تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 - 5:50
کد خبر : 46166

بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق در استان اردبیل تشکیل شد

بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق در استان اردبیل تشکیل شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا،حسین نجف زاده، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل  اظهار کرد: در راستای ایجاد ثبات اقتصادی و جلوگیری از سودجویی افراد متخلّف از شرایط اقتصادی بوجود آمده در کشور نظارتها و بازرسی های بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا،حسین نجف زاده، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل  اظهار کرد: در راستای ایجاد ثبات اقتصادی و جلوگیری از سودجویی افراد متخلّف از شرایط اقتصادی بوجود آمده در کشور نظارتها و بازرسی های بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف و سازمان صمت استان با شدت ادامه داشته و با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به افزایش کیفی کشفیات کالای قاچاق در استان افزود: عمده این کشفیات با همکاری مردم و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و سایر ارگان های نظارتی صورت گرفته است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان بیان داشت: در همین راستا فقط در آبان ماه سالجاری ۹۰۰ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و مختومه شده و ۳۲ هزار و ۲۷۷ میلیون تومان جریمه نقدی برای متخلفان تعیین گردیده است.

نجف زاده با بیان این مطلب که با افرادی که به قصد فرصت طلبی از شرایط موجود را داشته و اقدام به گران فروشی و احتکار کالا کنند  برخورد قانونی قاطع و شدیدی انجام خواهد گرفت اظهار داشت: از ابتدای سال منتهی به آذر یک صد و ۴۶ فقره پرونده احتکار اختفا و عدم امکان و اعلام موجودی کالا تشکیل گردیده و از این میان ۱۴۱ پرونده مختومه و منجر به تعیین جریمه نقدی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد پرونده ۱۵ فقره در آبان ماه تشکیل شده است و دستور توزیع کالاهای مکشوفه به عنوان کالای احتکار صادر و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: در هشت ماهه نخست سالجاری شش هزار و ۵۴۵ فقره پرونده تشکیل شده است و جریمه ای بالغ بر ۹ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان تعیین گردیده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان متذکر شد: بخش عمده ای از این جرایم نقدی مربوط به سه فقره پرونده قاچاق طلا در استان است که متخلفان در مجموع به پرداخت جریمه ای بالغ بر ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال محکوم شده بودند.

نجف زاده با اشاره به اینکه علاوه بر جرایمی از جمله معدوم نمودن کالا، ضبط کالا مهر تخلف به پروانه کسب افراد متخلّف و لغو پروانه در کنار جرایم نقدی در انتظار متخلفان است اظهار داشت: عمده کالاهای کشف شده در سه حوزه کالا و خدمات ارز و بهداشت و درمان بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه کالا و خدمات چهار هزار و ۷۷۶ پرونده، در حوزه بهداشت و درمان یک هزار و ۲۰۰ فقره پرونده و در حوزه بهداشت و درمان نیز ۵۶۹ پرونده تشکیل و با متخلفان برخورد و جرایم نقدی و غیر نقدی برای آنان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با بیان این که با توجه به افزایش قیمت ارز و به دنبال آن افزایش قیمت سوخت در آن سوی مرزها عده ای افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به جمع آوری سهمیه نفت سفید و گازوئیل از مناطق روستایی نموده و آن را به خارج از مرزها قاچاق می کنند: در این حوزه چهار پرونده مهم و کلان در حوزه قاچاق سوخت در این اداره کل تشکیل و برای متخلفان حدود یک میلیارد تومان جریمه نقدی تعیین شده است.

نجف زاده متذکر شد: قطعا این جرایم تذکری برای افرادی است که قصد سوءاستفاده و فرصت طلبی از وضع موجود جامعه را داشته و این افراد متوجه باشند که تمام فعالیتها و خدمات آن ها در رصد ماموران اطلاعاتی و امنیتی استان قرار داشته و اجازه سوءاستفاده به افراد داده نخواهد شد.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد