تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 بهمن 1397 - 12:54
کد خبر : 50756

کشف ۳۹ میلیارد ریالی کالای قاچاق در مازندران

کشف ۳۹ میلیارد ریالی کالای قاچاق در مازندران

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: هدف پنهان قاچاق را رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی برشمرد و از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای تحقق شعار حمایت از تولیدات ملی در یک ماهه گذشته

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: هدف پنهان قاچاق را رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی برشمرد و از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای تحقق شعار حمایت از تولیدات ملی در یک ماهه گذشته خبر داد.

وی با اشاره به انهدام ۲ باند قاچاق کالا در استان در یک ماهه گذشته، افزود: ۱۶۰ متهم به قاچاق کالا در این مدت با رصد‌های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مفخمی از کشف ۲۲ دستگاه لوازم برقی، ۲۹ هزار لیتر سوخت، ۲۳ تن برنج، ۵۰۰۰ لیتر گلاب و ۲۳ تن کود شیمیایی قاچاق در اجرای این طرح خبر داد و گفت: در اجرای این طرح‌ها و در راستای طرح جلوگیری از عرضه و ورود کالا‌های سلامت محور ۱۸ هزار نخ سیگار خارجی، ۱۴ هزارو ۹۰۰ عدد انواع دارو و ۲ هزارو ۷۴۳ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.

وی کشف ۱۰۰ کیلو ماهی استخوانی و ۲۴ کیلو خاویار، ۵ تن عدس، ۹۷ تن چوب جنگلی و ۲ تن ذغال قاچاق را از دیگر موفقیت‌های این طرح برشمرد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده را در مجموع بالغ بر ۳۹ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: قاچاق کالا و تاراج منابع ملی تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیدده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

سرهنگ مفخمی با بیان این که پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی‌های ملی است، اذعان داشت: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالا‌های کشور‌های خارجی است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالااقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور می‌باشد، از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد