تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 - 7:23
کد خبر : 51145

کردستان، استان سی‌ام کشور از نظر وقوع جرم است

کردستان، استان سی‌ام کشور از نظر وقوع جرم است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، جمال سلطانی صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: برابر برنامه‌های اعلامی و با توجه به نام‌گذاری امسال در حمایت از تولید ملی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، جمال سلطانی صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: برابر برنامه‌های اعلامی و با توجه به نام‌گذاری امسال در حمایت از تولید ملی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با جرائم خشن در دستور کار استان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است و به همین منظور اقدامات پیشگیرانه‌ای در قالب دوره‌های آموزشی در سطح استان انجام شده است.

سلطانی در ادامه با اذعان به افزایش سرقت در استان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، گفت: سرقت‌ها معمولا در حوزه سرقت‌های خرد بوده‌ است گرچه تقریبا ۱۰۰ درصد پرونده‌های خرد و ۶۸ درصد سرقت‌های مسلحانه کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در سنندج، سرقت از منزل ۸ درصد، خودرو ۱۳ درصد و احشام ۹ درصد کاهش دارد که دلیل اصلی آن همکاری خوب مردم بوده است.

رییس پلیس آگاهی کردستان از شناسایی چند باند بومی و غیربومی سرقت خودرو و منزل در سطح استان خبر داد و گفت: براساس آخرین گزارشات رسمی، کردستان از نظر وقوع جرم، استان سی‌ام کشور و در کل استان سفیدی است.

وی از رشد ۱۳ درصدی وقوع قتل در ۱۰ ماهه امسال در کردستان خبر داد و افزود: اکثر قتل‌ها به دلیل اختلافات خانوادگی بوده است.

به گفته سلطانی، از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ فقره قتل در استان اتفاق افتاده که درصد ناچیزی از آن با سلاح گرم بوده است.

سلطانی در ادامه به موضوع سرقت قهوه‌خانه بهاران سنندج اشاره و اضافه کرد: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگهی استان است و به محض دریافت نتیجه، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی اذعان داشت: ۹۲ درصد از قتل‌ها با تلاش‌های مجموعه پلیس آگاهی استان کشف شده است.

رییس پلیس آگاهی کردستان در ادامه گفت: قتل پارک کودک سنندج هم به دلیل مشکل خانوادگی اتفاق افتاده که قاتل دستگیر شد و به قتل اعتراف هم کرد.

وی اظهار کرد: در مجموع، قتل‌ و یا سرقت زنجیره‌ای و برنامه‌ریزی شده در کردستان وجود ندارد، فقط یک مورد سرقت زنجیره‌ای خودرو در سقز صورت گرفت که در کمتر از یک هفته افراد شناسایی و دستگیر شدند.

سلطانی در بخش پایانی سخنانش از کاهش قاچاق کالا و ارز در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۵۴ باند فعال قاچاق کالا و ارز هم در سطح استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

به گفته وی، ۵۵ درصد از ۱۰۰ درصد جرائم در کردستان سرقت‌های خرد است که ۴۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش پیدا کرده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد