تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 20:33
کد خبر : 16760

داشتن ایمان و پیروی از کلام وحی لازمه داشتن آرامش است

داشتن ایمان و پیروی از کلام وحی لازمه داشتن آرامش است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌‍المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان امروز، ۱۷ آبان ماه در آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌‍المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان امروز، ۱۷ آبان ماه در آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از دستورات خالق کائنات و در قرآن کریم بر آن تأکید شده است.

وی با تأکید بر داشتن اخلاص در فعالیت‌ها و کارهای روزمره افزود: قرآن کریم می‌فرماید: «اگر در کنار همدیگر خوب باشید خداوند به شما خیر و برکت می‌دهد و اگر خدای ناکرده برای همنوع خود بدی بخواهید خیر و برکت از شما دور می شود».

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان، انس با قرآن کریم را موجب سعادتمندی انسان‌ها دانست و تأکید کرد: برای داشتن آرامش بایستی ایمان داشته باشید و از دستورات کلام وحی پیروی کنید.

گلباغی در ادامه با بیان اینکه وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده و جامعه بزرگی را شامل می شود، اعلام کرد: دعوت به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و متقابل است و اگر به صورت صحیح و همراه با تکریم به کار برده شود، تاثیرگذار تر خواهد بود.

معاون اداره مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: تذکر لسانی از وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر است و تشویق کسانی که در این مقوله فعالیت عملی انجام داده اند، ضرورت دارد.

محمود رستم پور، با بیان اینکه امر به معروف در جوامع اسلامی از اصول و ارکان آن جامعه به شمار می رود، عنوان کرد: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باعث می شود تعداد زیادی از ناهنجاری‌ها و کج‌رویی‌ها به این صورت اصلاح شود.

وی همچنین گفت: شورای های امر به معروف و نهی از منکر باعث ایجاد جامعه سالم و ترویج رفتارهای سالم در جامعه می شود و لازم است همه ما به عنوان انسان و مسلمان امر معروف و نهی از منکر کنیم تا مروج رفتارهای سالم باشیم.

رستم‌پور، معاون اداره مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر با عنوان معاونت فرهنگی ستاد در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: این همکاری ها به صورت مستقیم و مستمر ادامه داشت اما متاسفانه در یک سال اخیر این معاونت از فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پس گرفته شده است و به سازمانی دیگر واگذار شده است.

وی یادآور شد: در یک سال گذشته ١٧٠ میلیون تومان از اعتبارات فرهنگی این اداره کل در اختیار ستاد قرار گرفت و امیدواریم این شرایط همکاری دوباره برای ما فراهم شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد