تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 21:45
کد خبر : 52565

جلوگیری از قاچاق دام با پلاک‌کوبی/ تدابیر ویژه برای انتقال دام در استان‌ها

جلوگیری از قاچاق دام با پلاک‌کوبی/ تدابیر ویژه برای انتقال دام در استان‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قم، عبدالله هندیانی در نشست خبری که چهارشنبه شب در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، درباره حضورش در کمیسیون مبارزه با قاچاق استان قم اظهار کرد: استان قم به‌عنوان شاهراه ترانزیتی حوزه حمل و نقل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قم، عبدالله هندیانی در نشست خبری که چهارشنبه شب در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، درباره حضورش در کمیسیون مبارزه با قاچاق استان قم اظهار کرد: استان قم به‌عنوان شاهراه ترانزیتی حوزه حمل و نقل و مرکزیت دینی در کشور محسوب می‌شود و  به همین دلیل همواره در حوزه مبارزه با قاچاق مورد توجه بوده و اصول خاصی داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خاص قم بحث دام است، عنوان کرد: شرایط دامشهر و به ویژه جعفریه در استان قم، از منظر تعداد دام پرواری‌ که در کشور به این نقطه وارد و بعد از مدتی خارج می‌شود، بی‌نظیر است.
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ادامه داد: با توجه به اینکه شیوه نامه نگهداری، حمل و نقل و همچنین خرید و فروش دام را اخیرا با دستور ریاست جمهور به کل کشور ابلاغ کردیم، امروز در حوزه دام مباحث جدی در کمیسیون استان قم مطرح شد و شیوه‌نامه و اقداماتی که می‌بایست سازمان‌های مسؤول در حوزه دام در استان مسؤولیت‌های خود را ایفا کنند، انجام شد.
هندیانی یادآور شد: استاندار قم به‌عنوان رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه امروز حضور یافت و از قبل نیز اقدامات خوبی را در حوزه دام برنامه‌ریزی کرده بود.
وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی، مسؤولیت لازم را برای دادن مجوز در حمل و نقل دام برعهده دارند و به همین منظور مقرر شد تا هر دو بخش، اقدامات لازم را برای پلاک‌کوبی دام مستقر در قم انجام دهند و دامداران نیز می‌بایست به جهاد کشاورزی و دامپزشکی مراجعه کنند تا برای گرفتن پلاکِ هویت دام اقدام کنند.
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اضافه کرد: شیوه‌نامه‌ای برای استان‌های گروه الف(استان‌های مرزی و استان‌های قم، همدان، لرستان و … که شرایط خاصی دارند) در نظر گرفتیم که جابه‌جایی دام در این استان‌ها منوط به پلاک‌کوبی شدن دام‌ها است تا هویت‌شان مشخص شود.
هندیانی ابراز کرد: لازم است اصحاب رسانه کمک کنند تا اطلاع‌رسانی به بخش‌های مختلف جامعه به ویژه دامداران انجام شود تا بتوانیم در شیوه نامه استان‌های گروه الف، برای حوزه دام سنگین که مدت ۶ ماه و دام سبک حداکثر یک سال پیش‌بینی شده، پلاک‌کوبی را باکدهای ۱۵ رقمی داشته باشیم تا تعیین هویت شوند.
وی تصریح کرد: انتقال دام‌ها از طریق سازمان جهاد کشاورزی و پرتال یا پنجره واحد کشاورزی ثبت می‌شود تا دامداران در زمان حمل و نقل ضمن اخذ مجوز از دامپزشکی  بخاطر اینکه دامشان بیمار نیست و مشکلی ندارد، اقدامات لازم را انجام دهند و در ادامه برای اخذ بارنامه به راهداری مراجعه کنند تا به راحتی دام را به مقصد مورد نظر انتقال دهند.
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تاکید کرد: نیروی انتظامی برای افرادی که تمام مجوزهای لازم در انتقال دام را گرفته‌اند، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد و همکاری لازم را  خواهد داشت تا دام‌ها سریع‌تر به مقصد برسند.
انتهای پیام/۲۲۵۸*۴۰

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد