اجرای عملیات راهبرد فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی در قم
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: برای موفقیت این طرح، برنامههای اجرایی متعددی پیش بینی شده است که میتواند باعث هدایت بیشتر مردم استان به سمت استفاده از کالاهای ایرانی
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: برای موفقیت این طرح، برنامههای اجرایی متعددی پیش بینی شده است که میتواند باعث هدایت بیشتر مردم استان به سمت استفاده از کالاهای ایرانی شود.
وی افزود: ارائه بستههای تشویقی برای ایجاد فروشگاههای بزرگ عرضه کننده محصولات ایرانی در سطح استان، برگزاری نمایشگاه برای فروش محصولات واحدهای تولیدی استان به خصوص در زمینه فرش، کفش، مبلمان و سوغات، ساخت تابلوهای تبلیغاتی در محورهای مواصلاتی استان و تبلیغ محصولات تولیده شده در قم، راه اندازی نمایشگاه فرش دستباف قم و اجرای طرح همیار تولید ملی در سطح مدارس استان از جمله راهکارهای مورد توجه در اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: همچنین استفاده حداکثری از محصولات داخلی به خصوص کالاهای تولید شده در قم، در سطح ادارات و پروژههای عمرانی استان از دیگر محورهای مورد توجه در این طرح است که با پایش و کنترل مستمر دستگاههای نظارتی اجرایی میشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ایجاد سه بازارچه دائمی صنایع دستی در ورودیهای شهر قم و مسیرهای پرتردد مسافرین و زائرین حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) نیز در این طرح لحاظ شده است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت مطلوب از مهمترین عوامل موفقیت محصولات ساخت داخل در کسب بازار فروش مناسب است، افزود: ارتقا کیفیت محصولات ساخت استان را به طور مستمر پیگیری میکنیم و اطمینان داریم در اثر این اقدام، توجه مردم به سمت استفاده از این محصولات جلب خواهد شد.
وی ادامه داد: رعایت کامل استانداردهای مورد نظر در زمان تولید محصول و بهبود خدمات پس از فروش، نقش مهمی در افزایش رضایتمندی مردم و استفاده بیشتر آنان از کالاهای ساخت داخل خواهد داشت.
سیجانی تاکید کرد: تلاش میکنیم با افزایش کمی و کیفی محصولات ساخت قم، به یکی از مهمترین مراکز تولید کالای باکیفیت داخلی که دارای بهترین بازار فروش در سطح کشور و منطقه است، تبدیل شویم.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت میکنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامنالائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰