تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 - 8:58
کد خبر : 38812

فعالیت ۱۷ مرکز آموزش طرح بهارنکو در استان فارس

فعالیت ۱۷ مرکز آموزش طرح بهارنکو در استان فارس

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام دکتر حمید مقامی مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری با خبرنگاران، از کاهش آمار طلاق در استان خبر داد و گفت: اجرایی شدن طرح بهارنکو باعث

فعالیت ۱۷ مرکز آموزش طرح بهارنکو در استان فارسبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام دکتر حمید مقامی مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری با خبرنگاران، از کاهش آمار طلاق در استان خبر داد و گفت: اجرایی شدن طرح بهارنکو باعث کاهش آمار طلاق در مقایسه با سال ۸۹ در فارس شده است.

وی افزود: استان فارس در گذشته شاهد بروز طلاق‌های فراوان بودیم که از این رو با هماهنگی امور بانوان استانداری اقدام به برگزاری این طرح کردیم.

حجت الاسلام مقامی ادامه داد: از اواخر سال ۹۰ تاکنون ۶ ساعت آموزش برای زوجین در ۱۷ شهرستان استان فارس در حال اجرا است و تا پایان شهریور امسال تمامی شهرستان‌های استان پوشش داده می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه یادآور شد: از سال ۸۹ تاکنون بیش از ۲۹۰ هزار نفر آموزش دیده اند و در سه ماه نخست امسال در شیراز هشت هزار و ۲۰۰ نفر آموزش دیده اند.

حجت الاسلام مقامی تصریح کرد: ازدواج‌هایی که دارای ریسک هستند شامل بالا بودن سن بانوان در مقابل آقایان، کم بودن سن آقا و خانم، ازدواج مجدد، تفاوت بالای سن آقا در مقابل خانم و.. به طور حتم در جلسات مشاور شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: طبق آمار سال ۸۹ طلاق زیر ۴ سال ۴۸ درصد بوده در شیراز در سال ۹۵ این رقم به ۲۸ درصد رسیده است و طلاق‌های زیر یکسال در سال ۸۹ حدود ۱۴ درصد بوده و سال ۹۵ به ۴ درصد رسیده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: دستگاه‌های فراوان باید برای کاهش طلاق برنامه ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام مقامی تاکید کرد: طول زندگی در شیراز و فارس بیشتر شده، اما همچنان طلاق وجود دارد.

وی تصریح کرد: آگاهی بخشی وظیفه این مراکز مشاوره است، اما تمرکز ما بر آموزش‌های هنگام ازدواج است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد