تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1397 - 19:48
کد خبر : 40180

رونق صادرات کالای ایرانی از راه آهن آستارا مشهود است

رونق صادرات کالای ایرانی از راه آهن آستارا مشهود است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا ابوالقاسم یوسفی نژاد روز چهارشنبه در آئین کلنگ زنی محوطه سازی اداره کل گمرک آستارا افزود: راه آهن آستارا اثرات مثبتی در اقتصاد دارد و امسال، ۴۸ هزار و ۶۷۴ تن کالا از خط ریلی این شهرستان به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا ابوالقاسم یوسفی نژاد روز چهارشنبه در آئین کلنگ زنی محوطه سازی اداره کل گمرک آستارا افزود: راه آهن آستارا اثرات مثبتی در اقتصاد دارد و امسال، ۴۸ هزار و ۶۷۴ تن کالا از خط ریلی این شهرستان به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.
وی بیان کرد: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید سامانه گمرکی در گمرک آستارا راه اندازی و ساختمان گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا دایر شده و اتصال این منطقه به باراندار راه آهن این شهرستان با کمک استانداری گیلان پیگیری می شود.
وی ادامه داد: امکان توسعه خدمات گمرک با همکاری سازمان های متولی وجود دارد و در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، گمرک ایران از نظر مبارزه با قاچاق مواد مخدر، از سوی سازمان جهانی گمرک رتبه برتر را به خود اختصاص داد.
یوسفی نژاد گفت: سامانه جامع گمرکی با هدف مبارزه فراگیر و پایدار با قاچاق کالا، به طرح ملی تبدیل می شود تا منویات رهبر معظم انقلاب در مبارزه جدی و اصولی با قاچاق عملیاتی شود.
ناظر گمرکات گیلان افزود: فعالیت گمرک آستارا از اردیبهشت امسال شبانه روزی شده و برای رفاه کارکنان این اداره کل، مجوز ساخت ۲۰ واحد مسکونی صادر شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
یوسفی نژاد بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال ۳۱۸ هزار و ۲۴۰ تن کالا به ارزش ۱۵۸میلیون و ۱۹۳هزار و ۴۳۷ دلار از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، اوکراین، عراق، قزاقستان، افغانستان ،گرجستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
ناظر گمرکات گیلان ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی محصولات معدنی، نباتی، سبزیجات، میوه، شیشه، صنایع غذایی، نساجی و پلاستیکی بوده و در مقایسه با چهار ماه نخست سال قبل، از نظر وزن ۱۳۶ درصد و باز نظر ارزش دلاری ۷۳ درصد افزایش داشته است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ / ۲۰۰۷
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد