تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 8:02
کد خبر : 60961

تولیدات داخلی پاسخگوی ۸۰ درصد سبد خرید نوشت‌افزار خانواده‌ها

تولیدات داخلی پاسخگوی ۸۰ درصد سبد خرید نوشت‌افزار خانواده‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید خوش‌منظر در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص وضعیت استقبال مشتریان و اقبال عمومی برای خرید کالاهای ایرانی در بخش نوشت افزار که این روزها رفته رفته بازار آن داغ و داغ‌تر هم خواهد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید خوش‌منظر در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص وضعیت استقبال مشتریان و اقبال عمومی برای خرید کالاهای ایرانی در بخش نوشت افزار که این روزها رفته رفته بازار آن داغ و داغ‌تر هم خواهد شد؛ گفت: طی سالیان اخیر با گسترش عرضه نوشت افزارهای ایرانی و تزریق آن در بازار، سهم نوشت افزارهای ایرانی در قفسه‌های فروشگاه‌های نوشت افزار و همچنین رغبت عمومی برای خرید این محصولات روند رو به رشدی داشته است.

بارکد روی نوشت افزارهای ایرانی توسط نرم افزارها خوانده نمی‌شود
وی افزود: یکی از معضلاتی که در فروش کالاهای ایرانی وجود دارد این است که در فروشگاه‌های بزرگی نظیر فروشگاه ما که کالاها را به صورت بارکدی و با کد شناسه کالا عرضه می‌کند، بر می‌گردد به همین کدهای درج شده روی جلد کالاها که قابل پیگیری و شناسایی از سوی نرم افزارهای موجود نیست و عموما دستگاه بارکدخوان در خواندن و شناسایی آن‌ها، ناموفق عمل می‌کند که امیدواریم این مشکل پیگیری و مرتفع شود.

مسئول فروش یکی از فروشگاه‌های عرضه نوشت افزار در مازندران خاطرنشان کرد: از لحاظ کیفیت کالاهای ایرانی، ما زیاد مشکل نداریم و برای فروش به مشتری‌ها قابل توجیه است.

کیفیت رو به رشد کالاهای ایرانی در بازار نوشت افزار
این فعال صنفی بازار نوشت افزار در خصوص برخی اظهارات در خصوص کیفیت پایین کالاهای ایرانی موجود در بازار می‌گوید: طی سالیان اخیر و رفته رفته بر کیفیت محصولات نوشت افزار ایرانی افزوده شده است و کم کم خود را به سطح قابل رقابت با کالاهای خارجی رسانده است.

نمونه‌های موفق محصولات ایرانی در بازار
خوش منظر ادامه داد: باید متذکر شوم که طی این سال‌ها برخی برندهای ایرانی مثل محصولات آریا که به تولید محصولاتی نظیر خمیر بازی، گواش، رنگ انگشتی، مداد و اکثر محصولات نوشت افزاری می‌پردازد، از کیفیت مطلوبی برخوردار است و توانسته است در لیست اکثر مدارس معرفی و قرار بگیرد و توانسته است جای کالاهای خارجی را در این بخش بگیرد.

وی بیان کرد: در تولید دفتر هم ما اکنون خیلی از تولیدات خوب از سوی شرکت‌های داخلی نظیر ایمان، نفیس، تندیس، شفیعی و شرکت‌هایی از این دست را داریم که روی کیفیت ان‌ها کار شده است و حالا قابل رقابت با کالاهای خارجی هستند.

تصاویر روی جلد دفاتر تولید داخلی باید برگرفته از نمادهای ایرانی باشد

مسئول فروش یکی از فروشگاه‌های عرضه نوشت افزار در مازندران توصیه کرد: در این بخش اگر روی تصاویر روی جلد این محصولات دقت و توجه بیشتری شود و کار بیشتری صورت گیرد تا از شخصیت‌ها، نمادها، تصاویر و الگوهای ایرانی و بومی استفاده شود طبیعتا کار نتیجه بهتری را خواهد داد.

این فعال صنفی بازار نوشت افزار در خصوص تولیدات داخلی در محصولی نظیر مدادرنگی که خیلی هم پر تقاضا و کاربردی است؛ گفت: اکنون دو تا سه برند قوی داخلی مثل آریا به تولید مدادرنگی ایرانی روی آورده‌اند و توانسته‌اند محصولات خوبی را به بازار عرضه کنند؛ البته برندهایی نظیر پالمو و پارسی کار هم اخیرا تولیدات خوبی را به بازار عرضه کرده‌اند که توانسته است علیرغم مدت کم حضور در بازار، رضایت مشتریان را جلب کند.

تولیدات داخلی پاسخگوی ۸۰ درصد از سبد خرید نوشت افزار خانواده‌ها است

خوش‌منظر در پاسخ به این سوال که آیا تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز صد در صدی سبد خرید نوشت افزار خانواده‌های ایرانی برای دانش آموزان‌شان هست یا خیر؛ اظهار کرد: تقریبا می‌شود بگوییم تا ۸۰ درصد نیاز مشتریان را توانسته پاسخگو باشد و با حمایت از کالاهای ایرانی می‌شود انتظار تکمیل این سبد را از سوی تولیدکنندگان داشت.

وی در پاسخ به این سوال که انگیزه و هدف شما از عرضه نوشت افزار ایرانی علیرغم سبقه طولانی و مشتریان ثابت و مرفه که غالبا متقاضی کالاهای خارجی هم هستند؛ چه بود، تصریح کرد: ما به عنوان یک هم‌وطن و ایرانی وظیفه داریم که به سهم خودمان از کالای ایرانی حمایت کنیم و جا بیندازیم؛ البته کالاهای با کیفیت و خوب که بتواند هم رضایت مشتریان را جلب کند و هم بتوانیم با اطمینان آن را به مشتری پیشنهاد دهیم و پاسخ خوبی بگیریم.

مسئول فروش یکی از فروشگاه‌های عرضه نوشت افزار در مازندران تاکید کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم سهم کالاهای ایرانی را در فروشگاه خودمان به ۶۰ درصد برسانیم و از این بابت بسیار مفتخریم که به عرضه کالاهایی که توسط هموطنان‌مان تولید می‌شود، بپردازیم و سهم کوچکی در حمایت از تولید ملی داشته باشیم.

سهم ۲۰ درصدی کالای ایرانی در بیشتر مراکز عرضه

این فعال صنفی در این باره که در رصد ما از بازار خیلی خوش بینانه کالاهای ایرانی در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه نوشت افزار، به جرأت به ۲۰ درصد هم نمی‌رسد؛ اعلام کرد: توصیه من به همکارانم این است که ما وظیفه داریم کالاهای ایرانی را حمایت کنیم البته با این پیش شرط که آن‌ها هم بتوانند پاسخگوی خوبی برای مشتریان ما باشند و دارای آن حد از مرغوبیت باشند که فروشندگان بتوانند شاخص آن‌ها را بالاتر از کالاهای خارجی معرفی کنند و در عمل هم باید به همین گونه باشد.

قیمت کالاهای ایرانی در حال نزدیک شدن به کالاهای خارجی است

خوش منظر در این خصوص که خیلی از همکاران شما قیمت بالای کالای ایرانی را مانع رغبت و تمایل خرید مشتریان برای خرید این محصولات عنوان می‌کنند؛ اظهار نظر کرد: حقیقتا شاید قیمت این کالاها در بخشی از محصولات نظیر دفاتر که اخیرا همراه با افزایش قیمت کاغذ در کشور بوده است؛ بالاتر از کالاهای چینی و خارجی باشد؛ اما عموما در تلاش هستند تا قیمت محصولات خود را نزدیک به کالاهای خارجی کنند و این کار در حال انجام شدن است.

افزایش ۵۰ درصدی نوشت افزارها در مقایسه با سال قبل

وی در پاسخ به این سوال که قیمت نوشت افزار در تابستان امسال چه تغییری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است؛ مطرح کرد: نوسانات قیمت ارز موجب شد تا قیمت نوشت افزارها در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته در همین ایام، افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی را داشته باشد؛ ولی این اواخر قیمت‌ها کنترل شد و جلوی افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار گرفته شد.

قیمت‌ها در بازار به ثبات رسیده است

مسئول فروش یکی از فروشگاه‌های عرضه نوشت افزار در مازندران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال افزایش قیمت در بازار نوشت افزار با هرچه نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس وجود دارد یا خیر؛ یادآور شد: خوشبختانه خبری از افزایش قیمت‌ها از سمت شرکت‌های توزیع کننده اعلام نشده است و تقریبا قیمت‌ها در بازار، ثبات پیدا کرده و امیدوار هستیم وضعیت به همین منوال پیش رود و حتی شاهد کاهش نسبی قیمت هم در بازار باشیم.

مقایسه هزینه خرید یک سبد کامل نوشت افزار در بازار امسال با سال قبل
این فعال صنفی بازار نوشت افزار در خصوص مقایسه قیمت یک سبد نوشت افزار کامل در سال گذشته با همان سبد از کالا در سال‌جاری به خبرنگار ما گفت: یک سبد نوشت افزار متوسط برای یک دانش آموز دبستانی همراه با کیف و سایر ملزومات در سال گذشته تقریبا نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان هزینه بر می‌داشت اما امسال همان کالا تقریبا نزدیک به ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان هزینه در بر خواهد داشت.

خوش منظر در پایان به همکاران هم صنفی خود ضمن توصیه به توزیع نوشت افزارهای ایرانی پیشنهاد کرد: بی شک فروشندگان، می‌توانند  مشاوران خوبی برای خریداران باشند و اگر از مرغوبیت و کیفیت واقعی کالاهای ایرانی بگویند، مطمئنا خریداران می‌پذیرند و کالاهای ایرانی را به کالاهای خارجی ترجیح خواهند داد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد