تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 - 10:46
کد خبر : 39473

نگاه "کالامحور" به "ارز" باید تغییر کند/ انتقاد از سیاست‌های غلط ارزی در گذشته

نگاه "کالامحور" به "ارز" باید تغییر کند/ انتقاد از سیاست‌های غلط ارزی در گذشته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار علی مویدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: سیاست‌های غلط گذشته در بحث ارزی ما را به این روز رسانده است، اگر با نگاه واقع بینانه، دانش محور و برابر شرایط علمی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار علی مویدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: سیاست‌های غلط گذشته در بحث ارزی ما را به این روز رسانده است، اگر با نگاه واقع بینانه، دانش محور و برابر شرایط علمی دنیا می‌پرداختیم این شرایط امروز برای ما شکل نمی‌گرفت.

وی افزود: امروز احساس می‌کنم دولت، مجلس و هر دلسوزی که در حوزه کارگزاران نظام است به این فهم مشترک رسیدند که در رابطه با ارز باید سیاست خاص داشته باشیم؛ امروز سیاست‌های خاص هر کدام پس از دیگری در حال تحقق است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز عنوان کرد: ما ارز را به عنوان کالا نباید تلقی کنیم اما متاسفانه در حال حاضر در کشور به عنوان کالا به ارز نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نگاه کالا‌محور به ارز باید عوض شود، عنوان کرد: در بحث حمایت از کالای ایرانی ما تا تعصب و غیرت فرهنگی در جهت استفاده حداکثری در استفاده از کالاهای ایرانی را در جامعه ایجاد نکنیم همچنان وابستگی به کالاهای بنجل خارجی خواهیم.

سردار مویدی گفت: باید در بین مدارس، جامعه و نهادهای اجتماعی به این فرهنگ برسیم که با افتخار بگوییم به عنوان یک ایرانی از محصولات ایرانی هرچند که سطح کیفیت آن هم پایین باشد استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: دولت در بحث استانداردسازی و ارزش دادن به کیفیت وارد شده و تلاش می‌کند، امیدوارم به شرایطی برسیم که با عزت و افتخار بگوییم کت وشلوار ایرانی می‌پوشیم و کالای ایرانی استفاده کنیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه رسانه ملی در بحث فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی و استفاده‌نکردن از کالای خارجی نقش تاثیر‌گذاری دارد، تصریح کرد: ما از رسانه ملی کمی گله مند هستیم، رسانه‌هایی که در اختیار نهادها و جامعه هستند می‌توانند تاثیر گذار باشند و رفتارهای ما نیز می‌تواند در این راه الگو باشد. نقش خبرنگاران، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در تولید صحیح و استفاده از کالای ایرانی می‌تواند تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ شهید در راه مبارزه با کالای قاچاق وارز تقدیم کرده‌ایم اظهارداشت: بیشترین کالای قاچاق در زمینه پوشاک، قطعات خودرو، لوازم خانگی، لوازم تزئینی و بهداشتی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد