تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 - 13:37
کد خبر : 57630

احتکاری نداریم، خودروها پس از تکمیل تحویل مشتریان می‌شود

احتکاری نداریم، خودروها پس از تکمیل تحویل مشتریان می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اکبر صادقی افزود: فرآیند تکمیل کاری خودروهای ناقص با سرعت بیشتری در ایران خودرو در حال انجام است و اطمینان می‌دهم با پیگیری وزارت صمت و تلاش خودروسازان به زودی تحویل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اکبر صادقی افزود: فرآیند تکمیل کاری خودروهای ناقص با سرعت بیشتری در ایران خودرو در حال انجام است و اطمینان می‌دهم با پیگیری وزارت صمت و تلاش خودروسازان به زودی تحویل خودروهای معوقه به‌روز می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل خودروهای دارای کسری قطعه را نبود سرمایه در گردش مناسب برای تولید در خودروسازان و عدم تأمین برخی از قطعات الکترونیکی و ایمنی دانست و اظهار کرد: با پای کار آمدن شرکتهای دانش بنیان، روند بومی‌سازی قطعات حساس و الکترونیکی خودروها سرعت می‌گیرد.

صادقی تاکید کرد: براساس آمار اعلامی از سوی ایران خودرو، این شرکت از هفتم خرداد تاکنون بیش از ۲۳ هزار دستگاه خودروی ناقص را تکمیل و تحویل مشتریان داده است.

وی توسعه داخلی‌سازی را تنها راه بقا و ارتقای صنعت خودروی کشور دانست و اظهار کرد: در طرح بومی‌سازی قطعات پیشرفته خودرو که به ابتکار وزیر صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته، شرکت ایران خودرو با هم‌افزایی ایجاد شده بین قطعه‌سازان گام‌های خوبی برداشته است و این روند داخلی‌سازی قطعات با سرعت بیش‌تری صورت گیرد.

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در شرایط فعلی انتخابی جز افزایش توان ساخت داخل در خودروسازی و قطعه‌سازی نداریم و باید خرید قطعه از خارج کاهش یابد و وزارت صمت از روند بومی‌سازی قطعات حمایت‌های مالی و معنوی خواهد کرد.

۳۰۱ تا پایان سال تولید می‌شود

منصور منصوری – مدیرعامل ساپکو – نیز در این بازدید اظهار کرد: ما به دنبال به حداقل رساندن ارزبری و وابستگی تأمین قطعات هستیم که نتیجه آن کاهش ریسک تأمین و تولید خودرو خواهد بود.

وی در زمینه داخلی‌سازی قطعات خودروی ۳۰۱ اظهار کرد: از ۱۱۲۲ قطعه محصول ۳۰۱ حدود ۵۶۲ قطعه آن بومی‌سازی شده است.

منصوری از تولید خودروی ۳۰۱ تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: پلت‌فرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودروی دیگر توسط ایران خودرو خواهد بود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد