تاریخ انتشار : جمعه 4 آبان 1397 - 10:06
کد خبر : 44874

وزارت اقتصاد درباره پرونده قاچاق ۱۱۲۸ کانتینری شفاف سازی کند

وزارت اقتصاد درباره پرونده قاچاق ۱۱۲۸ کانتینری شفاف سازی کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر رای محکومیت نهایی بزرگترین پرونده قاچاق کشور به لحاظ تعداد کانتینر، از سوی دستگاه قضا رسانه ای شد. در این پرونده فردی به نام س. ح محوریت اصلی در قاچاق صدها کانتینر شامل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر رای محکومیت نهایی بزرگترین پرونده قاچاق کشور به لحاظ تعداد کانتینر، از سوی دستگاه قضا رسانه ای شد. در این پرونده فردی به نام س. ح محوریت اصلی در قاچاق صدها کانتینر شامل ظروف شیشه ای را بر  عهده داشته است که هم اکنون با رای محکومیت ۴۵۰ میلیارد تومانی و حبس رو به رو شده است.

یکی از نقاط جالب توجه در پرونده مذکور این است که در زمان کشف  قاچاق، وزیر وقت اقتصاد در رسانه ها عملا وقوع این تخلف را تکذیب کرده  بود. این در حالی است که هم اکنون نه تنها رای بدوی بلکه رای تجدید نظر  محکومیت باند متخلف  از سوی دستگاه قضا صادر شده اما وزارت اقتصاد هیچ گونه موضع مشخصی در این خصوص اتخاذ نکرده است.

بر همین اساس ضروری است سرپرست وزارت اقتصاد و یا سایر مقامات مرتبط با موضوع، نسبت به مباحث مطرح شده در رسانه ها حساسیت لازم را داشته باشد و در صورتی که تکذیبه مطرح شده در رسانه ها با واقعیت همخوانی نداشته توضیحات لازم را برای شفاف شدن مسئله ارائه کنند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از تسنیم، آذرماه سال ۹۶ همزمان با حضور کرباسیان در  وزارت اقتصاد، جزییات اولیه پرونده بزرگ قاچاق ظروف شیشه‌ای در رسانه‌ها مطرح شد. در روزهای نخست هرچند این خبر به‌صورت رسمی توسط یکی از دستگاههای نظارتی نیز تأیید شد، اما وزیر پیشین اقتصاد این خبر را تکذیب کرد. موضوع به یک تکذیب ساده محدود نشد و حتی نقل قولهایی نیز در یک برنامه زنده تلویزیونی از قول رئیس دستگاه کاشف در خصوص تکذیب خبر وقوع قاچاق ۱۱۲۸کانتینری مطرح شد.

باوجود تکذیب وزیر رأی محکومیت ۴۷۵میلیارد تومانی صادر شد

موضوع پرونده قاچاق ۱۱۲۸ کانتینری به قاچاق ظروف کریستال در سالهای ۹۴ و ۹۵ بازمی‌گردد که یک باند قاچاق سازمان‌یافته با تمرکز بر گمرک شهید رجایی توانسته بود بیش از ۱۰۰۰ کانتینر را به‌صورت قاچاق ترخیص کند. بهای مال از دست رفته در این پرونده حدود ۱۱۵ میلیارد تومان بوده است.

کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه زمان انجام قاچاق گسترده کشف‌شده  مربوط به سالهای ۹۴ و ۹۵ بوده است، گفته بود، لازم است ضمن برخورد قاطع با قاچاقچیان و عناصر اداری متخلف و مفسد همدست با قاچاقچیان، از سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات و سایر مدیران پرتلاش و پاکدست در سایر دستگاهها به‌ویژه سازمان گمرک بابت کشف این باند بزرگ فساد و حجم قابل توجه کالای قاچاق مکشوفه قدردانی شود.

در این پرونده تهم «ح» با توجه به سردستگی وی در قاچاق کالای سازمان‌یافته به‌صورت کلان به تحمل دو سال حبس و پرداخت مبلغ ۳۵۱.۶۵۰.۳۶۷.۷۵۰ تومان معادل سه برابر ارزش ریالی کالای قاچاق و مبلغ ۱۱۷.۲۱۶.۷۸۹.۲۵۰ تومان معادل کالای ازدست‌رفته محکوم شد.

همچنین  متهم «و‌ــ‌م» به تحمل شش ماه حبس و پرداخت مبلغ ۵۳۴۶۷۲۰ تومان معادل یک‌دوم قاچاق کالای مجاز مشروط و مبلغ ۱۷۸۲۲۴۰ تومان معادل ارزش کالای قاچاق ازدست‌رفته، و متهم «س‌ــ‌د» بابت مشارکت در قاچاق کالا به‌صورت سازمان‌یافته به تحمل دو سال حبس و پرداخت مبلغ ۴۹۷۲۴۴۹۶۰۰ تومان معادل یک‌دوم جزای نقدی و پرداخت مبلغ ۱۶۵۷۴۸۳۲۰۰ تومان بابت ارزش کالای ازدست‌رفته محکوم شد. همچنین دو برادر دیگر متهم ردیف اول نیز در رأی بدوی به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده‌اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد