تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1397 - 20:01
کد خبر : 42403

قیمت درج شده روی کالا، ملاک فروش آن است/ جرائم تخلف احتکار و گران فروشی بازدارنده نیست

قیمت درج شده روی کالا، ملاک فروش آن است/ جرائم تخلف احتکار و گران فروشی بازدارنده نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از   خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرآخرلو معاون رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در برنامه تیتر امشب در خصوص نظارت بر بازار اظهار داشت:نرخ کالاها  بر حسب اینکه در چه گروه بندی قرار گرفته و

قیمت درج شده روی کالا، ملاک فروش آن است/ جرائم تخلف احتکار و گران فروشی بازدارنده نیستبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از   خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرآخرلو معاون رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در برنامه تیتر امشب در خصوص نظارت بر بازار اظهار داشت:نرخ کالاها  بر حسب اینکه در چه گروه بندی قرار گرفته و اینکه از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره می برد یا خیر  به صورت خوداظهار یاز سوی تولیدکنندگان در سامانه ۱۲۴ اعلام می شود.

وی ادامه داد: فروش کالا با قیمت هایی غیر از نرخ اعلامی در این سامانه عین تخلف است که باید رسیدگی شود و میزان پرونده هایی که در خصوص گران فروشی تشکیل شده  بالاست.

میرآخرلو تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل صرفه اقتصادی میزان بسیاری از کالاها به خارج افزایش یافته است .

معاون سازمان حمایت در خصوص افزایش قیمت رب گوجه گفت: تا پیش از این هم رب و هم گوجه صادرات می شد در یک مقطع  زمانی در تامین مشکل پیدا شد و مصرف کننده ها هم ولع خرید پیدا کردند و احتکار خانگی شکل گرفت.

میرآخرلو تاکید کرد: ما اکنون هیچ مشکلی در تامین ۲۵ قلم کالای اساسی نداریم اما حس نگرانی از کمبود و گرانی باعث خرید بیش از نیاز مصرف شده است.

وی در خصوص فعالیت سامانه های جامع تجارت و گمرک و سامانه انبار ها گفت: این سامانه ها همگی فعال هستند.

میرآخرلو در پاسخ به این سوال که اگر همه سامانه ها فعال است چرا از مردم درخواست معرفی انبارهای احتکار می شود گفت :  به طور مثال کالایی همچون تلویزیون از واحد تولیدی خارج می شود از واحد توزیعی هم فروش می رود این ها در سامانه های جامع ثبت می شود اما بعد در خانه ها نصب نمی شود و احتکار خانگی شکل می گیرد.

معاون سازمان حمایت در خصوص مشکل کمبود پوشک اظهار داشت:این مشکل  بخشی مربوط به کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت آن بود اما میزان توزیع  آن در بازار تغییر نکرد،این کالا به یکباره از سطح بازار جمع شد تا نارضایتی ایجاد کند.

میرآخرلو  در خصوص عدم ثبات در قیمت کالاها تاکید کرد:ملاک عمل قیمت درج شده روی کالا است و در غیر اینصورت حتما تخلف صورت گرفته و سازمان حمایت و اتاق اصناف مسئول پیگیری آن هستند.

در حال تکمیل…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد