تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 8:07
کد خبر : 58820

انجام ۱۵۸۷ مورد بازرسی از صنوف مختلف در کردستان/تشکیل ۵۹ فقره پرونده

انجام ۱۵۸۷ مورد بازرسی از صنوف مختلف در کردستان/تشکیل ۵۹ فقره پرونده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، فرزاد سردارزاده پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری روسای کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، فرزاد سردارزاده پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری روسای کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در راستای اهداف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به منظور مقابله و مبارزه کالا و ارز در سطح عرضه و ترغیب و تشویق واحدهای تولیدی به تولید کالای ایرانی با کیفیت و فروش کالای ایرانی توسط اصناف، اقدامات مستمر و  موثری انجام داده و می‌دهد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به مقدار و ارزش ریالی کشفیات قاچاق سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان طی سه ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: تعداد یک‌هزار و ۵۸۷ بازرسی از اقلام آرایشی بهداشتی، مواد غذایی، لوازم خانگی و سیگار صورت گرفته که ۵۹ پرونده به ارزش ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۴۴۴ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده سیگار انجام که منجر به کشف ۱۸۱ هزار و ۸۲۰ نخ و ۵۰ بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قاچاق شده است، گفت: در همین راستا ۲۰ فقره پرونده تخلف به ارزش ۶۳۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۴۸۰ ریال تشکیل شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال تعداد ۶۰۶ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده لوازم آرایشی بهداشتی و کشف ۵۷۹ قلم کالای قاچاق و تشکیل ۲۵ فقره پرونده به ارزش ۳۳ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال صورت گرفته است.

سردارزاده اضافه کرد:۴۴۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی انجام شده است که طی این بازرسی‌ها ۲۳ هزار و ۹۸۳ واحد کالای قاچاق کشف و ۱۲ فقره پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال تشکیل شده است.

 وی تصریح کرد: ۲۹ واحد کالای قاچاق طی ۹۷ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده لوازم‌خانگی کشف و ۲ فقره پرونده به ارزش ۶۳ میلیون و ۱۸۰ هزار ریال در سه ماهه اول امسال تشکیل شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تدوین اهداف کمی و کیفی و برنامه‌های عملیاتی در راستای تحقق شعار سال رونق تولید در سازمان صنعت، معدن و تجارت از دیگر اقدامات این ارگان در مدت زمان اعلام شده است.

سردارزاده به کارشناسی و ارزش‌گذاری بیش از ۲۲ فقره پرونده سیگار کشف و ضبط شده خارجی در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: کارشناسی در زمینه تشخیص بدل و تقلبی سیگارت‌های اصلی از غیراصلی از دیگر کارهای انجام شده در این حوزه بوده است.

وی به پیگیری و راه‌اندازی سامانه جامع انبارهای استان با هدف اشراف بر موجودی کالاهای اساسی در سطح استان و کنترل ورود و خروج کالا به داخل انبارها و جلوگیری از عرضه و توزیع کالای قاچاق در سطح استان گریزی زد و گفت: براساس آمار و ارقام تاکنون ۴ هزار و ۵۰۶ واحد انبار در سامانه جامع انبار ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۵۶ واحد رسما تایید شده و ۳ هزار و ۸۵۰ واحد در انتظار تایید هستند، ۲۰۳ واحد رسما فعال و ۶۹۵ واحد که شرایط انبار را نداشتند از سامانه حذف شدند.

وی اعلام کرد: تعریف شبکه توزیع سیگار و نظام‌مند کردن واحدهای عمده استانی و کشوری بر پایه ضوابط و مقررات سازمانی و توزیع سالم و پرهیز از خرید، فروش و نگهداری سیگار قاچاق از مهمترین برنامه‌های ماست که در این راستا توزیع سیگار از انحصار دو عامل خارج و در حال حاضر ۷۵ عامل توزیع‌کننده عمده سیگار در سطح استان فعالیت می‌کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد