تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1398 - 10:21
کد خبر : 63464

مصادیق امربه‌معروف تکریم ارباب رجوع است

مصادیق امربه‌معروف تکریم ارباب رجوع است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، سید احمد احمدی‌زاده ظهر امروز در نشست تخصص بانوان و خانواده با محوریت امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان فروع دین باید به دور از مفسده و با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، سید احمد احمدی‌زاده ظهر امروز در نشست تخصص بانوان و خانواده با محوریت امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان فروع دین باید به دور از مفسده و با فرهنگ‌سازی و برخورد‌های نرم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار  انسان‌ها نشات گرفته از باور‌ها و افکار  است، افزود: برای تحقق  امربه‌معروف و نهی از منکر به‌جای برخورد تند بر روی باور‌ها  و اصلاح نارضایتی‌ها کار شود و نیز در حوزه عفاف و حجاب با روش نرم  به نتایج  مثبت‌تری می‌رسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس خاطرنشان کرد: در سنجش کشوری مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر حقوق شهروندی و قانون‌مداری است وزندگی اجتماعی به ضمانت اجرایی و قانون بستگی دارد  و سپس باید  حرکت لسانی و قلبی  را مدنظر قرار دهیم.

احمدی‌زاده تصریح کرد: زندگی اجتماعی دارای بعد درونی بوده که به باورهای دینی مربوط است و نیز بعد بیرونی نظارت اجتماعی و همگانی را در قالب رعایت امربه‌معروف و نهی از منکر اجرایی عملیاتی می‌کند.

این مسؤول از کسب  رتبه نخست استان فارس در رعایت حقوق شهروندی در میان کلان‌شهرهای کشور خبر داد و گفت: این استان در میان ۳۱ استان در رعایت حقوق شهروندی رتبه هفتم را به خود اختصاص داده که نشان از اهمیت رعایت قانون در میان دستگاه‌های اجرایی  و  اقشار مختلف جامعه است.

وی بیان داشت: افزایش دفاتر تسهیل‌گری در شیراز و گسترش آن به دیگر شهر‌ها و نیز تشکیل  شورای فضای مجازی  با کمک نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، ورود فریضه واجب  امربه‌معروف و نهی از منکر در کنار نماز برای مقابله با ناهنجاری‌ها، طلاق و کاهش خودکشی  از دیگر فعالیت‌ها در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: برای تحقق امربه‌معروف و نهی از منکر افکار را با سخنرانی‌ها درگیر نکنیم  و با کمک علما و نخبگان  این فریضه الهی باید جهان‌شمول شود.

سلیمان مهدوی با اشاره به اینکه جرم بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر سنگین است، افزود: برای دست‌یابی به اهداف امربه‌معروف و نهی از منکر بدون تخطئه و با نقد منصفانه با برنامه‌ریزی از طریق شیوه و راِه سیدالشهدا و نیز از هر امکاناتی که خداوند به  انسان عطا کرده باید استفاده  شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری کلان، استفاده از ظرفیت‌های ساختاری قانون، کمیسیون امور بانوان، آموزش‌وپرورش  و خانواده در احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر نقش اساسی و بسزایی دارند.

ضرورت اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه این نشست اظهار داشت: احیاء فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر با کمک سایر دستگاه‌هایی اجرایی در جامعه  لازم و ضروری است.

 محمدرضا امیری خاطرنشان کرد: ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر به کمک دیگر سازمان‌ها و نهادها  در راستای احیاء این فریضه گام‌های مثبت و اساسی برداشته‌ و این حرکت تا رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده ادامه دارد.

امربه‌معروف نباید به ایام محرم اختصاص یابد

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده  استانداری فارس  در ادامه این نشست با اشاره به اینکه توجه به امربه‌معروف و نهی از منکر نباید تنها به ماه محرم ختم شود، گفت: توجه به اهمیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر تنها مربوط به یک ماه نباید باشد بلکه در تمام سال باید موردتوجه قرار گیرد تا به اهداف اسلامی و فرهنگی دست‌یابیم.

معصومه دستغیب تصریح کرد: نقش  امربه‌معروف به موضوع بسیار مهمی به‌ویژه در مسائل اقتصادی و اجتماعی  نزد خانواده‌ها و جوانان تبدیل‌شده است و باید با کمک صاحب‌نظران در سرفصل‌های زندگی قرار گیرد.

وی بیان داشت:  توجه به مد لباس اسلامی در نمایشگاه‌ها درراستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب  مطابق باسلیقه نسل جوان با معیار‌های اسلامی  و نیز استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه  در قالب پژوهش  از دیگر موارد رسیدن به اهداف امربه‌معروف در جامعه اسلامی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد