برندسازی مشکل لوازم التحریر ایرانی/کدام محصولات قابل رقابت با مشابه خارجی هستند؟
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، موسی فرزانیان رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر با توجه به مطرح شدن موضوع حمایت از تولید ملی، خانوادههابه خرید کالای ایرانی اعتماد کردهاند همچنین
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، موسی فرزانیان رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر با توجه به مطرح شدن موضوع حمایت از تولید ملی، خانوادههابه خرید کالای ایرانی اعتماد کردهاند همچنین در آستانه بازگشایی مدارس کمبودی برای عرضه لوازمالتحریر وجود ندارد، بیان کرد: در دو سال اخیر به دلیل حمایت از تولید داخل سهم تولید داخلی لوازمالتحریر به ۴۰ درصد رسیده است و ۶۰ درصد محصولات وارداتی است به عنوان مثال در بحث چوب مداد و نوک خودکار وابسته به واردات هستیم.
وی ادامه داد: در بحث فرهنگسازی استفاده از لوازمالتحریر ایرانی در حوزه برندسازی مشکل داریم و خانوادهها باید همراهی کنند مثلا اگر مداد را با عنوان برند ایرانی عرضه کنیم خانوادهها از آن استقبال نمیکنند و تولیدکنندههای داخل برای فروش آسانتر بر روی تولیدات خود عنوان برند خارجی را درج میکنند اما باید بگویم که کیفیت لوازمالتحریر ایران در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد قابل قبول است و خانوادهها باید ترغیب شوند که از برند ایرانی استفاده کنند. مداد، خودکار و پاککن ایرانی قابل رقابت با محصولات خارجی رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار گفت: به مردم قول میدهیم در بحث کیفیت لوازمالتحریر ایرانی در مقایسه با پولی که پرداخت میکنند، ضرر نکرده و کیفیت آنها قابل قبول است.در مداد، پاککن و خودکار کالاهای ایرانی به لحاظ کیفیت و قیمت وضعیت بسیار خوبی دارند و قابل رقابت با محصولات خارجی هستند همچنین در دو سال اخیر که بحث حمایت از کالای ایرانی مطرح شده شاهد هستیم که تولیدکننده ایرانی به سمت استفاده از برند ایرانی بر روی محصولات خود گرایش یافته و مورد استقبال هم قرار میگیرد. فرزانیان بیان کرد: مخاطب لوازمالتحریر کودکان هستند و ابتدا باید شخصیتسازی و برندسازی کارتونهای ایرانی را انجام دهیم و بعد به دنبال فروش باشیم وزارت ارشاد، آموزشوپرورش و صدا و سیما در شخصیتسازی کارتونی باید سرمایهگذاری کنند و بعد آن را بر روی لوازمالتحریر حک کنیم تا بچهها استقبال کنند؛ چندین سال قبل شخصیت دارا و سارا مطرح شد اما چون پشتوانه و فکر خوبی پشت آن نبود به شکست انجامید بنابراین در بحث فرهنگسازی ابتدا باید کاراکتر و شخصیت کارتونی تولید شود و بر روی آن سرمایهگذاری کنیم تا دانشآموزان آن را بشناسند. مشکل برندسازی برای لوازمالتحریر ایرانی وی ادامه داد: دولت در واردات لوازمالتحریر محدودیت ایجاد میکند و از سوی دیگر تولیدکننده باید حمایت شود تا کالای باکیفیت را ارائه دهد مدتی است برای واردات مواد اولیه پروسه طولانی را شاهد هستیم و این باعث لطمه به تولید میشود. رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار گفت:اداره اماکن به تمام واحدهای تولیدی از اسفند سال قبل اعلام کرده بود که از اشکال خارجی استفاده نکنند و این مسئله امسال بسیار کمتر شده است اما وزارت ارشاد و سازمانهای مسئول باید برای شخصیتهای کارتونی ایرانی برندسازی کنند تا این شخصیتها برجسته شوند و بتوانیم از آنها بر روی لوازم التحریر استفاده کنیم. همچنین علی رمضانی- مدیرکل پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش درباره لوازمالتحریر ایرانی اظهار کرد: دانشآموز هر روز با طرح جلد و نمادهایی که بر روی لوازمالتحریر نقش بسته زندگی میکند بنابراین برای ما در آموزشوپرورش مهم است که تصاویر شخصیتهای ایرانی بر روی لوازمالتحریر دانشآموزان هک شود، در همین رابطه نشستهایی را با صنف نوشت افزار داشتیم اما نتوانستند به دغدغههای ما پاسخ دهند بنابراین امسال کارگروه ویژهای را در آموزشوپرورش تشکیل دادیم و علاوه بر جنبههای فرهنگی از منظر اقتصادی نیز به آن توجه داشتیم و در دستور العمل مربوطه اعلام شد اگر نوشت افزار دارای تصاویر ایرانی باشد برای فروش آنها کمک میکنیم و بر این اساس در تمام استانها کارگروهی تشکیل شد تا از نوشت افزار ایرانی حمایت کند و فضایی را برای عرضه لوازم التحریر با تصاویر ایرانی در نظر گرفتیم. وی افزود: تا کنون با تولیدکنندگان نوشت افزار که به مسائل فرهنگی توجه دارند همکاری خوبی داشتیم باید تلاش کرد تا نمادهای ایرانی بر روی لوازمالتحریر دانشآموزان نقش ببندد هماکنون تصاویر شخصیتهای کارتونی غرب برای دانشآموزان دبستانی ما جذابیت دارد. به منظور حمایت از لوازمالتحریر ایرانی از مهر امسال در بوفههای مدارس لوازم التحریر مورد نیاز دانشآموزان که استانداردهای فرهنگی را رعایت کرده باشند، عرضه خواهد شد. رمضانی گفت:ادارات کل آموزشوپرورش استانها با ادارات صنعت جلساتی داشتند و فضاهایی را درنظر گرفتیم تا لوازمالتحریر ایرانی که استانداردهای فرهنگی را رعایت میکنند به خانوادهها عرضه شود. امسال آموزشوپرورش برای حمایت از لوازمالتحریر ایرانی تمام تلاش خود را بسیج کرده است و فضاهایی را در اختیار تولیدکنندگان لوازم التحریر ایرانی گذاشتیم تا کالاهی خود را به دانشآموزان عرضه کنند. مدیرکل پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش خاطر نشان کرد: امسال با توجه به اینکه هزینه اقلام خارجی بالاست و آموزشوپرورش علاقهمند به ارائه تولیدات ایرانی در مدارس است، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان فراهم است و نگاه ما در این مسئله فرهنگی است چون لوازمالتحریر با نمادهای غربی الگوهای تربیتی نادرستی را برای دانشآموزان به همراه دارد. وی گفت: نمایشگاههای عرضه لوازم التحریر در مناطق آموزشوپرورش تا ۲۵ شهریور دایر هستند و کانونهای تربیتی آموزشوپرورش میتواند در طول سال فضاهایی را برای ارائه لوازمالتحریر ایرانی ارائه دهند اما نیاز داریم تولیدکنندگان در حوزه فرهنگی سرمایهگذاری کنند و لوازمالتحریر با تصاویر و نمادهای ایرانی تولید کنند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰