تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1397 - 6:50
کد خبر : 44178

دانشگاه موتور رشد اقتصادی و حمایت از تولیدات ملی

دانشگاه موتور رشد اقتصادی و حمایت از تولیدات ملی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، دانشگاه ها می توانند با افزایش آگاهی های عمومی و آموزش های مناسب در حمایت از تولیدات داخلی نقش مهمی داشته باشند و با ارائه راهکارهای علمی و مناسب به رونق اشتغال، کسب و کار، افزایش سرمایه گذاری و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، دانشگاه ها می توانند با افزایش آگاهی های عمومی و آموزش های مناسب در حمایت از تولیدات داخلی نقش مهمی داشته باشند و با ارائه راهکارهای علمی و مناسب به رونق اشتغال، کسب و کار، افزایش سرمایه گذاری و تشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی کمک کنند.
یکی از دانشجویان همدانی در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: حمایت از تولیدات داخلی و تشویق مردم به خرید، راهکار خوبی برای رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
عبدلی خرسند که دانشجوی رشته نرم افراز است اظهار داشت: البته مبارزه با قاچاق کالا هم یکی از راه هایی است که می تواند برای توسعه اقتصاد موثر باشد.
وی اضافه کرد: تولید کنندگان هم باید نسبت به محصولاتی که تولید می کنند تعصب داشته و در تبلیغ کالای خود از راه های نوین مانند تبلیغ در فضای مجازی و رسانه ها بهر مند شوند.
خرسندی ادامه داد: استادان دانشگاه ها نیز با ایجاد طرح مهارت آموزی دانشجویان و تشویق آنان برای آموزش فنی وحرفه ای می توانند دانشجویان را به بازار کار نزدیک کنند.
وی گفت: یکی از ایرادت وارد بر دانشگاه های کشور تکیه بر علم تئوری است؛ در صورتی که اگر علاوه بر این رویکرد، کارگاه های عملی هم برگزار شود، دانشجو حرفه و فن نیز می گیرد و با کارآفرینی آشنا می شود.
سید حسین زارع که در بازار کسب و کار مشغول فعالیت شده است نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سالجاری توسط رهبر معظم انقلاب در چارچوب حمایت از کالای ایرانی، همه اقشار مردم و مسئولان به ویژه دانشگاه ها باید با همدلی برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.
وی با اشاره به سیاست نظام برای کم رنگ کردن اقتصاد مبتنی بر نفت، گفت: دولت باید با حمایت از شرکت های دانش بینان و بخش خصوصی به ویژه فعالان عرصه صادرات و حوزه برون مرزی، روند ارز آوری به کشور را تسهیل کند و دروازه ورود به این حیطه حمایت از دانشگاه ها است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باید هرچه بیشتر برای خرید کالاهای ایرانی فرهنگ سازی شود و مسئولان از تولیدکنندگان داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت کنند.
دکتر سید محمد معصومی افزود: تحقق این مهم تغییری در حافظه تاریخی و فرهنگ اقتصادی مردم ایجاد می کند و در پویایی فرهنگ اقتصادی جامعه نقش بسزایی دارد.
وی به نقش بی بدیل دانشگاه ها در حمایت از کالای ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه ها برای عملی کردن این راهبرد سه راهکار اصلی را باید مد نظر قرار دهند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: بی تردید در حوزه آموزش نیاز به یک جنبش آموزشی و منبع سازی است.
وی با بیان اینکه کیفیت بخشی به کالای داخلی با هدف رقابت با کالای خارجی ضروری است، گفت: این امر می تواند با ارائه راهکارهای علمی و عملی از سوی پژوهشگران دانشگاهی میسر شود.
معصومی گفت: در این باره کارخانه ها، کارگاه ها و تولید کنندگان باید به دانشگاه ها معرفی شوند و به تعبیری حلقه واسط بین دانشگاه ها و صنایع فعال کشور ایجاد و تقویت شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه در دانشگاه ها نسبت به این موضوع توجه چندانی نمی شود و این در حالی است که برای تحقق شعار امسال، دانشگاهیان و صنعتگران باید دست در دست یکدیگر وارد عرصه تولید شوند.
رئیس دانشگاه آزاد همدان نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: دانشگاه ها در رشد اقتصادی و توسعه تولید ملی نقش آفرین هستند و خروجی این مراکز، منابع قابل توجهی برای حوزه های صنعتی ارزیابی می شوند.
سعید جامه بزرگ اظهار داشت: خرید تولید داخلی موجب تقویت اقتصاد و ایجاد اشتغال برای جوانان می شود و منافع تحقق این راهبرد در داخل کشور باقی می ماند.
رئیس دانشگاه آزاد همدان بر فرهنگ سازی مصرف کالای با کیفیت ایرانی تاکید کرد و افزود: باید دانشجویان در فرایند علم آموزی، با مراحل تهیه و تولید کالاها از تامین مواد اولیه و منابع تا بررسی زنجیره ساخت و عرضه آنها نیز آشنا شوند.
وی افزود: استفاده از نیروهای جوان راهکار اصلی حل مشکلات تولید داخل است که امیدواریم با تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، قشر جوان و دانش آموخته کشور با هدایت درست به عرصه تولید و اشتغال وارد شوند.
۹۸۹۶/۲۰۹۰
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد