تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1397 - 5:16
کد خبر : 42948

تشکیل ۶۵ پرونده احتکار کالا در استان انجام ۳۵ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی

تشکیل ۶۵ پرونده احتکار کالا در استان   انجام ۳۵ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی

محمدرضا صفی خانی در این رابطه گفت : در این مدت۲ هزار و ۳۲۰ فقره بازرسی با هدف کشف احتکار از انبارهای استان انجام شد.وی تصریح کرد: در این راستا انبارهای متعدد برنج، پوشک بچه، روغن خودرو، شکر، مواد ارایشی بهداشتی و لوازم خانگی کشف شده و در حال حاضر مقدمات اولیه برای توزیع این

محمدرضا صفی خانی در این رابطه گفت : در این مدت۲ هزار و ۳۲۰ فقره بازرسی با هدف کشف احتکار از انبارهای استان انجام شد.وی تصریح کرد: در این راستا انبارهای متعدد برنج، پوشک بچه، روغن خودرو، شکر، مواد ارایشی بهداشتی و لوازم خانگی کشف شده و در حال حاضر مقدمات اولیه برای توزیع این اقلام در سطح بازار با هماهنگی تعزیرات حکومتی صورت گرفته است.

جدیت گشت های بازرسی و پیگیری گزارشات مردمی

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، نوسانات بازار و اقدام برخی سودجویان نسبت به احتکار کالاهای اساسی، بازرسی ها در استان شدت یافته و مواردی که توسط مردم گزارش شده با جدیت بررسی می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بنا بر قانون و به منظور جلوگیری از عدم تداخل فعالیت انبارهای فعال و انبارهای احتکار کالا، تمامی واحدها باید نسبت به ثبت انبار خود در سامانه جامع اقدام کنند.

احتکار مواد غذایی

صفی خانی اضافه کرد: به همین منظور، اول تا پنجم هر ماه باید موجودی انبار در مرکز ثبت واقع در سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود و در غیر اینصورت تخلف محسوب شده و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی همچنین گفت: امسال بیش از ۳۵ هزار فقره بازرسی با همکاری سایر دستگاه‌ها از واحدهای صنفی صورت گرفته که نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده تخلفاتی در این مدت اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده نیز ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

درخواست همکاری مردم با گشت های بازرسی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند.

صفی خانی افزود: افرادی که انبارهای احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آنها تقدیر خواهد شد.

۴۶

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد