تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آذر 1397 - 11:29
کد خبر : 48004

آرامش نسبی به بازار آذربایجان شرقی بازگشت

آرامش نسبی به بازار آذربایجان شرقی بازگشت

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل عطاپور در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای ۱۵۰ هزار بازرسی در ۸ ماهه نخست سال جاری از بازار و اصناف، اظهار داشت: ۴۴۷۶ مورد به تشکیل

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل عطاپور در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای ۱۵۰ هزار بازرسی در ۸ ماهه نخست سال جاری از بازار و اصناف، اظهار داشت: ۴۴۷۶ مورد به تشکیل پرونده منجر شد که از این تعداد پرونده‌ها با ۵۰۴۸ تخلف برخورد شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی تخلفات ۱۱۴ درصد افزایش داشته است، افزود: برای برخورد با تخلفات، امسال مجموعاً ۶۶۷۴ شکایت مردمی از سامانه ۱۲۴ دریافت شده است که تخلفات حوزه نان، روغن، گوشت، لاستیک، رنگ ساختمانی، میوه، سبزی، آجیل، دخانیات و… به ترتیب بیشترین فراوانی شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه احتکار موضوعیت خود را از دست داده و کسی به دنبال احتکار نیست گفت: آرامش نسبی به بازار تبریز و آذربایجان شرقی بازگشته است چراکه این سازمان با افزایش غیر منطقی برخورد را آغاز کرد و فضای ناآرام را کنترل کرد.

وی نظارت بر توزیع کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در موضوع واردات کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی، بیش از ۴۴ واحد با چند صد سند اعتباری بررسی شد که برای ۱۰ شرکت وارد کننده به دلیل گران فروشی ۹۲ میلیارد تومان پرونده تشکیل شد، چراکه این واحدها یا بدون اطلاع عرضه کردند یا ضوابط قیمتی راعایت نکرده بودند.

قیمت خودرو امروز ۱۳۹۷/۰۹/۲۷|کاهش قیمت انواع خودروهای داخلی در بازارقیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۳۹۷/۰۹/۲۷قیمت‌ میوه، حبوبات و مواد پروتئینی در تبریز؛ سه‌شنبه ۲۷ آذر +جدولقیمت انواع میوه در بازار همدان تعدیل یافتکرمان| افزایش قیمت‌ها در شرایط فعلی جامعه به صلاح نیست

عطاپور از فعالیت «سامانه اعلام موجودی» انبارهای آذربایجان شرقی برای افزایش دقت نظارت بر کالاهای اساسی خبر داد و گفت: ۲۳۲۳ انبار و سردخانه در استان به این سامانه وصل هستند که در مجموع بیش از ۶۱ هزار ۶۰۰ تن کالا در انبارها وجود دارد و مشکلی از لحاظ تأمین کالای اساسی و مواد اولیه تولید نداریم.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات قیمت کالاهای اساسی به صورت ماهانه در ۹۰ قلم کالا در استان رصد می‌شود ابراز داشت: در بازار استان نسبت به ماه قبل افزایش قیمت در اغلب کالاهای اساسی نداریم ولی نسبت به سال قبل تا ۱۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. در مواد پروتئینی و میوه و سبزی نیز به جز چند مورد خاص، افزایش قیمت نداشتیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر کاهش قیمت کالاها در بازار تاکید کرد و افزود: واحدهایی که با افزایش قیمت دلار افزایش یافته بود، باید با کاهش قیمت دلار هم کاهش یابد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد