تاریخ انتشار : جمعه 16 فروردین 1398 - 10:56
کد خبر : 54154

قدردانی مردم از سپاه و نیروهای مسلح در سیلاب کشور/امریکا بار دیگر خوی استکباری خود را به نمایش گذاشت/نمره ایران اسلامی در خدمت به سیل زدگان آبرومندانه و پرنور است

قدردانی مردم از سپاه و نیروهای مسلح در سیلاب کشور/امریکا بار دیگر خوی استکباری خود را به نمایش گذاشت/نمره ایران اسلامی در خدمت به سیل زدگان آبرومندانه و پرنور است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.   مواظب باشیم با قطع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

 

مواظب باشیم با قطع درختان حادثه استان گلستان را در کهگیلویه وبویراحمد تکرار نکنیم

حجت الاسلام موسوی اعظم امام جمعه موقت یاسوج در خطبه های اول نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوایی الهی و دوری از گناه گفت: اکنون در این عصر فقط یک‌معصوم وجود دارد و بقیه معمولا گناه دروغ و سایر مسایل وجود دارد آن یک معصوم میز امام عصر عج  است و خداوند می فرمایید ای کسانی که غفران کردن آید از بخشش خداوند ناامید نشوید یکی از گناهان ناامید شدن است خداوند همه گناهان را جز شرک می بخشد.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: خداوند نسبت به بندگانش  بسیار بخشنده و بسیار رحمت گر است با نازل شدن این آیه یاس و‌ناامیدی شیطان را گرفت در این آیه مقام  و مرتبت انسان ها از فرشتگان هم بالا تر است خداوند می فرماید ای بندگان من که بر خود ظلم کرده اید،ما هر گناهی که می کنیم بر خود ظلم کرده ایم و باعث شکست معنوی ما و دور شدن از وجود مقدس الهی است این اصلاح ناپسندی که برخی ها  می گویند آب از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب اشتباه است خداوند می فرماید زحمت خداوند گسترده است .

 

حجت الاسلام موسوی اعظم بیان کرد: توبه واقعی این است که از انجام آن کار پشیمان واقعی است توبه ای که انسان واقعا از  آن گناه پشیمان شود و هیچوقت آن گناه را انجام ندهد توبه نصوح یعنی توبه ای که واقعی است کسی که از مرتع خود پشیمان نباشد و توبه کند توبه نیست بلکه مسخره کردن خودش است .

 

وی ادامه گفت :توبه یعنی اینکه اگر کم فروشی دارد دیگر نداشته باشد ارکان توبه بر چهار اساس است اول اینکه واقعا پشیمان باشد از گناه نادم نگردیدن گناه دیگری است دوم استغفار به لسان باید انجام شود خوشا آنکه فردی که گناه کرده  و فوری  استغفار می کند.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: اگر از این همه رفت و آمدها اختلاف لیل و نهار عبرت نگیریم باز می بینیم که چقدر غافل هستیم سوم اینکه عزم و اراده کافی برای اینکه دیگر آن کار را تکرار نکنیم انابه با توبه فرق دارد در روایت است هر ماه انسانی به خود بیاید و ببیند گناه دارد شب اول استغفار می کند شب دوم و سوم و خداوند می فرماید ای فرستادگان این بنده پشیمان است و من از بنده ام خجالت می کشم اگر او را نبخشم.

 

وی به مناسبت های این هفته اشاره کرد و گفت این چند روز باقی مانده ماه رجب را قدر بدانیم انسان باید به خود بیاید افرادی بودند که ماه رجب و شعبان را روزه می گرفتند  ماه پیامبر است ماهی که میلاد سرباز رشید فداکار ابوالفضل است ماه تولد منجی عالم بشریت است ماه تولد زین العابدین ع است. خدایا کمک کنم در این ماه زبانم را حفظ کنم چشم عفیف داشته باشیم این ماه ها خیلی با ارزش است یک شب این ماه ها از ۸۳سال بالا تر است .

 

حجت الاسلام موسوی اعظم تصریح کرد: ورود به ماه رمضان خودسازی نیاز دارد هر کاری انسان انجام دهد بالا راز آن کار نیک دیگری وجود دارد به غیر از شهادت که شهدا نیز درجات مختلفی دارند بین شهدا شهدای کربلا جایگاه دیگری دارند بین شهدای کربلا جایگاه حضرت ابوالفضل ع جایگاه دیگری است .

حجت الاسلام موسوی اعظم  گفت: حوادثی که پیش آمد همدلی همه مردم و‌مسولان را می بینیم ما الان بسیاری از هموطنان و مومینن نیاز مالی دارند آن نیازهای دیگر دولت با تاکید رهبر پای کار آمده است جای تشکر دارد از سپاه نیروی انتظامی ارتش مردم مسولان و همه افرادی که یک مرتبه یک بسیج همدلی و همفکری در ارتباط با کمک رسانی به هموطنان ایجاد شد ما نیز کمک کنیم.

وی گفت: قطع کردن درختان منابع طبیعی را زیر و رو کردن این مشکل را ایجاد می کند نگذاریم در اینجا این طبیعتی که به آن می نازیم و می کنیم پایتخت طبیعت ایران اما داریم این طبیعت را از بین می بریم .

خطیب جمعه یاسوج گفت: گاهی می ببینم متراژ و عرض خیابان مشخص است اما تجاوز می کنیم سراغ دارم در این استان  در برخی از روستاها حد را جا به جا کردند جلوی مسیر آب را گرفتند الان خیلی از خانه ها پر از آب  شده است ما باید خودمان رعایت کنیم.

 

 

*************

 

 

قدردانی مردم از سپاه و نیروهای مسلح در سیلاب کشور/امریکا بار دیگر خوی استکباری خود را به نمایش گذاشت

 

 حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به مناسبت های مهم ماه رجب و شعبان گفت: ماه مبارک رجب و ماه شعبان ماه های است که برکات خداوند در این دو ماه برای بندگانش فراهم می شود و در ماه مبارک رمضان این فرصت بندگی خداوند به اوج خود می رسد که مومنان و شیعیان باید از این فرصت ها به درستی استفاده کنند.

 

وی افزود: ماه شعبان ماه ولادت باسعادت امام حسین(ع) روزپاسدار، ولایت باسعادت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز است که لازم است این روزها را به همه پاسداران و جانبازان حریم ولایت و کشور تبریک بگوییم و به شجاعت و مردانگی انان در دفاع از ارزش های نظام و اسلام و خلق حماسه های ماندگار در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم قدردانی کرد.

 

امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: سپاه پاسداران در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح در دفاع از تمامیت ارضی کشور و سازندگی کشور پس از جنگ بیشترین نقش را داشته است  که پیشرفت های غیرقابل انکار سپاه در طی ۳۵سال گذشته توطئه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده است.

 

وی تاکیدکرد: سپاه مصداق بارز خدمت رسانی در تمام شرایط حساس کشور است و در همین قضیه سیلاب کشور به خوبی سپاه توانست در آزمونی سخت با همکاری سایر نیروهای مسلح پیروز میدان باشد و مردم نیز رضایت مندی خود را از این حضور به خصوص در گلستان و مازندران و هم اکنون در لرستان و خوزستان به عینه می توان احساس کرد.

الهی نیا اظهارکرد: جانبازان مهمترین سرمایه کشورهستند که باید نام و یاد انان را به پاس حماسه های که خلق کردند در تاریخ این کشور مانا و ماندگار کرد.

 

خطیب جمعه لنده گفت: علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) نمونه و الگوی همه جانبازان ما در هشت سال دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم بی بی زینب کبری(س) است که مدافعان حرم در این را از جان خویش گذشتند تا حرم آسیب نبیند.

 

وی تاکیدکرد: در طی بارندگی های فرودین ما بیش از ۴۰۰شهر و روستا در سراسر کشور آسیب جدی دیدند که هرچند این خسارت ها جانی و مالی بودند ولی حماسه حضور مردم و همدلی مردم در این راه باعث شد تا درد این مصیبت جانکاه بر مردم آسیب دیده کاسته شود.

 

امام جمعه موقت لنده گفت: حضور فعال نیروهای مسلح در این مناطق به خصوص در لحظات اولیه سیلاب باعث کاهش حجم خسارت ها شده است که این هم نشانگر این است که نیروهای مسلح ما در تمام شرایط در صحنه هستند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند که جای تشکر دارد.

 

وی تاکیدکرد: مقام معظم رهبری با بسیج همه نیروهای مسلح جهت دفاع از مردم در مقابل سیلاب خواستار اقدامات فوری دولت با همکاری نیروهای مسلح جهت خدمات رسانی به سیلزدگان شد که رضایت مردم در این موضوع نیز به وضوح پیدا بوده است.

 

الهی نیا اظهارکرد: عمق فاجعه سیلاب در کشور باعث شد تا چندین کشورخارجی برای کمک به ایران داوطلب شوند که خباثت امریکا و ترامپ باز هم در راستای خوی استکباری مانع این کمک رسانی شده است و باز هم رسوایی دیگری برای امریکا و هم دستانش رقم خورد.

 

وی تاکیدکرد: شهید امام موسی صدر در حقیقت عمود فکری جامعه اسلامی بود که داغ این چنین شخصیت های برای نظام سخت و جانکاه است و شهادت سید مرتضی اوینی سید اهل قلم و امیر سپهد صیاد شیرازی از جمله شخصیت های هستند که پر کردن جای این عزیزان حقیقتاً سخت است چرا که شاخصه های و ویژگی های فردی و اجتماعی آنان باعث محبوبیت ایشان شده بود.

 

الهی نیا در پایان روز بهورز را به همه بهورزان و حافظان سلامت جامعه تبریک گفت و از تلاش های خوب ستاد مدیریت بحران شهرستان لنده به خصوص ادارات خدمات رسان تقدیر کرد.

 

 

*************

 

نمره ایران اسلامی در خدمت به سیل زدگان آبرومندانه و پرنور است

حجت الاسلام افروغی ابتدا با تاکید بر لزوم تقویت معنویت،گفت:بهترین فرصت از لحاظ زمانی برای کسب فضیلت و تقویت ایمان ایام ماه رجب، شعبان و رمضان است.

وی افزود:برای کسب بیشترین لذت های معنوی بهترین کار این است که از تکبر دوری کنیم.

 

امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر لزوم تقویت محبت به اهل بیت علیهم السلام،گفت:در روایات و احادیث آمده است که هر کس با هر چیزی که دوست دارد،محشور می شود.

 

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:یکی از دستورات قرآن این است که ایام شادی و غم خود را با شادی و غم اهل بیت علیهم السلام تنظیم و تطبیق دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد:سیره اهل بیت عصمت و طهارت این بود که تا می توانید به خانواده خود محبت و خدمت کنید.

 

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز گفت:یکی از شرایط کنونی ترویج نقادی است که حرف های غیرکارشناسانه زیاد نشر می شود،باید نقد کننده در کنار حفظ تقوا،بر مسائلی که نقد می کند اشراف داشته باشد تا نقد سبُک نشود.

 

وی در ادامه با گرامیداشت میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت:خدمات سپاه و لباس مقدس پاسداری فراوان است،یکی از خدمات سپاه پاسداران خانم الانبیا بود که در حوزه های مختلف تولید علم،پل سازی،جاده سازی و نفت برکات زیادی برای کشور به ارمغان آوردند.

 

حجت الاسلام افروغی با اشاره به نبرد همیشگی جبهه حق علیه باطل،تصریح کرد:امام حسین(ع)ثابت کرد که خون بر شمشیر پیروز می شود.

 

وی افزود:پیروز نهایی طبق وعده الهی،جبهه حق است.

 

خطیب جمعه شهر لیکک گفت:وحدت،همدلی و یکپارچگی ملت ایران در مواجه با سیل شکل گرفت و سیل خروشانی از مهربانی و وحدت مقابل سیل آب به وجود آمد که همه ما سپاسگزاریم. 

 

حجت الاسلام افروغی با انتقاد از قلم فرسایی عده‌ای در نقد غیرمنصفانه مسئولان نظام در مواجهه با سیل، افزود: در مجموع نمره ملت و دولت ایران در خدمت به سیل زدگان و مواجهه با سیل آبرومند و پرنور است.

 

وی خاطرنشان کرد:اتفاق دیگری هم در منطقه افتاد؛سی امین نشست سران عرب برگزار شد اما از ایران و سوریه دعوت نشد .

 

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:مشکل دیگر این نشست که در تونس برگزار شد،این است که عربستان محور شرارت منطقه مسئول برگزاری نشست بود در صورتی که آل سعود در حال سقوط خود دنباله روی سیاست های ضد اسلامی در منطقه است.

 

 

*************

 

دولت محترم باید چاره‌ای برای قاچاق کالا بیندیشد و به رونق تولید و اشتغالزایی توجه ویژه کند

 

حجت الاسلام فرهمند امام جمعه موقت شهر چرام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیات سوره نازعات، بیان کرد: انسان باید همیشه خودش را چه در خلوت و چه در شلوغی در محضر الهی ببیند .

 

وی افزود:همچنین نفس خودش را از هوا و هوس باز دارد و کمااینکه خیلی از انسان ها در دنیا وجود دارند که تا مرحله نابودی رفته اند.

 

حجت الاسلام فرهمند با اشاره به روز بیستم فروردین، گفت: بیستم فروردین به عنوان یک روز بسیار مهم و تاریخی در جمهوری اسلامی ثبت شده است.

 

امام جمعه موقت چرام افزود :روز ملی فناوری هسته ای در سال ۸۵ و در دولت نهم با یک حرکت انقلابی و جهادی توسط دانشمندان و فرزندان میهن ثبت شد و با دستیابی به فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم در زمره کشورهای هسته ای  جهان قرار گرفت.

 

این مسئول چنین حرکتی را پیامی برای دوستان و دشمنان نظام دانست و افزود:این حرکت یک پیام برای دوستداران نظام داشت و آن هم این بود که در هر شرایط و هر زمان و مکانی می توانیم بر تمام مشکلات و موانع فائق آمده و چرخه حرکتی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در تمامی زمینه های علمی و اقتصادی و سایر موارد به حرکت در بیاوریم.

 

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر رونق تولید عنوان کرد: از موانع رونق تولید قاچاق کالا و نفت و بعضی از فرآورده های نفتی را باید مدنظر بگیریم چراکه بصورت زیادی از مرزهای کشور خارج می شود و دولت محترم باید چاره‌ای بیندیشد.

 

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب در موضوع اقتصاد علاوه بر قاچاق کالا و فروش نفت به صورت خام،به سوء مدیریت‌های بعضی مدیران اشاره کرده است،گفت: در بحت توزیع بودجه در سرفصل های مختلف کالا، ۷۵ درصد بودجه به سازمان ها تعلق می گیرد که سودرسانی زیادی ندارند و خرده نیز هستند و مسئولین ،هم در دولت و هم در مجلس باید این قضیه را برطرف کرده و بودجه کشور را به سمت تولید و اشتغال سوق دهند.

 

حجت الاسلام فرهمند گفت: دولت باید در بحث عوامل رونق تولید توجه ویژه ای بخصوص به کارگاه های کوچک و زودبازده داشته باشد و با از بین بردن موانع ای همچون مالیات های زیاد و دادن وام های پر سود به اشتغال جوانان و به رونق تولید در کشور کمک شایانی کند.

 

امام جمعه موقت چرام با اشاره به اتفاقاتی که بر اثر بارش باران در کشور صورت گرفت، گفت: در حقیقت وضعیت معیشت افراد سیل زده بسیار سخت و نگران کننده است .

 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب خطاب به مسئولین ستاد بحران افزود: تمام مناطق سیل زده بازسازی شود و کمک‌های مردم عزیز و همیشه در صحنه قطع نشود.

 

این مسئول در ادامه افزود:این کمک ها به منزله ی نیازمند بودن یا فقیر بودن این افراد نیست بلکه نشان از اتحاد و در کنار هم بودن این ملت غیور و همیشه در صحنه است.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد