تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397 - 13:44
کد خبر : 48484

۷۲۳ تن کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

۷۲۳ تن کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

بهنام احمدی روز یکشنبه روز در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران اظهار داشت: میزان صادرات کالا از طریق گمرک این استان امسال ۲ میلیون و ۷۴۱ هزار و۸۶۰ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.وی

بهنام احمدی روز یکشنبه روز در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران اظهار داشت: میزان صادرات کالا از طریق گمرک این استان امسال ۲ میلیون و ۷۴۱ هزار و۸۶۰ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: عمده‌ترین کالاهای صادر شده از استان در طی این مدت شامل عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت، درختچه گل رز و لوازم آرایشی و بهداشتی و قطره های خوراکی بوده است.
احمدی اظهار داشت: این میزان کالا از طریق گمرک این استان به کشورهای آلمان، سوئیس، عراق، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و افغانستان صادر شده است.
وی گفت: ۳۷ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۲میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۹۸ دلار و وزن ۵۶۱ تن در مدت مشابه در این استان صادر شد.
فرماندار گچساران در این نشست با اشاره به اهمیت راه‌اندازی گمرک برای ایجاد توسعه متوازن گفت: با توجه به افزایش قاچاق کالا در این شهرستان راه‌اندازی گمرک در گچساران ضروری است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: زیرساخت های راه اندازی دفتر گمرک در گچساران بزودی فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال ۴۲ مورد بازدید از مصرف‌ کنندگان عمده و مجاری عرضه سوخت در گچساران انجام شده است.
رحیمی ابراز کرد: ۹۴ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۰۰ لیتر انواع فرآورده های نفتی از ابتدای امسال تا کنون در گچساران توزیع شده است.
وی ادامه داد: ۴۵ میلیون و ۷۹۷ هزار لیتر بنزین موتور، یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۰۰ لیتر بنزین سوپر، ۳۷۶ هزارو ۱۰۰ لیتر نفت سفید،۳۳۳ هزار لیتر نفت کوره غیر و ۴۶ میلیون و ۷۲۹ هزار لیتر نفتگاز توزیع شده است.
رحیمی تصریح کرد: امسال سه میلیون و ۶۶۰ هزارو ۴۰۰ لیتر سوخت در بخش صنعت، یک میلیون و ۸۰۰ لیتر سوخت در بخش کشاورزی، سه میلیون و ۷۸۹ هزارو ۱۵۰ لیتر سوخت در بخش راه در این شهرستان توزیع شد.
رحیمی بیان کرد: قاچاق کالا سبب سلب اعتماد عمومی، عدم ثبات بازار، تضعیف تولید کننده داخلی و کالای ایرانی و بیکاری جوانان می شود که به همین دلیل متولیان امر باید اهتمام جدی به مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
۲۰۸۲/۱۶۶۲
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد