تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 - 11:28
کد خبر : 55200

فعالان اقتصادی به دلیل نوسانات بازار امنیت ندارند

فعالان اقتصادی به دلیل نوسانات بازار امنیت ندارند

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامحسین شافعی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی دیپلماسی اقتصادی- تجاری خراسان جنوبی اظهار داشت: مهم‌ترین راه تنفس اقتصاد ایران که ارتباط با خارج دارد در شرایط فعلی بالا بردن مبادلات اقتصادی است.

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامحسین شافعی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی دیپلماسی اقتصادی- تجاری خراسان جنوبی اظهار داشت: مهم‌ترین راه تنفس اقتصاد ایران که ارتباط با خارج دارد در شرایط فعلی بالا بردن مبادلات اقتصادی است.

وی گفت: متاسفانه سال گذشته مشکلاتی از لحاظ درآمدهای ارزی در کشور وجود داشت و امسال نیز سال خوبی را پیش رو نداریم  و مسأله درآمدهای ارزی و مبادلات خارجی و صادرات بر کشور مسأله اساسی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران افزود: آنچه که در سیاست‌های دولت در شرایط فعلی مشخص است اولویت دادن به افزایش مبادلات اقتصادی با همسایگان ایرانی است و بیرجند نیز از این نظر در نقطه مطلوبی قرار گرفته است.

شافعی تصریح کرد: ساختار وزارت خارجه تغییر کرده و معاونت دیپلماسی اقتصادی- تجاری ایجاد شده که این خود نشان از اهمیت دیپلماسی دارد اما به ثمر رسیدن این همه نیاز به الزاماتی دارد که در این زمینه دچار مشکلات شدیدی هستیم.

سپاه ‌برای مقابله با تحریم‌ها در کنار فعالان اقتصادی است‌گیلان|‌ موانع قانونی زیادی در مسیر حرکت فعالان اقتصادی قرار داردوزیر اطلاعات: موظف به حمایت از فعالان اقتصادی هستیم

وی ادامه داد: در فراهم کردن این الزامات دولت به تنهایی نباید مورد خطاب قرار گیرد بلکه باید تمام حاکمیت مدنظر باشد چرا که دولت بخشی از این حاکمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران خاطرنشان کرد: وقتی سیاست‌های خارجه با سیاست‌های ارزی هماهنگ نباشد اگر هزار وزارت خارجه و هزار دیپلماسی اقتصادی بیاید مشکلی رفع نخواهد شد.

شافعی اظهار کرد: مشکلات در کشور فراوان است و همه این شعار را می‌دهند که فعالان اقتصادی سرداران جبهه اقتصاد هستند اما از طرفی وقتی مشکلی ایجاد می‌شود بلافاصله متهمان درجه یک فعالان اقتصادی می‌شوند که این دو با هم همخوانی ندارد و در این زمینه نیز فعالان اقتصادی و دولت باید تدابیر اساسی بیندیشند.

وی افزود: باید روی نظرات کارشناسی خود بایستیم و هم ما و هم دولت خود را مکمل هم بدانیم و با تعاملات ارزنده راهکار پیدا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: علیرغم تمام این مشکلات، ایران اسلامی دارای یک موهبت بزرگ امنیت را دارد و از این نظر مشکل نداریم اما مشکل امنیت اقتصادی فراوان است و هیچ فعال اقتصادی اطمینان ندارد که تا یک سال یا دو ماه آینده هزینه‌های مبادله، نرخ ارز و نرخ مالیات در کشور چه می‌شود!

شافعی بیان کرد: وقتی همه پاداش‌ها به بخش‌های غیرمولد داده می‌شود چطور می‌توان به رونق رسید و وقتی همه مشوق‌ها برای کارهای دلالی و واسطه گری است کدام سرمایه گذار به بخش تولید می‌آید؟

وی افزود: نباید سود تولید از دلال‌گری کمتر باشد و سال گذشته بخش خصوص فریاد زد که اگر می‌خواهید از کالای ایرانی حمایت کنید باید از بخش عرضه حمایت شود نه از بخش تقاضا و ما اگر از بخش عرضه و تولید حمایت کنیم کالای ایرانی می‌تواند با کالای خارجی رقابت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: چطور می‌توانیم بگوییم مردم کالای ایرانی بخرند اما کیفیت این کالا کم و قیمت آن بالا باشد و باید کیفیت کالای ایرانی را به اندازه کالای خارجی برسانیم.

شافعی تصریح کرد: متاسفانه هماهنگی لازم برای تصمیم‌های کلان در کشور حتی در قوای سه گانه نیست اما اقدامی که با توصیه رهبری صورت گرفت شورای هماهنگی قوای سه گانه تشکیل شد.

وی بیان کرد: بسیاری از ایرادات در این دولت است و زبان‌ها در دولت گویا و گوش‌ها ناشنوا است اما برخی اقداماتی نیز انجام شده که قابل تقدیر است و رئیس جمهور یا وزیر خارجه در هر سفری از بخش خصوصی نیز دعوت می‌کند و دولت دنبال این است که راه برای بخش خصوصی باز کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: راه تنفس ما در شرایط فعلی به صورت کامل بسته نشده است و دشمن به دنبال جنگ اقتصاد بوده و تیرهای زهرآگین را به سمت ما پرتاب می‌کند اما توقع نداریم که کسی در داخل از پشت به ما تیر بزند.

شافعی افزود: باید در مقابل این تحریم‌ها، تسهیل ایجاد شود و بسیاری از مشکلات در داخل اثر آن کمتر از مشکلات که در خارج ایجاد شد، نبوده است.

وی بیان کرد: باید همیشه نوشدارو قبل از مرگ سهراب باشد نه بعد از مرگ که اگر این شود و ظرفیت‌های موجود را در یک هماهنگی بیاوریم به توفیق دست پیدا می‌کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد