تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 18:01
کد خبر : 60494

از نفوذ مرفهان بی‌درد و ویژه‌خواران در دستگاه‌ها جلوگیری شود

از نفوذ مرفهان بی‌درد و ویژه‌خواران در دستگاه‌ها جلوگیری شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌ علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: مبارزه با فساد و به ویژه فساد اقتصادی گام بسیار بلندی در تحقق عدالت علوی یعنی آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است.امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به اینکه یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مبارزه با فساد بود که در رژیم شاه نهادینه شده

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌ علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: مبارزه با فساد و به ویژه فساد اقتصادی گام بسیار بلندی در تحقق عدالت علوی یعنی آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به اینکه یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مبارزه با فساد بود که در رژیم شاه نهادینه شده بود، گفت: در تمام سال‌های پس از انقلاب، مسئله مبارزه با فساد اقتصادی و تحقق عدالت اقتصادی و علوی صدر مطالبات امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب بوده است، پرچمداری مبارزه با فساد در همه سال‌ها به دست رهبری بوده است و از نگاه ایشان تحقق عدالت با مبارزه با فساد به صورت مستمر امکان‌پذیر است. در سخنان و نوشته‌های رهبر انقلاب طی سه دهه گذشته همواره این مطالبه را می‌بینیم. بیش از ۴ هزار بار مسئله مبارزه با فساد در سخنان و نوشته‌های رهبری آمده است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: تحقق عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی مطالبه همواره و منسجم امام مسلمین بوده است و امروز محاسبه می‌کنیم که کاش آن هدایت‌ها و توصیه‌ها و آن فرمان هشت ماده‌ای جدی گرفته شده بود و مسئولان در تمامی ادوار به رهبر انقلاب اقتدا کرده بودند؛ البته در سال‌های گذشته اقدامات گسترده و جدی توسط فرزندان انقلاب اسلامی در بخش‌های گوناگون انجام گرفته و این اقدامات سرمایه‌ای برای ادامه راه است. اقدامات نظام اسلامی، موجب افتخار و مباهات است.
امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به تعبیرات رهبر انقلاب درخصوص فساد اقتصادی تصریح کرد: مسئله فساد اقتصادی باید به طور جدی مورد توجه همه قرار گیرد و مبارزه عالمانه، مستمر و مجاهدانه در دستور کار همه قوا و مردم باشد؛ البته یک تبصره دارد و آن این است که در تحلیل وضعیت کشور و مسیر طی شده انقلاب اسلامی باید واقع‌بین باشیم و اقدامات نظام در تحقق عدالت را ببینیم و توجه داشته باشیم که چیزی به نام فساد سیستمی در کشور وجود ندارد. قواره نظام اسلامی فسادستیز است و اقبال به فساد نیست. فساد فراگیر و عمومی در بین مسئولان و فعالان اقتصادی نیست، بلکه اکثر مردم، مسئولان و فعالان پاک‌دست و مومن هستند که از این فسادها هم رنج می‌برند و هم دل‌زده هستند.حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری فساد موجود را عارضی و تحمیلی دانست و گفت: باید از نفوذ مرفهان بی‌درد و ویژه‌خواران در دستگاه‌ها جلوگیری شود. قوانین متعددی همچون قوانین مبارزه با پولشویی، کالا و ارز، قاچاق و… وجود دارد که باید اجرایی شود و مجلس هم نظارت
داشته باشد.
مسئولان ولایتمدار
اجازه اجرای ۲۰۳۰ را نخواهند داد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی، گفت: مسئولان ما ان شا الله ولایتمدار هستند و اجازه نخواهند داد امسال سند ۲۰۳۰ که علیرغم چندین بار تذکرات مقام معظم رهبری باز در گوشه و کنار اجرا می‌شد، به اجرا گذاشته شود.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از مهر، وی خاطرنشان کرد: مسئولان ما اگر ولایتمدار باشند در راستای ساماندهی فضای مجازی اقدام خواهند کرد، مسئولان ما اگر ولایتمدار باشند، نباید بشنویم که یک نماینده مجلس با نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مصوبات مجلس جهت تطابق با سیاست‌های کلی نظام ایراد و ‌اشکال وارد کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مگر می‌شود نماینده مجلس ولایتمدار باشد و با نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مصوبات مجلس مخالفت کند. ولایتمداری حکم می‌کند که نظارت رهبری بر همه عرصه‌ها تقویت شود.
ماموریت همه ما؛ جامه عمل پوشاندن
به بیانیه گام دوم انقلاب
نصرت الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز به مناسبت سالگرد تاسیس این شورا پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، طی سخنانی گفت: در سال ۷۸ غائله‌ای در تهران برپا شد و آنچه آن غائله را در هم پیچید، حضور ملت ایران در راهپیمایی بسیار ماندگار بیست و سوم تیر ماه بود.
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: حضور ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۹ دی، فتنه ۸۸ را در هم پیچید که با اقدامات امنیتی قابل مدیریت نبود، در دی ماه سال ۹۶ بیش از ۹۲ شهر درگیر اغتشاش شد و به مقدسات اهانت شد. راهپیمای‌های ۹ دی و ۱۳ تا ۱۹ دی اغتشاشات را درهم پیچید.
وی با بیان اینکه در راس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آیت‌الله جنتی، عمار انقلاب حضور دارند، گفت: اجازه برگزاری بسیاری از این راهپیمایی‌ها که در واقع قله‌های فراموش نشدنی هستند، داده نمی‌شد. سال ۷۸ با چه سختی اعلام راهپیمایی شد و با چه مخالفت‌هایی روبرو بود، در سال ۹۶ قبل از ۱۳ دی حدود ۲۴ ساعت، به دلیل حجم مخالفت‌ها با دعوت مردم برای حضور در صحنه، ما یک دقیقه فرصت استراحت نداشتیم. ماموریت ما عمل به تکلیف دینی و انقلابی و جامه عمل پوشاندن به بیانیه گام دوم انقلاب است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد