تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 اسفند 1397 - 13:33
کد خبر : 51349

کاهش ۷۸ درصدی کشفیات اقلام آرایشی و بهداشتی در کردستان

کاهش ۷۸ درصدی کشفیات  اقلام آرایشی و بهداشتی در کردستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا فرهادی ظهر امروز در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت‌محور که در سالن اجتماعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، به آمار کشفیات ۱۱ ماهه امسال اشاره و از کاهش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا فرهادی ظهر امروز در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت‌محور که در سالن اجتماعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، به آمار کشفیات ۱۱ ماهه امسال اشاره و از کاهش ۷۸ درصدی کشف اقلام آرایشی و بهداشتی در مدت زمان یاد شده در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: قاچاق تجهیزات پزشکی ۴۷ درصد و اقلام دارویی ۴۶ در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 در ادامه این جلسه مدیر نظارت بر موادغذایی و بهداشتی کردستان اظهار داشت: در  راستای آشنایی با محصولات سلامت‌محور امسال در مدارس دخترانه سنندج به یک هزار و ۹۹ نفر آموزش‌های لازم را ارائه داده‌ایم.

شهاب قصری  از آموزش ۶۹ نفر از آرایشگران زن در اتحادیه آرایشگاه‌ها در سنندج در خصوص آشنایی با محصولات سلامت محور خبر داد و گفت: در نظر داریم تا پایان سال به سازمان برنامه‌ریزی استان آموزش‌هایی در این زمینه ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو در طرح برچسب اصالت و سلامت، از اواسط سال ۹۳ تاکنون برچسپ اصالت کالا را که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود بر روی محصولات الصاق کرده و سلامت کالا را برای توزیع‌کننده و مصرف‌کننده طبق این برچسپ مشخص کرد.

 قصری با بیان اینکه ارسال کد ۲۰۰۰۸۸۲۲ به سامانه TTAC اصل بودن کالای مورد نظر را مشخص می‌کند، افزود: یک کد خراشیدنی نیز برای مصرف‌کننده نهایی بر روی کد مشخص شده است و مصرف‌کننده برای استعلام از اصالت کالا، کد یا شماره برچسب اصالت را در سامانه TTAC وارد و اصالت کالا را بررسی می‌کند.

وی در پایان بررسی انبارهایی که در سامانه مذکور ثبت نام می‌کنند را از جمله برنامه‌های سال آینده اعلام کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد