تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 - 12:18
کد خبر : 39487

ظرفیت هنر باید در خدمت مبارزه با قاچاق کالا باشد

ظرفیت هنر باید در خدمت مبارزه با قاچاق کالا باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، «مجید طاعتی» روز سه شنبه در سومین نشست کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: جشنواره ملی فیلم کوتاه با موضوع مصرف کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، «مجید طاعتی» روز سه شنبه در سومین نشست کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: جشنواره ملی فیلم کوتاه با موضوع مصرف کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان پیشنهاد شده و جامعه نویسندگان و فیلمسازان استان باید در این جشنواره مشارکت گسترده داشته باشند.
وی ادامه داد: این استان از هنرمندان با سابقه و صاحب سبک برخوردار است که این مهم انتظارات مسئولان را از بخش فرهنگ و هنر استان افزایش داده است و می طلبد تا با تولید و ارائه آثار فاخر گفتمان حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقویت شود.
وی گفت: مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهمترین اولویت اقدامات فرهنگی این کمیسیون است که در این میان نقش هنرمندان برجسته و موثر دیده شده است.
طاعتی افزود: قاچاق، پدیده شوم و مخربی است که صدمات فراوانی بر پیکر اقتصاد ملی کشور وارد کرده و راه مهار آن اعتقاد عملی مردم به مصرف کالای ساخت داخل است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بهره گیری از فعالیت های فرهنگی و هنری نقش مهمی در گفتمان سازی مسایل اجتماعی و اقتصادی جامعه و پدیده قاچاق کالا و ارز دارد.
«محسن شریفی» افزود: هنر موثر ترین شیوه انتقال ارزش ها و اهداف والای نظام اسلامی است و هنرمندان باید در پدیده قاچاق کالا و ارز و فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی نیز وارد عمل شده و با خلق آثار فاخر و ماندگار جامعه را به سمت و سوی صیانت از اقتصاد ملی هدایت کنند.
وی اظهار داشت: توجه به هنرمندان در خصوص تولید فیلم کوتاه، عکس، کاریکاتور و پوستر نوعی هم افزایی ملی در کشور ایجاد می کند که گام موثری در پیشگیری و یا کاهش قاچاق کالا و ارز در کشور خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: بابرنامه ریزی منسجم و استفاده از نقطه نظرات هنرمندان و اصحاب رسانه می توان اقدام شایسته ای در این خصوص انجام داد.
وی یادآوری کرد: جشنواره پوستر حمایت از کالای ایرانی به عنوان نخستین گام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا در اراک است و هنرمندان تمام رشته های هنری آمادگی حضور گسترده تر در این مقوله را دارند.
شریفی اظهار داشت: استان مرکزی در تولید فیلم کوتاه در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته که این نشان دهند ظرفیت بالنده این استان در بخش فیلم کوتاه است و هنرمندان این استان می توانند نقش موثری در برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه داشته باشند.
جامعه هنری استان مرکزی به صورت سازماندهی شده زیر نظر انجمن های موسیقی، تجسمی، نمایش، خوشنویسی، سینمای جوان و ادبی فعالیت دارند.
۹۳ آموزشگاه آزاد هنری در نقاط مختلف استان مرکزی فعال است.
۱۹ فیلم در پنج ماه گذشته در ۱۱ سینمای فعال استان مرکزی اکران شده است.
۳۰۱۷/۶۰۱۳/
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد