تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آبان 1397 - 8:18
کد خبر : 44951

حرکتی انقلابی در برخورد با قاچاق کالا / هرمزگان طلایه دار برخورد با سرشاخه های واردات زیرزمینی

حرکتی انقلابی در برخورد با قاچاق کالا / هرمزگان طلایه دار برخورد با سرشاخه های واردات زیرزمینی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازهرمز؛پدیده قاچاق کالا در کشور این روزها ابعاد ویرانگر و مخربی را در معرض دید عموم قرار داده که منکران آسیب های این معضل شوم  به پشتوانه واردات افسار گسیخته کالاهای بنجل، نامرغوب و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازهرمز؛پدیده قاچاق کالا در کشور این روزها ابعاد ویرانگر و مخربی را در معرض دید عموم قرار داده که منکران آسیب های این معضل شوم  به پشتوانه واردات افسار گسیخته کالاهای بنجل، نامرغوب و بعضا سرطان زا به زوایای پنهان واردات زیرزمینی پی برده اند.

قاچاقچیان و سوداگران به تازگی سرفصل جدیدی از فعالیت های کثیف و پشت پرده را رقم می زنند که تمامی بخش های زندگی و جامعه را تحت الشعاع قرار داده اند از این رو علاوه بر خسارت بر پیکر تولید و فعالیت های اقتصادی مصرف کننده نهایی را متحمل زیان و برباد رفتن دسترنجشان می کند.

ماههای اخیر کشور شاهد بروز پدیده ای غالب و پایدار با فعالیت عده ای خودفروخته و سود جودر میدان حریف قدر و زورگوی مستکبر است که جنگ اقتصادی را با قدرت و شدت تمام با هدف آسیب های جبران ناپذیر بر پیکر جامعه نحیف و رنجور دنبال می کند.

کشورهای غربی و عربی با هدف قرار دادن جامعه اسلامی ایران ضربات مهلک اقتصادی فراوانی را بر کشور وارد می کند تا با اهرم فشار جامعه را توان رویارویی و فعالیت در بعد جهانی نداشته باشند از این رو هرمزگان به عنوان بزرگترین استان ساحلی کشور با بیش از یک هزارو ۱۰۰کیلومتر نوار مرزی و جزایر متعدد متحمل پیشترین آسیب ها و رویارویی با قاچاقچیان است.

اهتمام ویژه سوداگران در ابعاد مختلف تمامی فرصت های پیش رو را از تولید کننده داخلی گرفته و به عبارت دیگر هیچ چیزی را برای قاچاق از قلم ننداخته اند؛براین اساس ساده ترین و پیش پا افتاده ترین وسیله های مورد استفاده در امور روزمره تا کاربردی ترین قطعات صنعتی در حال قاچاق به کشور است.

شدت و حدت قاچاق به کشور تا حدی است که در صورت نیاز و استفاده از این اقلام باز هم با حجم کثیری از مازاد مواجه خواهیم بود و این موضوع موجب اشباح بازار از کالاهای وارداتی می شود لذا این موضوع بیانگر حقایقی است که تلخی آن را به کام تولید کننده داخلی می کند که امکان فروش تولیدات خود در بازار را ندارد در نهایت زیان های پی در پی و نابودی زمینه فعالیت را رقم می زنند.

بنا به اظهار فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان در شش ماهه اول سال جاری مجموعا ۶۸۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸۲ درصد افزایش داشته همچنین در این رابطه بیش از ۳۰۰ پرونده تشکیل شده که ۶۸ درصد جهش داشته است.

کشف میلیاردی کالای قاچاق

محمود حافظی، فرمانده انتظامی شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا وارز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان با پرپایی ایست و بازرسی مقطعی در محور حاجی آباد- سیرجان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان حاجی آباد افزود :در بازرسی از خودرو تعداد ۱۵ هزار عدد نوار تست قند خون، ۶۸۲ عدد لوازم یدکی خودرو و تعداد ۲۴۹ عدد لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد هرگونه مجوز و اسناد گمرکی کشف وضبط شد.

حافظی ارزش تقریبی کالای قاچاق مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: یک متهم در این زمینه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۳۰۰میلیارد کالای قاچاق

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی، انجام کار اطلاعاتی و پلیسی در سطح استان طی ۷۲ ساعت گذشته، ۱۹ میلیون و ۹۳۴ هزار نخ سیگار و یک هزار و ۵۳۶ ثوب البسه و پوشاک قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: طی این مدت ۳۸ دستگاه لوازم خانگی، ۳۰۸ قطعه خودرویی، ۲۰۰هزار لیتر سوخت و ۴۸ تن برنج فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شده است.

ملکی با اشاره به توقیف ۱۲۹ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در مدت مذکور از سوی کارشناسان، ۳۰۰ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال برآورد شده که ۱۴۹ متهم در این زمینه دستگیر شده اند.

کشف۴۵میلیاردی کالای قاچاق

عباسعلی بهدانی فرد، جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: طرح های مبارزه با کالای قاچاق، کنترل انبارها و محل نگهداری کالای گمرکی به کشف بیش از ۴۵ میلیارد کالای قاچاق در هرمزگان منجر شد.

وی عنوان کرد: کالاهای کشف شده شامل ۱۳۷ دستگاه کولرگازی، ۹ دستگاه یخچال، پنج دستگاه آبسردکن، ۱۳ تن برنج، ۱۰۸ هزار لیتر روغن موتور و یک تن و ۶۰۰ کیلو گریس است.

بهدادی فر با اشاره به دستگیری شش متهم در این زمینه، تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه کالاهای کشف شده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۳۳میلیاردی گوشی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر عنوان کرد: مأموران در بازرسی از یک خودرو ۴۰۵ تعداد ۹۱۶ دستگاه تلفن همراه قاچاق کشف و یک متهم را در این زمینه دستگیر کردند.

بخشیدر با اشاره به اینکه ارزش محموله مذکور برابر اعلام کارشناسان ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم به همراه کالای کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف۱۶میلیاردی کالای قاچاق

بیژن بارسالاری ، فرمانده انتظامی شهرستان بندر لنگه اظهار کرد: یکی از اقدامات پلیس مبارزه جدی با ورود کالاهای خارجی قاچاق است که در این زمینه انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۱۶میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال طی مرداد ماه امسال در شهرستان بندر لنگه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر لنگه افزود: طی این مدت دو میلیون و ۸۸۸ هزار سیگار ، سه هزار و ۴۹۸ پاکت آبمیوه و ۴۷ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

کشف۱۲دستگاه خودرو قاچاق

سرهنگ عباسعلی بهدانی فرد، جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان  اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان حاجی آباد، حین کنترل خودروهای عبوری در محور حاجی آباد-سیرجان به دو دستگاه خودروتریلرحامل تعداد ۱۲ دستگاه خودرو خارجی مشکوک و آنها را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: پس از بررسی اسناد و مدارک پته ای مشخص شد، ۱۲ دستگاه خودروی خارجی مذکور با عنوان خودروهای مستعمل از گمرک ترخیص شده است.

بهدادی فر با اشاره به دستگیری دو متهم در این زمینه، افزود: ارزش خودروهای مکشوفه بنا بر اعلام کارشناسان ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.

کشف ۱۶۰۰تن برنج خارجی قاچاق

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان تصریح کرد: مأموران با اشرافیت اطلاعاتی و به دنبال دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی برنج خارجی در یکی از انبارهای حاشیه شهربندرعباس، بلافاصله در یک اقدام عملیاتی با همکاری مأموران تعزیرات حکومتی و بازرسان سازمان صنعت و معدن در محل حاضر شدند.

عبادی نیک ادامه داد: در بازرسی اولیه مشخص شد ۷۰ کانتینر معادل یک هزار و ۶۰۰ تن برنج خارجی که بنا بر اعلام کارشناسان ارزش آن ۱۳۰ میلیارد ریال می باشد در محل دپو شده است.

وی خاطر نشان کرد: برابر دستور قاضی تعزیرات حکومتی بندرعباس، مکان موصوف پلمپ و پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

دپوی هار میلیاردی پارچه قاچاق

علی اصغر عبادی نیک، رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان، اظهار کرد:در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه مقادیر زیادی پارچه قاچاق سطح شهرستان بندرعباس دپو شده است، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان افزود: ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی های نامحسوس محل دپو را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از آنجا تعداد ۱۹۱ طاقه پارچه قاچاق کشف کردند.

عبادی نیک با اشاره به اینکه ارزش پارچه های مکشوفه بنابه نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است،اذعان داشت: دو متهم در این زمینه دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف محموله ۱۲میلیاردی قاچاق

محمدرضایی، فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان اظهار کرد: مأموران ایستگاه بازرسی لاورچهو، حین کنترل محور پارسیان – بندرلنگه به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند که در بازرسی از خودرو یک دستگاه موتور شناور دریایی قاچاق کشف و یک متهم را در این زمینه دستگیر کردند.

رضایی با اشاره به اینکه ارزش محموله مذکور بنا به نظر کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم به همراه کالای کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

افزایش ۲۷۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق

ماموران انتظامی استان از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه با اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح های پاک سازی نقاط آلوده ، یک هزار و ۱۱۵ دستگاه خودرو و ۲۶فروند شناورحامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

طی این مدت با تلاش ماموران یک میلیون و ۲۷۹ هزار پاکت سیگار، ۲میلیون و ۹۵۵ هزار متر پارچه،۲۸۶ تن چای، ۳۰هزار و ۴۷۵ دستگاه لوازم خانگی، یک هزار و ۱۳۸قطعه خودرویی، ۱۸میلیون و ۷۶۷هزار لیتر سوخت ،۲۸۶تن برنج ،۳ هزار و ۷۳۵ راس دام ، ۲۲هزار و ۵۰۰عدد لوازم آرایشی، ۹۱ هزار و ۹۸۰ ثوب البسه قاچاق و …کشف شد.

ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده طی این مدت را بنا به نظر کارشناسان ۴۳۱میلیارد و ۳۸۶میلیون تومان بوده که به انهدام ۲۴ باند کلان قاچاق کالا منجر شد.

طی این مدت یک هزار و ۴۳۷ فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال و ۱۴۸ فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال تشکیل که یک هزار و ۶۱۷ متهم در این زمینه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف محموله های قاچاق ۲۸۴ میلیارد ریالی در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۸۴میلیارد و ۷۸میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی یک هفته گذشته خبر داد و گفت:۸۹ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

وی اظهار کرد: با تلاش مأموران ۱۲ میلیون و ۸۳۲ هزار نخ سیگار، ۱۰۰میلیون و ۲۳هزارمتر پارچه، ۲۰۳ دستگاه لوازم خانگی، ۴هزار و ۹۰۶ دستگاه لوازم خودرویی، یک میلیون و ۵۶۶ هزار لیتر سوخت و یک هزار و ۹۱۰ ثوب البسه قاچاق کشف شد

ملکی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه را ۲۸۴ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: در این راستا ۵ باند قاچاق کالا منهدم و ۷۶ متهم نیز دستگیر و به دادسرا معرفی شدند همچنین ۱۱۲ فقره پرونده کشف کالای قاچاق تشکیل شده که از این تعداد ۱۷ مورد پرونده بالای صد میلیون تومان و ۹۵ مورد پرونده زیر صد میلیون تومان بوده است.

کشف ۷۰۰ میلیون ریال لامپ قاچاق در بندرعباس

فرمانده انتظامی شهرستان بندر عباس از کشف ۷۰۰ میلیون ریال لامپ قاچاق خبر داد و گفت:مأموران در بازرسی از خودرو ۴۶۰ عدد لامپ ال ای فاقد هرگونه مدارک گمرکی و قاچاق کشف و یک متهم را در این زمینه دستگیر کردند.

کشف محموله ۱۱۰میلیاردی پارچه قاچاق در بندرخمیر

۲۰۰تن پارچه قاچاق به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال از ۱۱دستگاه تریلر در شهرستان بندرخمیر خبر داد.

مأموران به ۱۱دستگاه تریلر مشکوک و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردندکه در بازرسی از تریلرهای مذکور مقدار۲۰۰ تن پارچه قاچاق کشف و ۱۱ متهم را در این زمینه دستگیر کردند.

کشف ۵۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "بندر خمیر "

مأموران پس از بازرسی از خودروها  54 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ۲ متهم را در این زمینه دستگیر کردند؛ارزش سوخت های مکشوفه  2 میلیارد و ۸۰ میلیون ریال عنوان شد و در این راستا خودرو های حامل سوخت قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

کشف محموله ۱۰میلیاردی کاغذقاچاق در حاجی آباد

ماموران نیروی انتظامی موفق به کشف ۲۴تن و ۴۶۰ کیلو گرم انواع کاغذ و مقوای گلاسه قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال شدند

کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در میناب

در روزهای اخیر چندین محل دپو سوخت قاچاقچیان شناسایی و ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد؛ در این راستا دو دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق توقیف و ۴متهم نیز در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

ارزش ریالی سوخت قاچاق مکشوفه بنا به نظرکارشناسان یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برآورد شده است

کشف یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریالی سوخت قاچاق در بندرلنگه

۵۹ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال با ارزش یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در بندرلنگه کشف شد همچنین در این رابطه دو متهم دستگیر و تعداد دو دستگاه خودرو توقیف که به همراه محموله مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی بیشتر به پلیس کالای قاچاق منتقل شدند.

کشف ۵۶۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در میناب

در راستای مبارزه با قاچاق کالا به کشور از دو دستگاه خودرو ۵۶۴هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در شهرستان میناب کشف شد که ارزش آن ۵۰۰میلیون ریال است.

کشف احشام قاچاق در بستک

ماموران با توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۸ رأس گاو قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

ماموران در بازرسیی دیگر موفق به کشف ۲۰۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون شدند که منجر به دستگیری سه قاچاقچی شد.

کشف محموله ۲۰ میلیاردی پارچه های قاچاق در بندرعباس

کشف ۲۷تن و ۳۴۰ کیلو پارچه قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از دیگر کالای مکشوفه قاچاق طی روزهای اخیر است که در یک عملیات پلیسی بدست آمده ناست.

توقیف اتوبوس حامل البسه قاچاق در بندرلنگه

یک دستگاه اتوبوس حامل سه هزار و ۵۰۰ ثوب البسه قاچاق به اررش یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را توقیف کرد در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجعه قضایی تحویل داده شد.

محموله های قاچاق ۳۱ میلیارد ریالی در هرمزگان

با تلاش ماموران ۲۸ میلیون و ۶۷۶ هزار نخ انواع سیگار، ۴۵ کیلوگرم چای، ۲۰ دستگاه لوازم خانگی، ۴ دستگاه لوازم خودرویی، ۱۴۰ هزار لیتر سوخت، ۳ هزار و ۲۴۷ قلم لوازم آرایشی، یک تن برنج، ۲ هزار ثوب البسه و ۲ هزار و ۶۷۳ دستگاه متعلقات ماهواره قاچاق کشف شد.

ارزش این کالاها ۳۱میلیارد و ۸۹ میلیون ریال برآورد شده که در این راستا دو  باند قاچاق کالا منهدم و ۷۹ متهم نیز دستگیر و به دادسرا معرفی شدند همچنین ۸۶ فقره پرونده کشف کالای قاچاق تشکیل شده است،

کشف دو محموله برنج و مکمل ورزشی

دو دستگاه کامیون حامل ۴۸ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال در شهرستان سیریک توقیف شد همچنین ۴۲هزار و ۶۰۰ عدد مکمل ورزشی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۸۲میلیون ریال

کشف و ضبط شد.

علی ای حال تلاش ارگان نظامی و انتظامی در جنگ نابرابر و تن به تن اقتصادی کشفیات گسترده کالاهای قاچاق را رقم زده که به وفور بخش قابل ملاحضه ای از آن در زندگی ها دیده می شود همچنین سرنخ های کشف شده از گاوبندی برخی ادارات در واردات زیرزمینی در لوای قانون حکایت از دست های پشت پرده ای دارد که کمر همت بر نابودی بنیان نظام و جامعه بسته اند.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد