تاریخ انتشار : یکشنبه 26 خرداد 1398 - 14:21
کد خبر : 57445

کشف ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در کردستان/دستگیری ۱۶۲ نفر قاچاقچی

کشف ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در کردستان/دستگیری ۱۶۲ نفر قاچاقچی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، الماسی ظهر امروز در سومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان به اقدامات مرزبانی در طول دوماه اخیر در بحث مقابله با قاچاق کالا و ارز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، الماسی ظهر امروز در سومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان به اقدامات مرزبانی در طول دوماه اخیر در بحث مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره و اظهار کرد: با اجرای دو مرحله طرح سراسری، یک مرحله طرح منطقه‌ای و یک مرحله طرح استانی در دوماهه اخیر امسال اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح مرزهای استان انجام شده است.

جانشین مرزبانی استان کردستان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف، کشف و ضبط انواع کالاهای قاچاق از جمله سوخت   مشروبات الکلی در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

الماسی افزود: در مجموع ۴۱۴ فقره پرونده در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این بازه زمانی تشکیل شده و ۱۶۲ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

وی همچنین از توقیف ۱۰۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در همین راستا خبر داد و گفت: بزرگترین محموله‌های قاچاق کشف شده در بازه زمانی دوماهه اول امسال گوشی موبایل و سوخت بوده است.

به گفته جانشین مرزبانی استان کردستان، یک میلیون و ۵۰۰ لیتر سوخت در سال گذشته کشف و ضبط شده که میزان کشفیات سوخت در دوماه گذشته حدود ۶۰۰ هزار لیتر بوده است.

الماسی تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق ۸۷ میلیارد ریال بوده است.

وی به مشکلات حوزه مقابله با قاچاق کالا و سوخت در مرز اشاره کرد و افزود: در بحث عدم اجرای طرح حریم امنیت نیروها دچار مشکل هستند.

جانشین مرزبانی استان کردستان اضافه کرد: مهم‌ترین هدف و دلیل تردد  اتوبوس‌ها در مرز قاچاق سوخت است.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌های حامل سوخت قاچاق بعد از رد شدن از گمرکات شناسایی کرده‌ایم که در دماغه اتوبوس اقدام به جاسازی کرده‌ بودند.

جانشین مرزبانی استان کردستان اذعان داشت: براساس تصمیماتی که اتخاذ شد قرار بود یک پاسگاه در مرز تته برای مرزبانی ایجاد کنند که ما نیروهای خود را مستقر کنیم ولی با وجود ساخت جاده، پاسگاه احداث نشده است.

سرپرست فرمانداری سروآباد هم در این جلسه اظهار کرد: سروآباد ۲۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

کامیار میرزایی به خلاء مرزی موجود در بین کردستان و کرمانشاه در مرز تته گریزی زد و اذعان داشت: جلسات متعددی برای رفع این خلاء مرزی برگزار شده است و دو هفته پیش هم با تدابیری که از سوی هنگ مرزی اتخاذ شد تعداد کولبران ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد.

به گفته وی، تعداد کولبران در این مرز از ۵ تا ۶ هزار نفر الان به تعداد محدودی که در نقاط صفر مرزی زندگی می‌کنند کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: امنیت کشور برگرفته و متاثر از امنیت مرزهاست، و ایجاد امنیت پایدار در شهرهای مرزی مستلزم ایجاد اشتغال پایدار است.

وی ایجاد بازارچه‌های مرزی را از مطالبات اصلی مرزنشینان عنوان کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد