تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 13:34
کد خبر : 89770

مسجد باید مرکز خرد جمعی و احیای ارزش های دینی باشد

مسجد باید مرکز خرد جمعی و احیای ارزش های دینی باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ حسن حبیبی عصر پنجشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای «حبیب» ویژه هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی در انزلی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود مساجد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ حسن حبیبی عصر پنجشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای «حبیب» ویژه هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی در انزلی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود مساجد از سال ۴۲ آغاز شد.

وی با بیان اینکه استان گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس هشت هزار شهید تقدیم این نظام کرده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد از شهدای گیلانی در همین مسجد تربیت یافته و وارد میدان نبرد شدند.

جانشین فرمانده سپاه گیلان با اشاره به نقش و کارکرد چندگانه مساجد، اضافه کرد: مساجد در همه عرصه‌ها کارکردهای ویژه و ممتاز داشته‌اند.

وی به شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: در این ایام شاید در ظاهر مساجد بسته شد ولی کارکردهای چندگانه مساجد در همین پایگاه‌های مقاومت به نمایش گذاشته شد.

سرهنگ حبیبی مساجد را محلی برای ساماندهی فعالیت‌ها و مقابله با کرونا توصیف کرد و ادامه داد: از طرح مواسات تا طرح شهید سلیمانی که دستاوردهای خوبی هم حاصل شد مساجد نقش مهمی داشتند.

وی با بیان اینکه باید به جوانان بیشتر بها داده شود، گفت: در مساجد در کنار استفاده از تجارب بزرگان باید از حضور، خلاقیت، انگیزه و توانمندی جوانان نیز استفاده شود.

جانشین فرمانده سپاه گیلان با تأکید بر اینکه مساجد باید همچنان کانون و مرکز همه امور باشد، اظهار کرد: مساجد باید مرکز جمعی و فکری و احیای ارزش‌های دینی باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد