تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 - 5:16
کد خبر : 49415

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (۸ تا ۱۴ دی)

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (۸ تا ۱۴ دی)

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته برگزاری جلسه کمیسیون تنظیم بازار بود که هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم تا روزانه حداقل ۱۰ تن گوشت منجمد و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته برگزاری جلسه کمیسیون تنظیم بازار بود که هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم تا روزانه حداقل ۱۰ تن گوشت منجمد و پنج تا ۶ تن مرغ منجمد را در سطح استان توزیع کنیم.
وی افزود: حدود ۶۲۲ تن گوشت منجمد گوساله شامل سردست، ران و گردن از ابتدای امسال تاکنون در سطح فروشگاه های استان کرمانشاه توزیع شده است.
حاتمی خاطرنشان کرد: هرکیلوگرم سردست گوساله به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ، ران به قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ و گردن منجمد گوساله با کیلویی ۲۸ هزار تومان در اختیار مردم قرار داده می شود.
معاون استاندار کرمانشاه گفت: همچنین ۳۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در اختیار مردم قرار گرفته که هرکیلوگرم ران منجمد گوسفندی با کیلویی ۴۰ هزار تومان، دست با کیلویی ۳۹ هزار تومان و گردن با کیلویی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

** ۱۳هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در لایحه بودجه ۹۸ به کرمانشاه رسید
استاندار کرمانشاه گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸ که به تازگی به مجلس ارائه شد، ۱۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در ۲ بخش اعتبارات ملی و عمرانی برای کرمانشاه در نظر گرفته شده است.
هوشنگ بازوند در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به اعتبارات عمرانی و پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال نیز مربوط به اعتبارات ملی (خارج از سرفصل های دیگر) می باشد.
وی افزود: در بخش اعتبارات ملی نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد و در بخش اعتبارات عمرانی نیز ۱۰ درصد با رشد مواجه بوده ایم در حالی که میانگین رشد اعتبارات عمرانی سطح کشور کمتر از ۹ درصد بوده است.
بازوند همچنین از رشد ۲۵ درصدی اعتبارات جاری استان کرمانشاه در سال ۹۸ و نسبت به سال جاری خبر داد و گفت: در این خصوص رتبه دوم کشور را دارا هستیم.

** سالروز حماسه ۹ دی در کرمانشاه گرامی داشته شد
مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه کرمانشاه با حضور پرشور در گردهمایی سالروز حماسه ۹ دی در مسجد جامع کرمانشاه این روز را گرامی داشتند.
مردم ولایتمدار کرمانشاه با سر دادن شعارهایی مانند «الله اکبر – خامنه ای رهبر»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبرماست»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده» بار دیگر با رهبر معظم انقلاب تجدید عهد و پیمان کردند.
مردم همچنین با سر دادن شعارهای «فتنه گر بی غیرت ننگت باد – نوکر آمریکایی شرمت باد»، «فتنه گر فتنه گر، دشمن دین خداست» و «مرگ بر فتنه گر و مرگ بر منافق» انزجار خود را از فتنه گران ابراز کردند.
شعارهای «آمریکا – اسرائیل عدوالله»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» نیز از سوی مردم در اعلام انزجار از سران فتنه سر داده شد.

** تصادفات فوتی درون شهری ۳۲ درصد کاهش یافت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: در ۹ ماهه سپری شده از سال جاری با اقدام های پیشگیرانه ای که توسط پلیس راهور انجام شده شاهد کاهش ۳۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در صحنه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.
سرهنگ «فضل الله شیری» در جمع خبرنگاران افزود: اقدام های پلیس در برخورد با تخلفات رانندگی و اعمال قانون برای افراد متخلف با رشد ۲۵ درصدی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.
وی تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته شاهد کاهش ۳۲ درصدی تصادفات منجر به فوت و همچنین چهار درصدی تصادفات منجر به جرح در سطح معابر شهری استان کرمانشاه بوده ایم.
سرهنگ شیری خاطرنشان کرد: در راستای برخورد با رانندگان متخلف از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۷۶۰ هزار و ۸۱۲ برگ جریمه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد نشان می دهد.

** لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین بزودی تصویب نهایی می شود
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین بزودی در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی می رسد.
فرهاد تجری اظهار داشت: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ویژه تجاری پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی ، برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد که پس از بررسی این نهاد برای رفع چند ایراد به مجلس باز گردانده شد.
وی اظهار داشت: ایرادهایی که شورای نگهبان بر لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گرفته بود، بیشتر متوجه مناطق ویژه اقتصادی بود که در کمیسیون اقتصادی مجلس رفع شد و منتظر طرح آن در دستور کار مجلس هستیم.

** ۷۹۴ واحد مسکونی برای مددجویان مناطق زلزله زده ساخته شد
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ، از تکمیل و تحویل ۷۹۴ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده غرب استان خبر داد و گفت: در زلزله ۷.۳ دهم ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته استان ۲ هزار و ۴۴۷ واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان خسارت دید که از این تعداد ۵۵۲ واحد شهری و یک هزار و ۸۵۹ واحد روستایی بود
امید قادری یادآور شد: از تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده زلزله یک هزار و ۶۲۷ واحد متعلق به افراد سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی است که پس از این حادثه عملیات ساخت و سازهای جدید توسط بهزیستی برای مددجویان آغاز شد.
وی با بیان اینکه در این زلزله ۱۴ کودک بی سرپرست شدند، افزود: همچنین ۱۸۸ زن در مناطق زلزله زده سرپرست خود را از دست دادند.

** ماهیانه ۳۵ میلیارد تومان برای مددجویان هزینه می شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: در راستای محرومیت زدایی و رفع فقر در سطح استان ، این نهاد ماهیانه ۳۵ میلیارد تومان در قالب مستمری، بهداشت و درمان، پرداخت حق بیمه، حق مسکن و تحصیل برای مددجویان هزینه می کند.
حسین خدرویسی در نشست خبری افزود: کمیته امداد کرمانشاه فقط ماهیانه ۲۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان زیرپوشش پرداخت می کند.
وی با اشاره به برخی از سیاه نمایی های فضای مجازی در خصوص صدقات کمیته امداد گفت: ماهیانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان از محل صدقات و نذورات مردمی استان جمع آوری می شود که در قیاس با هزینه های هنگفت کمیته امداد که در بخش های مختلف انجام می شود رقم زیادی نیست.
خدرویسی در ادامه اشتغالزایی مددجویان و خانواده های آنها را یکی از مهم ترین وظایف کمیته امداد بیان کرد و افزود: ۱۸۲ میلیارد تومان اعتبار از محل های مختلف برای اشتغالزایی مددجویان اختصاص یافته است.

** شهردار کرمانشاه معرفی شد
مراسم معرفی سعید طلوعی و تقدیر از آرش رضایی شهرداران کنونی و قبلی شهر کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه در سرسرای غدیر شهرداری برگزار شد.
شهرد ار جدید کرمانشاه در این مراسم از مردم و مسئولان خواست از حاشیه پرهیز کرده و برای ساختن شهری آباد و توسعه یافته دست به دست هم بدهند.
طلوعی به یادآوری حماسه های مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: مردم کرمانشاه مظلوم هستند و باید تلاش کنیم عقب ماندگی های این شهر ناشی از سال های جنگ و ناامنی را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه نیاز به مدیریت جهادی برای رفع مشکلات داریم، گفت: بنده امروز برای خدمت به مردم کرمانشاه به میان همشهریانم آمده ام و می خواهم مانند دوران دفاع مقدس و با تاسی از فرهنگ جهادی به مردم خدمت کنم.

** ۲۱۷ میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در کرمانشاه مصرف شد
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه ، با اشاره به مصرف ۲۱۷ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۵۱ متر مکعب گاز سی ان جی در ۹ ماه گذشته در استان، گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ افزایش نشان می دهد.
مرادحاصل مرادی افزود: این میزان مصرف سی ان جی معادل ۲۱۷ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۵۱ لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه نیز در این ارتباط از مصرف روزانه ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز سی.ان.جی در استان خبر داد و گفت: با مصرف این میزان سوخت سی.ان.جی می توان گفت حدود ۳۰ درصد سوخت بخش حمل و نقل استان از سی.ان.جی تامین می شود.
سیروس شهبازی با اشاره به وجود ۷۴ جایگاه سوخت سی.ان.جی در استان کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد ۳۵ جایگاه در شهر کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان های استان است.

** ظرفیت های استان در همایش فرصت های سرمایه گذاری مطرح شود
استاندار کرمانشاه با مهم ارزیابی کردن همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمانشاه که قرار است در تهران برگزار شود، خواستار مطرح کردن ظرفیت ها و شاخص های استان در این گردهمایی به منظور جذب حداکثری سرمایه گذاران شد.
هوشنگ بازوند در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: این همایش مهم و اثرگذار که قرار است دوشنبه شب آینده (۱۷ دی) برگزار شود را می توان شب قدر کرمانشاه دانست.
وی افزود: در این همایش که با حضور مسئولان ارشد کشور برگزار می شود باید بتوانیم ویترینی از ظرفیت های استان را به نمایش گذاشته و قابلیت های بالای این دیار در بخش های مختلف بخصوص در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و … را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.
استاندار کرمانشاه همچنین به حضور رئیس مجلس، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نفت و احتمالا وزیر کشور در همایش نیز اشاره کرد.

** میانگین بارش های استان کرمانشاه به ۳۲۹ میلی متر رسید
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: میانگین بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا ۱۴ دی) به ۳۲۹ میلی متر رسیده است.
علی محمد زوراوند اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۸۷ میلی متر بود ۲۷۹ درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز ۱۰۷ درصد رشد داشته است.
وی همچنین با معرفی پاوه به عنوان پربارش ترین شهر استان در سال زراعی جاری افزود: بارش های این منطقه به ۶۳۲ میلی متر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۴ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۱۶۳ درصد رشد نشان می دهد.
زوراوند میانگین بارش های شهر کرمانشاه در سال زراعی جاری را ۲۷۹ میلی متر عنوان کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۹ میلی متر بوده ۳۷۸ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۹۱ درصد رشد نشان می دهد.

** گرانی طلا و دلار یک امتحان بزرگ برای افراد حریص بود
امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه گرانی طلا، دلار و احتکار کالا در ماه های اخیر یک امتحان بزرگ برای افراد سودجو و حریص بود، گفت: رسانه های دشمن و برخی افراد در داخل کشور با این تصور گرانی ها، به غلط فکر می کردند نظام جمهوری اسلامی به آخر کارش رسیده است.
آیت الله محمد حجتی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با اشاره به اینکه ملت تاریخی ایران دوران و حکومت های بسیاری به خود دیده افزود: گرانی ها و به ویژه عمل ناپسند احتکار بزرگترین امتحان برای مسئولان و برخی از افراد جامعه بود که گول خوردند.
او در ادامه به لطمه و ضربه روحی و اضطراب مردم ناشی از گرانی و احتکار اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل و مشکلات مهم اقتصادی کنونی کشورمان احتکار است.

** شهردار جدید اوضاع شهر کرمانشاه را ساماندهی کند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز با استقبال از معرفی شهردار جدید و مدیریت شهری تازه نفس ابراز امیدواری کرد ، تاخیر ایجاد شده در ساماندهی اوضاع شهر با تلاش مضاعف شهردار و همکارانش جبران شود.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی کرمانشاه، نیازمندی های خدمات شهری در شهرک های اطراف با توجه به فصل سرما را شایان توجه دانست و افزود: مردم انتظار دارند خدمات شایسته صبر و نجابت آنها ارائه شود و چنین تصور نشود که مردم حواشی شهر فقط در دوران انتخابات دیده می شوند.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود تحریکات اخیر آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها را برای پایمال کردن حقوق مردم مظلوم فلسطین محکوم به شکست دانست و تنها را احقاق حقوق ملت های مظلوم منطقه را مقاومت و حمایت و همبستگی ممالک اسلامی دانست.
۷۴۵۸/۸۰۶۶
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد