تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آذر 1397 - 9:57
کد خبر : 47296

قاچاق سوخت در کردستان ۳۸۵ درصد افزایش یافت

قاچاق سوخت در کردستان ۳۸۵ درصد افزایش یافت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، علی خداویسی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته در این مدت ۲۶۹ هزار و ۶۶۲ لیتر سوخت قاچاق در استان کشف و ضبط شد.وی دلیل افزایش قاچاق سوخت در کردستان را ناشی از نوسانات قیمت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، علی خداویسی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته در این مدت ۲۶۹ هزار و ۶۶۲ لیتر سوخت قاچاق در استان کشف و ضبط شد.
وی دلیل افزایش قاچاق سوخت در کردستان را ناشی از نوسانات قیمت ارز اعلام کرد و افزود: بیشترین قاچاق سوخت در پایانه مرزی باشماق و مربوط به کامیون ها و اتوبوس هایی بود که باک اضافی داشته و از این طریق اقدام به قاچاق می کردند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: در این مدت مقدار کشفیات برنج قاچاق ۲۸۹ هزار و ۸۲۰ کیلوگرم بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴۹ درصد رشد داشت.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان یک هزار و ۲۰۸ دستگاه لوازم صوتی و تصویری در کردستان کشف و ضبظ شد، اضافه کرد: این رقم نسبت به ۱۱ هزار و ۱۲۸ دستگاه کشف شده در سال قبل، ۸۹ درصد کاهش نشان می دهد.
خداویسی از کشف ۶ هزار و ۲۳۹ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در استان در سال جاری خبر داد و گفت: این رقم کشفیات در مقایسه با ۲ هزار و ۳۵۱ دستگاه سال پیش، ۱۶۵ درصد افزایش دارد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان آمار مربوط به کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی را در سال جاری یک میلیون و ۱۳ هزار و ۸۰۰ قلم و نسبت به پارسال با ۷۹ درصد کاهش اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته در همین مدت چهار میلیون و ۹۸۴ هزار و ۲۹۵ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد.
خداویسی به دستگیری یک هزار و ۶۵۶ متهم مربوط به قاچاق کالا در استان از ابتدای امسال تا پایان آبان اشاره کرد و افزود: در همین مدت، ۴۹ باند قاچاق در کردستان متلاشی شد که در مقایسه با ۴۱ باند پارسال ۱۹ درصد رشد داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا هشت ماهه منتهی به آبان ماه، ۱۷ میلیون لیتر سوخت از استان صادر شد، گفت: در همین مدت ۱۵۲ میلیارد ریال از محل پرداخت سود حاصل از فروش سوخت به حساب سرپرست خانوارهای ساکنان شعاع ۲۰ کیلومتری مرز استان واریز شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به وجود ۱۸ هزار و ۱۳۹ خانوار مرزنشین اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت به حساب هر سرپرست خانوار واقع در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز ۶ میلیارد ریال واریز شد ضمن اینکه به زودی ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز به حساب این خانوارها واریز می شود.

** ۷۰ درصد اقدامات مبارزه با قاچاق، فرهنگی و در حوزه پیشگیری است
خداویسی افزود: سیاست ما براساس قانون جدید از سال ۹۲ تغییر کرد و اکنون ۷۰ درصد اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در حوزه پیشگیری و کارهای فرهنگی و ۳۰ درصد نیز مقابله ای است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری اساس کار کا در بحث اقلام ممنوعه بویژه مشروبات الکلی است، اضافه کرد: اقدامات کسانی را که از طریق جابجایی کالا امرار معاش می کنند مورد اغماض قرار می گیرد اما با قاچاق های سازمان یافته بشدت برخورد می شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با بیان اینکه قاچاق دام زنده به خوبی مدیریت و در حال حاضر به کمترین میزان خود رسیده است، اظهار داشت: قاچاقیان عمده در استان مدتی است مجهز به اسلحه شده اند بنابراین مقابله با آنان دشوارتر شده است.
خداویسی ضمن تاکید بر این نکته که هیچگاه با کولبران برخورد قهری نمی شود، یادآور شد: هدف دولت برخورد با متجاوزان مرزی است و این موضوع با کولبری کاملا متفاوت است.
وی تاکید کرد: در صورتیکه با متجاوزان مرزی برخورد نشود، خود مردم مرزنشین استان به عملکرد دولت معترض خواهند شد بنابراین برای حفظ امنیت مرزها و مرزنشینان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، استان کردستان یکی از استان های مرزی کشور است که حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و اکنون دارای سه بازارچه مرزی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد در سروآباد است.
۷۳۵۵/۹۱۰۲
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد