تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فروردین 1400 - 18:38
کد خبر : 101328

اعتراف آمریکایی ها به شکست فشار حداکثری/تامین ارز با صادرات بنزین

اعتراف آمریکایی ها به شکست فشار حداکثری/تامین ارز با صادرات بنزین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری شکست خورده است. افزود: در سال اخیر صادرات بنزین به تأمین نیاز ارزی کمک کرده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری شکست خورده است. افزود: در سال اخیر صادرات بنزین به تأمین نیاز ارزی کمک کرده است. در حوزه بنزین نه تنها تأمین کامل نیاز داخلی رقم خورده، بلکه صادر کننده شدیم.

جهانگیری گفت: تاکید فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر این است که کشور در مقابل تکان‌های مهم خارجی مصون بماند و از خود مقاومت نشان دهد.

جهانگیری تصریح کرد: در ابتدای کرونا ورود ماسک برای ما مهم بود و یاد دارم که خبر از ورود ماسک می‌دادند و اروپایی‌ها نگذاشتند به کشور ماسک وارد شود و از جایی دیگر وارد شد. تولید ماسک ما ۲۰۰ هزار عدد بود، اما دیروز وزیر صمت از تولید ۲۷ میلیون ماسک در کشور خبر داد.

جهانگیری گفت: وقتی اراده شکل می‌گیرد، ساخت کالاها و تأمین نیاز از داخل شکل گرفته و عملیاتی می‌شود و نباید اراده خودمان را تحقیر کنیم.

وی افزود: باید بر محورهای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی افزود: درآمد نفت در بودجه ۹۹، ۹ هزار میلیارد تومان بود و این در حالی است که باید ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نفت داشتیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در سالی که سخت‌ترین سال بودجه بود، بیشترین افزایش حقوق کارمندان اجرایی و همسان سازی بازنشستگان تحقق یافت.

جهانگیری با تاکید بر اقدامات خروجی محور، افزود: سهام عدالت در مقطعی کاغذ بود، اما با پوشش ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومانی به مبالغ ۱۰ و ۲۰ میلیون ارزش رسیده است.

جهانگیری حجم صادرات و واردات کشور را ۱۳۰ میلیون تن از طریق کشتی و بنادر در سال ۱۳۹۹ دانست و گفت: باید در سال ۱۴۰۰ از تولید حمایت شود و سیاست‌های پشتیبان کننده تولید در همه محورها و توسط همه اجرایی شود.

وی افزود: سیاست کشور باید پشتیبان کننده تولید باشد.

جهانگیری گفت‌: راه افتادن تولید برای ایران اقتدار می‌آورد و یک سیاست راهبردی است و اگر دنبال اقتدار ملی کشور هستیم، باید روی این سیاست‌ها تاکید کنیم.

وی با اشاره به ایران قوی گفت: جامعه توانمند و دولت توانمند ایران قوی را تشکیل می‌دهد.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد استان پر ظرفیتی است و می‌توان از این پتانسیل‌ها برای پیشرفت و توسعه استفاده کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد