تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 17:23
کد خبر : 125756

جهاد با سلاح محبت؛ مهربانوهای شیرازی محبت هدیه می‌دهند

جهاد با سلاح محبت؛ مهربانوهای شیرازی محبت هدیه می‌دهند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، در میان فعالیت‌های خلاقانه به گروهی از جوانان انقلابی رسیدیم که با هدفِ نشان دادن چهره واقعی اسلام با ادبیاتی برگرفته از سیره اهل بیت(ع)، با چهره‌ای گشاده و دلنشین مردم را به حجاب دعوت می‌کنند؛

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، در میان فعالیت‌های خلاقانه به گروهی از جوانان انقلابی رسیدیم که با هدفِ نشان دادن چهره واقعی اسلام با ادبیاتی برگرفته از سیره اهل بیت(ع)، با چهره‌ای گشاده و دلنشین مردم را به حجاب دعوت می‌کنند؛ اقدامی مهم و زیبا و موثر، که پس از مشهد و قم، در شیراز نیز در دست انجام است.

آغاز محرم و رسیدن به هفته امر به معروف و نهی از منکر بهانه خوبی شد برای معرفی گروهی که علاوه بر جا انداختن فرهنگ جهاد در عرصه‌های مختلف زندگی، مسیری نو و تازه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و روشی زیبا برای ترویج حجاب و عفاف در پیش گرفته‌اند.

بارها به این نکته که از قضا عنوان کتابی از غلامعلی حداد عادل نیز می‌باشد فکر کرده‌ام؛ فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی، و به راستی باید از خود بپرسیم که حقیقتا ما در کجای این مسیر قرار گرفته‌ایم؟ آیا هر کدام به سهم خودمان قدمی در این مسیر برداشته و سطری قلم زده‌ایم؟

فرهنگ برهنگی برگرفته از برهنگی فرهنگی است و دغدغه دختران شیرازی برای اصلاح برخی خرده‌فرهنگ‌های غلط در حوزه عفاف و حجاب با چاشنی محبت و لبخند، در شهر شیراز است.

در میان جستجوهای اینترنتی و در فضای متنوع اینستاگرام به پیجی رسیدم که پر بود از تنوع و سرگرمی و حرف حساب، صفحه‌ای که هنر دست و رفتار و فکر و ایده و اندیشه دختران شیرازی را مخابره می‌کند، صفحه‌ای که بازگو کننده محبت تمام و کمال دختران شیرازی نسبت به دیگر دختران و زنان این دیار است، مهربانوهایی که محبت هدیه می‌کنند.

گروهی که بخشی از دغدغه‌های بانوان شیرازی  در حوزه عفاف و حجاب را در کیف دستی‌های خود می‌ریزند و هر هفته در یک نقطه از شهر، میز محبت بر پا می‌کنند و با یک دنیا محبت و لبخند درد خود از برهنگی فرهنگی را التیام می‌بخشند تا فرهنگ برهنگی را از این جامعه دور نگه دارند؛ گروه چهارشنبه‌های طلایی!

این گروه با اهدای هدایایی ارزشمند از حیث معنوی و کوچک از حیث مادی سعی بر آن دارند تا سهمی اندک در احیای امر به معروف و نهی از منکر داشته و ارزش حجاب را با اهدای گل لبخند به افراد بچشانند.

مثل امروز، چهارشنبه که می‌شود تعدادی از دختران انقلابی در گروه دختران طلایی، با کوله‌باری از محبت و مهربانی و یک دنیا پیام خوب، در نقاط مختلف شهر شیراز، فضاهای سبز و اماکن تاریخی حضور پیدا کرده و با بیانی دلنشین و متفاوت ارزش‌ها را یادآوری می‌کنند.

مریم رفیعی، مسؤول چهارشنبه‌های طلایی در شیراز در گفتگو با فارس از اهداف و برنامه‌های این گروه چنین گفت: در گام اول چهارشنبه‌های طلایی یا همان طرح مودت و محبت در شیراز و با مشورت دوستانمان در قم و مشهد کلید خورد.

وی افزود: در گام دوم از کالای فرهنگی مفید حمایت و با کالای فرهنگی مضر مقابله و مطالبه‌گری می‌کنیم.

رفیعی بیان داشت: در گام سوم به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی نسل جوان هستیم که این ذائقه باید به سمت ارزش‌های اسلامی بازگردد؛ در واقع مقابله با اقدامی که دشمن برای تغییر ذائقه مردم به سمت ضدارزش‌ها انجام داد. 

به گفته رفیعی، گام بعدی با همکاری فرهیختگان فرهنگی کشور باید صورت بگیرد و این هدف مطلوب ماست و آن مهندسی فرهنگی و تأسیس مدل است، ما باید بتوانیم مدل فرهنگی مبتنی بر اسلام را استخراج کنیم و قطعا این مدل می تواند فرهنگ غربی و مدرن را به چالش بکشد و در خود هضم کند چرا که بشر مدرن هم اکنون از خلأ معنوی رنج می برد و آرمان شهر مدرن نتوانسته این خلأ معنوی را پر کند.

مدل فرهنگی اسلامی، ظرفیت ایجاد ذائقه فرهنگی را دارد و می تواند ذائقه فرهنگی نسل جدید را به سمت ارزش‌های اسلامی سوق دهد که در این مرحله به اعتقاد مریم رفیعی باید تولید کالای فرهنگی متناسب با این ذائقه و حمایت از تولید کنندگان این کالاها که مدها و مدل های پوشش نیز جزءآن محسوب می شود، موضوع پوشش اسلامی را در جامعه محقق کرد.

چند لایه‌ای بودن اهداف و تنوع در برنامه‌ها و ارائه طرح‌های جذاب از مهمترین دلایل جذابیت شیوه فعالیت اهالی چهارشنبه‌های طلایی است.

همراهی خیرین و دلسوزان فرهنگ نکته پایانی صحبت‌های مسؤول گروه چهارشنبه های طلایی در شیراز است که امیدواریم با حمایت بیشتر از این گروه خلاق شاهد تحولی عمیق در حوزه فرهنگ پوشش و شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

فرقی نمی‌کند در کدام نقطه از شهر باشند، همین که با حضورشان و نذر لبخند و اهدای شاخه‌ای گل و یا گیره‌ای برای گره زدن دوباره حیا و عفت بر روسری‌ها در این شهر، چهارشنبه‌ای را طلایی کنند کافی است تا جهادگر باشند و ما نیز برای ادامه جهادشان آرزوی موفقیت بیش از پیش داشته باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد