تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1397 - 17:06
کد خبر : 42226

مصادیق کالای قاچاق باید در بین مردم اطلاع رسانی شود

مصادیق کالای قاچاق باید در بین مردم اطلاع رسانی شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر روز شنبه در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: اول از همه باید مصادیق کالای قاچاق در استان مشخص و در خصوص ارائه آموزش های لازم برای بخشنامه ها، آیین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر روز شنبه در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: اول از همه باید مصادیق کالای قاچاق در استان مشخص و در خصوص ارائه آموزش های لازم برای بخشنامه ها، آیین نامه ها و قوانین جدید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به بحث آموزش و اطلاع رسانی مناسب تأکید کرد: بسیاری از مشکلات بازاریان، تجار، بنکداران و انبارداران عدم ارائه آموزش در بحث ثبت انبارها و کالاهای انبار شده است که باید در این حوزه فعال شویم و نسبت به ارائه آموزش ها و دوره های لازم به تجار استان اقدامات لازم صورت گیرد.
استاندار ایلام تصریح کرد: داشتن کالای ذخیره و انبار داری تجاری یک امر بدیهی و لازم در کشور است ولی در مواردی با توجه به عدم آموزش های لازم به تجار و بازاریان برخی از انبارهای استان را به عنوان احتکار و کالای قاچاق ارزیابی کرده ایم که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به بحث آموزش و اطلاع رسانی مناسب تأکید کرد: مصادیق کالای قاچاق و ارائه آموزش های لازم در خصوص بخش نامه ها، آیین نامه ها و قوانین جدید مشخص شوند.

*ثبت ۱۳۰۹ انبار در استان ایلام
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سامانه ثبت انبارها در استان اجرایی شده است، گفت: تاکنون یک هزار و ۳۰۹ انبار در مناطق مختلف استان و در بخش های گوناگون در این سامانه ثبت شده است.
یارالله نصیری افزود: طبق قانون افرادی که انبارهای خود را در سامانه ثبت نکنند مصداق احتمار شناخته می شود.
وی بیان داشت: هرگونه ورود و خروج کالاها در انبار نیز باید ثبت شود.

*استقرار نمایندگی گمرک در مرکز استان
مدیرکل گمرک استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: به زودی برای خدمات دهی بیشتر به مردم نمایندگی گمرک در مرکز استان مستقر می شود.
محسن مصطفایی بیان داشت: طی پنج ماهه سال جاری صادرات در مرز مهران از نظر ارزش ۱۱ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: روند افزایش صادرات در مرز مهران خوشبختانه طی یک ماه گذشته شتاب گرفته و طی یک ماه گذشته شاهد افزایش ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
۷۱۷۷/۶۱۱۹
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد