تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - 9:22
کد خبر : 14808

کشف ۶۲۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان کنگاور

کشف ۶۲۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان کنگاور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عزیز الهیاری” بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران این انتظامی با تلاش های شبانه روزی و  رصدهای اطلاعاتی موفق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عزیز الهیاری” بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران این انتظامی با تلاش های شبانه روزی و  رصدهای اطلاعاتی موفق به شناسایی و کشف سه محموله کالای قاچاق در این شهرستان شدند.

وی تصریح کرد: عوامل انتظامی پس از اطلاع از جابه جایی محموله های قاچاق توسط سه دستگاه خودرو، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی در قالب چند تیم ویژه به اجرا در آمد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: ماموران با تحت پوشش قرار دادن محورهای مواصلاتی موفق به توقیف خودروها شده و در بازرسی از آن ها ۳۳ هزار لیتر نفت سفید قاچاق، ۱۲ قلم لوازم خانگی قاچاق و تعداد ۴۲۷ ثوب البسه قاچاق به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ الهیاری در پایان گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند.

استفاده از اینترنت باید مترادف با مسئولیت پذیری و قانونمندی باشد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: استفاده از کامپیوتر و اینترنت برای کودک و نوجوان باید به طور کلی مترادف با مسئولیت پذیری، قانونمندی و طبعا محدودیت باشد.

سرهنگ “علی کریمی” عنوان کرد: استفاده از کامپیوتر و اینترنت برای کودک و نوجوان باید به طور کلی مترادف با مسئولیت پذیری، قانونمندی و طبعا محدودیت باشد.

وی افزود: والدین باید ضمن تفهیم این اصول، به فرزندان خود یاد بدهند که اجازه چه فعالیت هایی را با کامیپوتر و اینترنت دارند، از چه فعالیت هایی باید به دور باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: نرم افزارهای آموزشی و بازی های بسیار ساده ای وجود دارد که با توجه به تصاویر و رنگ برای کودکان از حدود سه سالگی جذابیت دارد، اما از حدود ۴ سالگی تا شروع مدرسه، میل، و ولع به یادگیری کار با کامپیوتر و بازی در کودکان زیاد می شود.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: در همین سنین درباره اصول استفاده از اینترنت و کامپیوتر برای بچه ها مقدمه چنینی و صحبت کنید و اما برای بچه‌های دبستانی باید قوانین مشخص و محکمی جهت استفاده از اینترنت تعریف، تفهیم و اجرا و عوارض عدم رعایت قوانین نیز به آنها گوشزد شود.

وی یادآورد شد: با ورود به نوجوانی جنگ و جدال های استقلال طلبانه فرزندان با والدین بر سر موضوعات مختلف شروع می‌شود که یکی از این موضوعات درخواست استفاده آزادانه، دلخواه و بدون نظارت از اینترنت است.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: این سن، سن هشدار است و ضمن مذاکره و توافق با فرزندان، اصول توافقی بسیار روشن و صریح باید اجرا شود، فرزندان تحت نظارت کامل می‌توانند به تحقیق و فعالیت اینترنتی محدود و مشخص چه از نظر حجم ساعات مورد استفاده و چه موضوع مورد استفاده بپردازد.

سرهنگ کریمی گفت: برخی از والدین از این که فرزندشان از کامیپوتر و اینترنت به هر میزان و بدون محدودیت استفاده می‌کند حتی احساس غرور و مباهات می‌کنند و اجازه می‌دهند که رفتار تا جایی پیش برود که صدمات جبران نشدنی به روابط، درس و روحیه فرزندش بزند و به علاوه رفتارش هم به قدری تثبیت شود که تغییر آن دشوار باشد.

وی متذکر شد: قبل از رو به رو شدن با فرزندی که استفاده افراطی از کامپیوتر و اینترنت می‌کند اول باید خود والدین تکلیفشان را انجام دهند، زمانی که واقعا فرزندان صرف کامیپوتر و اینترنت می کنند، تا حد امکان دقیق و محاسبه کنند، چه موقعی والدین در منزل هستند و چه زمانی نیستند و فرزند پای کامپیوتر است.

توقیف دو محموله البسه قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف دو محموله البسه قاچاق به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “رضا شیرزادی” در این رابطه گفت: ماموران یگان امداد روز گذشته در محور قزانچی به یک دستگاه پراید مشکوک شدند و پس از توقیف آن ۵۷۵ ثوب البسه قاچاق را کشف کردند.

وی افزود: ماموران این یگان همچنین در عملیاتی دیگر در محور قزانچی به یک خودرو پراید دیگر مشکوک و از داخل آن نیز ۴۸۶ ثوب البسه قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: کارشناسان انتظامی ارزش محموله های کشف شده را حدود ۲۵۰ میلیون ریال ارزیابی کرده اند.

سرهنگ شیرزادی خاطرنشان کرد: در این رابطه دو متهم دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شده اند.

کشف محموله کالای قاچاق در صحنه

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه از کشف محموله قاچاق به ارزش تقریبی ۳۲۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهروز فخری” اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در پی شناسایی یک محموله کالای قاچاق، ضمن هماهنگی و کسب مجوز قضائی در بازرسی از دو دستگاه خودروی سواری تعداد ۴۶۵ ثوب انواع پوشاک قاچاق به ارزش تقریبی ۳۲۰ میلیون ریال را کشف کردند.

وی اضافه کرد: در این خصوص چهار نفر متهم شناسایی و دستگیر شدند که به همراه پرونده قضائی مربوطه جهت سیر مراحل قضایی تحویل آن مرجع شده اند.

این مقام انتظامی در پایان، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نامگذاری سال؛ “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”؛ قاچاق کالا و ارز را از مهمترین موانع بر سر راه شکوفایی تولید و اشتغال ملی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس فرماندهی انتظامی شهرستان صحنه مبارزه با این امر شوم و سودگران این عرصه را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده است.

پلمب کمپ غیر قانونی ترک اعتیاد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که کمپ غیر قانونی ترک اعتیادی که در یکی از روستاهای کرمانشاه فعالیت می کرد، شناسایی و پلمب شد.

سرهنگ “رضا شیرزادی” در این رابطه گفت: ماموران کلانتری ۱۸ سجادیه با اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک کمپ غیر قانونی ترک اعتیاد در یکی از روستاهای اطراف شهر کرمانشاه با خبر شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه توضیح داد: در نهایت ماموران این کلانتری روز گذشته با همکاری دستگاه قضایی به محل کمپ مراجعه و ضمن پملب آن چهار متهم این پرونده را دستگیر کردند.

سرهنگ شیرزادی افزود: در این کمپ غیر قانونی ۲۸ معتاد نگهداری می شدند که توسط ماموران انتظامی به مرکز ترک اعتیاد چشمه سفید کرمانشاه منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با کمپ هایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند برخورد خواهد شد، بیان کرد: در این کمپ های غیر مجاز، از روش های درمانی غیر اصولی و بعضا از داروهای غیر مجاز برای درمان استفاده می شود.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه جمع آوری معتادان متجاهر در دستور کار انتظامی شهرستان کرمانشاه قرار دارد، عنوان کرد: طرح جمع آوری معتادان متجاهر به صورت مداوم در انتظامی شهرستان کرمانشاه اجرا خواهد شد.

وی توضیح داد: معتادان جمع آوری شده توسط ماموران انتظامی، به کمپ های مجاز ترک اعتیاد سپرده می شوند، تا پس از بهبود به آغوش گرم خانواده و جامعه باز گردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر سرقت های خرد سطح شهر توسط معتادان متجاهر انجام می شود، گفت: جمع آوری این افراد تاثیر بسیاری در کاهش آمار سرقت ها دارد.

مراقب اسکیمرها باشید!

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: یکی از روش هایی که کلاهبرداران برای بدست آوردن اطلاعات بانکی قربانیان، استفاده از دستگاهی به نام اسکیمر Skimmer است که این دستگاه در حالت اول بر روی دستگاه های ATM و یا همان عابر بانک ها نصب می شود و در حالت بعدی شباهت زیادی به دستگاه های POS یا کارت خوان دارد.

سرهنگ “علی کریمی” گفت:  اسکیمر ها دستگاه هایی هستند که اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و سپس بر روی کارت جدید منتقل می کند به این معنی که  یک کارت جدید بانکی از حساب قربانی در اختیار فرد مجرم قرار می دهد.

وی افزود:  خوشبختانه بیشتر بانک ها از قطعه ای به نام Anti Skimmer بر روی دستگاه های ATM خود نصب نموده اند که امکان سوءاستفاده مجرمین از این دستگاه ها را از بین می برد که این امر نشان می دهد در حال حاضر  اسکیمر هایی که شبیه به دستگاه های pos  هستند بیشتر هموطنان را تهدید می کند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: سرقت از طریق کارت‌خوان‌ها بدین شکل است که سارق، اسکیمر را روی دستگاه نصب می‌کند و سپس سارق  که کارت‌خوان را پشت پیشخوان قرار داده، کارت مشتری را روی آن می‌کشد و سپس رمز نیز توسط خود قربانی به مجرم گفته می شود و به همین سادگی تمام اطلاعات فرد در اختیار سارق قرار می‌گیرد.

وی به کاربران توصیه کرد: به هیچ وجه کارت خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید  و از آن مهمتر رمز عبور خود را به هیچ وجه در اختیار کسی نگذارید و اگر مجبور به این کار شدید در اولین فرصت رمز کارت خود را تغییر بدهید

این مقام انتظامی بیان کرد: نکته مهم در استفاده از دستگاه های pos این است که حتما رمز کارت را خودتان وارد کنید و از بلند گفتن رمز کارت خود در انظار عمومی خودداری کنید و مواظب باشید هنگام ورود رمز، کسی آن را نبیند تا خریدی ایمن داشته باشد.

سرهنگ کریمی در پایان گفت: از هموطنان درخواست می کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  گزارش تماس حاصل نمایند.

معاون عملیات انتظامی استان کرمانشاه منصوب شد

طی حکمی از سوی سردار فرماندهی انتظامی استان، سرهنگ “علی امیری” به سمت معاون عملیات منصوب شد.

طی حکمی از سوی “سردار “منوچهر امان اللهی”، سرهنگ “علی امیری” به سمت معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان منصوب شد.

لازم به ذکر است، سرهنگ “برزو محمدی” معاون عملیات پیشین انتظامی استان پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه در نیروی انتظامی به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد