تاریخ انتشار : جمعه 30 آذر 1397 - 17:33
کد خبر : 48177

جریان قدرت و ثروت به دنبال افزایش شکاف طبقاتی است

جریان قدرت و ثروت به دنبال افزایش شکاف طبقاتی است

فداحسین مالکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم با انتقاد از عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های عظیم کشور، افزود:‌ اقتصاد مقاومتی، یعنی استفاده از ظرفیتهای بی‌نظیر موجود در کشور است. به عنوان مثال در سال ۱۳۸۹ یک اجلاسی در کابل با حضور ۱۲۰ کشور برگزار شد، که در آن، بندر بین‌المللی چابهار، علیرغم مخالفت‌های آمریکا و

فداحسین مالکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم با انتقاد از عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های عظیم کشور، افزود:‌ اقتصاد مقاومتی، یعنی استفاده از ظرفیتهای بی‌نظیر موجود در کشور است. به عنوان مثال در سال ۱۳۸۹ یک اجلاسی در کابل با حضور ۱۲۰ کشور برگزار شد، که در آن، بندر بین‌المللی چابهار، علیرغم مخالفت‌های آمریکا و پاکستان به عنوان مهم‌ترین معبر اقتصادی مصوب شد و کشورهای چین، روسیه،‌ هند و حتی برخی کشورهای اروپایی به شدت از این طرح استقبال کردند، اما متأسفانه از آن زمان تا کنون برای اجرایی شدن این طرح اقدامات زیرساختی مناسبی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اجرایی نشده، ادامه داد: دولت‌ها یا اقتصاد مقاومتی را خوب نفهمیدند یا اگر فهمیدند، اعتقادی به آن ندارند که بخواهند آن را پیاده کنند. اگر اقتصاد مقاومتی به درستی در کشور اجرایی می‌شد شاهد کم‌ترین عارضه فساد در اقتصاد کشور بودیم.
رئیس ‌اسبق ستاد مبارزه با قاچاق کالا با انتقاد از نحوه اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی به وسیله دولت گفت:‌ اگر در برخی بخشها ادعای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی وجود دارد فعالیتهایی به اسم اقتصاد مقاومتی برای پوشش مفاسد اقتصادی بوده است که نمونه آن بحث واگذاری شرکت‌های تولیدی دولتی به بخش خصوصی است؛ شبهات فراوانی در این زمینه وجود دارد. این واگذاری‌ها معمولا به یک جریاناتی و افراد خاص بوده است.
مالکی افزود: اگر اقتصاد مقاومتی اجرایی شود دیگر راه‌گریزی برای وجود فساد نیست و اگر راهی نیز باشد دستگاه‌های نظارتی راحت‌تر می‌توانند آن را کنترل کنند چراکه مهم‌ترین فاسد اقتصادی که باعث نابودی اقتصاد یک کشور می‌شود قاچاق است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند منظور از مبارزه با قاچاق، مبارزه با کوله برانی که در شهرهای مرزی هستند، نیست. منظور از مبارزه با قاچاق، دانه درشت‌ها هستند که بدون توجه به نیازها و تولیدات کشور، حواله‌ها و مجوزها را صادر می‌کنند.
رئیس ‌اسبق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه معمولا فساد از درون دولت‌هاست، گفت: بزرگ‌ترین مفسد اقتصادی مسئولی است که بی‌توجه به نیازها و تولیدات داخلی صرفا به جهت منافع اقتصادی و سیاسی خود یا حزب و گروهش، اجازه ترخیص کالایی را از مبادی رسمی و غیر رسمی به داخل کشور می‌دهد و با لابی با گمرک و سایر بخشهای مرتبط، اجازه ورود کالاهای غیر ضروری به کشور را می‌گیرد.
مالکی با بیان اینکه پیوند دو جریان قدرت و ثروت، بسیار خطرناک است، افزود:‌ این جریان به دنبال کنار زدن مدیران جهادی از عرصه خدمتگزاری و حذف طبقه متوسط در جامعه است که در نهایت، جامعه طبقاتی را به وجود می‌آورد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد