تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آبان 1397 - 13:40
کد خبر : 45054

ایست بازرسی جلوگیری از قاچاق کالا در جاده گلستان به سمنان راه‌اندازی می‌شود

ایست بازرسی جلوگیری از قاچاق کالا در جاده گلستان به سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس،ابراهیم دشتیان، ظهر امروز در جلسه شورای اداری اظهار داشت: در مسیر جاده خوش ییلاق به شاهرود و گنبدکاووس به مرز و دیگر ورودی و خروجی استان گلستان به دیگر استان‌ها مشکلی برای قاچاق کالا نداریم و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس،ابراهیم دشتیان، ظهر امروز در جلسه شورای اداری اظهار داشت: در مسیر جاده خوش ییلاق به شاهرود و گنبدکاووس به مرز و دیگر ورودی و خروجی استان گلستان به دیگر استان‌ها مشکلی برای قاچاق کالا نداریم و در این مبادی هم برای جلوگیری از قاچاق کالا ایست بازرسی راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: ۲۶ عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در مسیر مبارزه و پیشگیری با قاچاق برنامه‌ریزی شده و سهم هر یک از اعضای در راستای وظایف مشخص شود، ضمن اینکه اعضای در راستای وظایف انجام شده نیز برنامه‌های خود را ارائه دهند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز بیان داشت: اطلس مبارزه با قاچاق کالا و مناطق آلوده در این رابطه توسط شهرها تهیه شده و هر دستگاه بنا بر فعالیت‌های انجام شده ارزیابی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در معاونت آگاهی انجام می‌شود و پیشنهاد ما این است که واحد مستقلی به این منظور در نیروی انتظامی در نظر گرفته شود.

دشتیان گفت: اجرای مرحله دوم شمارش و پالایش انبارها آغاز و مبدا و مقصد کالا برای جلوگیری از هرگونه قاچاق کالا مشخص شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور ترکمنستان، قیمت کالا کمتر از استان گلستان است، سودجویان تمایلی به قاچاق کالا ندارند، اما استان گلستان جزء استان‌های مصرف‌کننده کالاهای قاچاق در حوزه لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی، داروهای مکمل که از کشورهای افغانستان و پاکستان است که باید از تربیون‌های مختلف فرهنگ‌سازی شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز گلستان اظهار کرد: رویکرد استان گلستان در خوب  قاچاق، رویکرد پیشگیری است و بنا داریم قبل از اینکه کالا از مبادی‌های مختلف به استان وارد شود، از ورود آن جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت: در بدو تشکیل دولت روحانی واردات کالاهای قاچاق ۲۵ میلیارد دلار بود که این میزان امروز به ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده و بنا داریم هر سال ۱۰ درصد  واردات کالاهای قاچاق کاهش یابد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد