحاف در حق مردم است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۸ نجف اشرف خاطر نشان کرد: امروزه انصاف و توکل ما کم شده است و نباید با کم شدن یک کالا، برای خرید آن هجوم بیاوریم، احتکار برای سود بیشتر حرام است و موجب بی‌برکتی می‌شود؛ برخی از موقعیت مذهبی خود سوء استفاده می‌کنند و با تظاهر به ارزش‌ها دست به احتکار کالا می‌زنند، احتکار کالا حرام است.

وی گفت: در نظامی‌گری در اوج هستیم و امروزه تحولات منطقه قبل از زدن پهپاد و بعد از زدن پهپاد آمریکایی مطرح است. آمریکایی‌ها یک درصد احتمال نمی‌دادند که ما بتوانیم این پهپاد را بزنیم و هنوز گیج هستند.

طالب‌پور در پایان گفت: مردم بسیار خوبی داریم باید قدردان این مردم باشیم؛ با همت شما بسیجیان و تلاش مسؤولان این مشکلات اقتصادی نیز به طور صحیح مدیریت شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، به مناسبت شهادت شهید عراقی در روز ۴ شهریور در تقویم کشور این روز را روز بسیج اصناف نام‌گذاری کرده‌اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد