تاریخ انتشار : یکشنبه 11 فروردین 1398 - 11:55
کد خبر : 54069

رد رشوه ۱۷۰ میلیون ریالی ماموران کلانتری ۱۲ زاویه/کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق از اتوبوس مسافربری در شازند

رد رشوه ۱۷۰ میلیون ریالی ماموران کلانتری ۱۲ زاویه/کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق از اتوبوس مسافربری در شازند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مجموعه ای از گزارشات رسیده به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اقدامات نیروی انتظامی طی ساعات گذشته در استان مرکزی به شرح زیر است: سارقان به ۳۸ فقره سرقت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مجموعه ای از گزارشات رسیده به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اقدامات نیروی انتظامی طی ساعات گذشته در استان مرکزی به شرح زیر است:

سارقان به ۳۸ فقره سرقت اعتراف کردند/دستگیری ۱۶ خرده فروش مواد مخدر

روز گذشته در عملیات های پلیس استان ۲۰ سارق دستگیر و به ۳۸ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ "شهرام امیریان" معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت:‌ طرح انتظام بخش پلیس از شروع تعطیلات نوروزی با به کارگیری امکانات و تجهیزات پلیسی و حضور فعال کارکنان انتظامی و برنامه ریزی ارائه خدمات ویژه در ۲۱ ایستگاه نوروزی در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: روز گذشته و در تداوم اجرای این طرح که با هدف ایجاد امنیت و آرامش اجتماعی و برخورد قاطع با سارقان و ناهنجاری های اجتماعی اجرا می شود تعداد ۲۰ سارق دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرهنگ امیریان با اشاره به اعتراف سارقان به ۳۸ فقره انواع سرقت گفت: این عملیات ها منجر به کشف ۱۵ فقره سرقت منزل، مغازه و اماکن خصوصی، ۴ خودروی دارای سابقه سرقت ، دستگیری ۴ سارق لوازم و محتویات خودرو و یک کیف قاپ حرفه ای و یک سارق تلفن همراه شد .

این مقام انتظامی اضافه کرد:‌ همچنین در این روز در حدود ۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در سطح استان کشف و ۱۶ نفر نیز در جرایم مرتبط با مواد مخدر دستگیر شدند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌ طرح انتظام بخشی پلیس در قالب گشت های خودرویی، موتوری و پیاده تا پایان تعطیلات نوروزی در ابعاد انتظامی و ترافیکی با قاطعیت استمرار خواهد داشت.

کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق از اتوبوس مسافربری در شازند

در عملیات ماموران انتظامی شهرستان شازند از یک دستگاه اتوبوس مسافربری، ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ "اسفندیار نظری" جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شازند در این باره گفت: در تداوم طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، تیمی از ماموران انتظامی شهرستان در یکی از محورهای مواصلاتی یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل کالا را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعدادی کالا و مواد خوراکی قاچاق شامل ۱۰ دستگاه ماشین ظرف شویی، ۱۰ دستگاه کولر گازی، ۱۲۰ دستگاه چراغ قوه، ۲۹ دستگاه  پرژکتور، ۳۰ دستگاه کیس کامپیوتر و تعداد زیادی لوازم تزئینی، سرویس های آشپزخانه و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ قوطی کنسرو و دیگر اقلام قاچاق کشف شد.

سرهنگ نظری اضافه کرد: ارزش ریالی این محموله در حدود ۲ میلیارد ریال برآور ده شده است که در این خصوص راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

چرا سرقت منزل اتفاق می افتد؟

توجه به توصیه های پلیس در پیشگیری از سرقت منزل از موضوعاتی است که همیشه در هشدارهای انتظامی مشاهده می شود، اما این هشدار ها چیست؟

سرهنگ "محمود خلجی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: به منظور آگاهی شهروندان و در همکاری کارشناسی صورت گرفته با کارآگاهان پلیس استان، مهم ترین عوامل زمینه ساز سرقت منزل، راهکارهای لازم برای جلوگیری از این گونه سرقت ها و اقدام لازم در صورت بروز سرقت به شرح ذیل احصاء‌ شده است که امید با اجرا شدن آن توسط شهروندان شاهد کاهش هر چه بیشتر سرقت باشیم.

عوامل زمینه‌ساز اصلی

– عدم رعایت نکات ایمنی در راه‌های ورودی ساختمان

– اعتماد بی‌جا و فراهم کردن زمینه حضور افراد نامطمئن و ناشناس در محوطه ساختمان

– دسترسی افراد نامطمئن به کلیدهای ساختمان

– عدم نصب دزدگیر مناسب در ساختمان

– نگهداری اموال باارزش در داخل منزل و مکان‌های غیرامن

– اطلاع افراد غیرمطمئن از سفر ساکنان منزل

– خالی گذاشتن منزل بدون رعایت اصول ایمنی

در صورت وقوع چه باید بکنید؟

– خونسردی خود را حفظ کنید.

– با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

– به هیچ چیز دست نزنید و جای چیزی را تغییر ندهید تا اثر انگشت سارقان و آثار جرم از بین نرود.

– به افراد غیر مسؤل اجازه دست زدن به صحنه سرقت را ندهید.

– از تجمع افراد در محل سرقت جلوگیری کنید.

– مراحل پیگیری سرقت توسط پلیس را برای هیچ کس بازگو نکنید.

رد رشوه ۱۷۰ میلیون ریالی ماموران کلانتری ۱۲ زاویه

سه نفر از ماموران وظیفه شناس کلانتری ۱۲ شهرستان زرندیه، رشوه پیشنهادی ۱۷۰ میلیون ریالی سارقان کابل های برق را رد کردند و فرد راشی با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ "مجید مهرانفر" رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت:‌ چندی پیش تیمی از ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان زرندیه در یکیاز خیابان های شهر به یک دستگاه خودروی سواری مظنون شدند و در عملیاتی خودرو برای بررسی متوقف شد.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، مقادیری سیم برق سرقتی کشف شد و مراحل برخورد قانونی با متهمان پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مراحل ابتدایی رسیدگی به این پرونده، یکی از متهمان این پرونده مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال وجه نقد به ۳ نفر ازماموران انتظامی پیشنهاد می دهد که این ماموران وظیفه شناس، ضمن رد رشوه، مراتب را صورتجلسه کردند.

سرهنگ مهرانفر با اشاره به معرفی فرد رشوه دهنده برای برخورد قانونی به مرجع قضائی گفت: تلفن ۱۹۷ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرات شهروندان در خصوص نوع عملکرد کارکنان پلیس است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد